Loppe skriver:
Jeg har ikke læst de andre svar, og min holdning er derfor ikke "farvet" af hvad andre mener og synes.
Jeg ser intet problem i at de mor har "forladt" dig i en uge da du var 14 måneder gammel, at du så tilmed har været hos din far, som jo uden tvivl har kunnet tage lige så godt vare på dig som din mor, er jo kun et plus.
Om dine psykiske problemer stammer fra en mor der har nedprioritet dig, er jo kun noget man kan gisne om, og hverken du eller jeg ved om det er hendes håndtering af dig der gør at du i dag har det svært i nogle henseender.
Jeg selv havde en mor, som ikke vil mig, og da jeg var 5 år forlod hun min far og jeg. Om jeg direkte har taget skade ved jeg ikke, men der er da ingen tvivl om at det har været med til at gøre mig til den jeg er i dag, både på godt og på ondt.
Jeg er selv meget omsorgsfuld over for mine børn, men jeg har også været væk fra begge mine børn i op til en uge imens de var under 2 år gammel, dette betyder ikke at jeg ikke elsker dem, og de har været hos deres bedsteforældre, som de er akkurat ligeså trygge ved som de er ved mig.
Min konklusion må altså være, at jeg synes under ingen omstændigheder din mor har handlet forkert, hvad hvis det var din far der havde forladt dig i en uge, ville du så se samme problematik? Nej vel!
At du har psykiske problemer, tror jeg ikke du kan give din mors 1 ugers kursus skylden for. Jeg forstår godt at du føler dig nedprioritet, og jeg kender godt følelsen, men jeg tror ikke på at det er det der alene har gjort at du har det svært i dag.
Jeg vil ikke sige at jeg har psykiske problemer overhovedet, jeg har bare nogle ting jeg arbejder med kan man sige. Og jeg giver jo ikke udelukkende det skylden at jeg blev forladt i en uge af min mor. Hvis du læser mit indlæg igen vil du se at det kun er et ud af flere eksempler.
Du spørger om jeg ville se samme problematik hvis det var min far der havde nedprioteret mig og ja det ville jeg. Jeg har arbejdet i flere år med ligestilling så det er slet ikke fordi jeg mener at mødre er mere egnede end mænd til børnepasning. Men måske tror jeg alligevel at det er en lille smule værre for en lille pige at blive svigtet af sin mor ligesom det ville være en smule værre for en lille dreng at blive svigtet af sin far.