Gode råd søges: bange for vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.937 visninger
33 svar
0 synes godt om
30. maj 2012

Janni.

Vores søn på 14 mdr er pludselig blevet skrækslagen for at komme i bad  Der er ikke ændret på noget, men alligevel er han skrækslagen.  Vi har næsten prøvet alt, som vi kan komme i tanke, så nu spørger jeg lige jer, kloge kvinder:  

Vi har prøvet følgende:

• i det store badekar alene, eller sammen med mor/far
  • i det lille badekar
  • under bruseren alene eller sammen med mor/far
  • prøvet at sætte ham i badekaret, og efterfølgende fylde lidt vand i efterhånden
  • da det var varmt, pjattede vi med vandet på terassen uden bedre resultat

Så piger, what to do? Jeg er klar over at han skal vænnes langsomt til det igen, men hvordan søren gør vi det bedst? Kom med jeres erfaringer.

Hilsen en mor og far som har det skidt med at bade deres dreng når han bliver så ked af det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

-Sigrid-

Janni. skriver:

Vores søn på 14 mdr er pludselig blevet skrækslagen for at komme i bad  Der er ikke ændret på noget, men alligevel er han skrækslagen.  Vi har næsten prøvet alt, som vi kan komme i tanke, så nu spørger jeg lige jer, kloge kvinder:  

Vi har prøvet følgende:

• i det lille badekar
  • prøvet at sætte ham i badekaret, og efterfølgende fylde lidt vand i efterhånden

Så piger, what to do? Jeg er klar over at han skal vænnes langsomt til det igen, men hvordan søren gør vi det bedst? Kom med jeres erfaringer.

Hilsen en mor og far som har det skidt med at bade deres dreng når han bliver så ked af det. 

Kender ikke til det, men lille pus da 

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

-Sigrid- skriver:

Kender ikke til det, men lille pus da 

Det er lige før vi bare skal tænke på at trække tøjet af ham, så græder han nu. 

Suk, det er lidt hårdt. Han skal i bad idag, men ej hvor vi ikke har lyst.  

Og det kan han sikkert mærke på os, så det er jo en ond spiral 

Anmeld

30. maj 2012

2721

Har meget erfaring med det grundet Charlie, kan du ikke tilføje mig på fb så kan vi skive over chatten, går lidt hurtiger

Anmeld

30. maj 2012

Janni.

Puslingen skriver:

Har meget erfaring med det grundet Charlie, kan du ikke tilføje mig på fb så kan vi skive over chatten, går lidt hurtiger

Jo da, det gør jeg lige når Silas er puttet. Så er det lidt nemmere at koncentrere sig. 

1000 tak fordi du vil hjælpe os. 

Anmeld

30. maj 2012

MyLove E

Janni. skriver:

Det er lige før vi bare skal tænke på at trække tøjet af ham, så græder han nu. 

Suk, det er lidt hårdt. Han skal i bad idag, men ej hvor vi ikke har lyst.  

Og det kan han sikkert mærke på os, så det er jo en ond spiral 

I har jo prøvet alt.. Men hvad at prøve lidt vand i hånd vasken og så bare starte med fødderne..

Håber det snart går over..

Anmeld

30. maj 2012

B&J

det skete også med daniel han har gjord det to gange en da han var 6-7mdr og igen da han ca var 16mdr....

men vi skynte os bare at bade ham for vaskes skulle han jo og vi prøve med logge lidt med legetøj men han skreg og hylede bare men da der ca var gået 2mdr så holdte det op igen

håber det snart stopper søde

Anmeld

30. maj 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Vi har prøvet følgende:

• i det lille badekar

Puha det må ikke væres sjovt - jeg føler med jer 

Indtil videre har Isabella ikke været skræmt af vandet, men hun vender 180 grader når hun skal have vasket hår - det bryder hun sig til gengæld ikke om 

Anmeld

30. maj 2012

Polkaprik

Det er ret normalt at børn kommer ind i sådan en fase hvor de lige pludselig bliver bange for vandet selvom de tidligere har været glad for det. Det skete også for vores datter da hun var omkring samme alder som din dreng. Her gjorde vi det at enten far eller jeg tog hende på armen og badede hende under bruseren på den måde. Hun blev stadig ked men det var den tryggeste måde for hende og efter 4-6 måneder var hun igen glad for vandet

Anmeld

30. maj 2012

2721

Så lidt:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.