Anonym skriver:
Hej tøser 
Jeg skriver lige ano for ikke at hænge min mor ud.
Sagen er den at min mor har fortalt mig for nyligt at hun forlod mig i en hel uge (altså inkl. weekend) for at tage på hjemmeværns kursus, da jeg var 14 mdr. gammel. Min far passede mig i den tid.
Ligeledes fortalte hun mig at når jeg var syg så var det altid min far som tog barnets første sygedag, da hun ikke havde samvittighed til at melde sig syg overfor arbejdet.
Hun holdt 3 mdr barsel (og var heller ikke berettiget til mere, for sådan var det dengang), men følte efter eget udsagn at det var fantastisk at komme tilbage på arbejde da de 3 mdr var gået og hun ønskede sig ikke at have haft længere barsel.
Jeg blev rigtig ked af det da hun fortalte mig det her, for det skar mig i hjertet at jeg følte at jeg var blevet nedprioteret. Jeg har hele mit liv kæmpet med angst for at blive forladt og med tillids-issues og jeg tænker om noget af det kan være opstået pga ting som disse. Jeg sagde ikke noget til min mor for hvad skulle det hjælpe. Hun har jo bare en anden holdning end mig og sagde at jeg var jo hos min far hvor jeg var tryg. Jeg tænker bare at det alligevel er meget af en mor at forlade sit barn.
Hvad siger i er jeg helt gal på den eller hvad tænker I om det her?
Jeg har ikke læst de andre svar, og min holdning er derfor ikke "farvet" af hvad andre mener og synes.
Jeg ser intet problem i at de mor har "forladt" dig i en uge da du var 14 måneder gammel, at du så tilmed har været hos din far, som jo uden tvivl har kunnet tage lige så godt vare på dig som din mor, er jo kun et plus.
Om dine psykiske problemer stammer fra en mor der har nedprioritet dig, er jo kun noget man kan gisne om, og hverken du eller jeg ved om det er hendes håndtering af dig der gør at du i dag har det svært i nogle henseender.
Jeg selv havde en mor, som ikke vil mig, og da jeg var 5 år forlod hun min far og jeg. Om jeg direkte har taget skade ved jeg ikke, men der er da ingen tvivl om at det har været med til at gøre mig til den jeg er i dag, både på godt og på ondt.
Jeg er selv meget omsorgsfuld over for mine børn, men jeg har også været væk fra begge mine børn i op til en uge imens de var under 2 år gammel, dette betyder ikke at jeg ikke elsker dem, og de har været hos deres bedsteforældre, som de er akkurat ligeså trygge ved som de er ved mig.
Min konklusion må altså være, at jeg synes under ingen omstændigheder din mor har handlet forkert, hvad hvis det var din far der havde forladt dig i en uge, ville du så se samme problematik? Nej vel!
At du har psykiske problemer, tror jeg ikke du kan give din mors 1 ugers kursus skylden for. Jeg forstår godt at du føler dig nedprioritet, og jeg kender godt følelsen, men jeg tror ikke på at det er det der alene har gjort at du har det svært i dag.