Overgang fra ung udd til videregående udd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chel1992 skriver:

Nej han er igang med pæd uddannelsen

hvad med at i rejser en lille uge og i begge to finder deltidsjob så i stadig kan nyde sommeren og tjene nogle penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

mpr

Mor og meget mere skriver:

Den situation har alle, der er gået fra ungdomsuddannelse til videregående jo stået i, og hvis det er en manglende ferie, der kan ødelægge motivationen og energien til at læse videre, er man nok under alle omstændigheder ikke helt klar til studierne. Masser af studerende arbejder hele sommerferien for at supplere SU'en, og ferierejser er jo i den sidste ende en luksus, som ikke skal finansieres af det offentlige. 

Skal ærligt indrømme at så tror jeg aldrig jeg ville blive klar til en uddannelse... Er ikke god til rigtig mange nye mennesker og ville aldrig kunne overkomme at gå fra mange mennesker til nye mange mennesker og igen 2 måneder efter igen møde mange nye mennesker... Skal have en lille pause hvor jeg bare kan koble af om det så bare er 1 uge til 1½.. kan ikke bare gå fra det ene til det anede så lukker jeg af og så kan hverken arbejde eller skole bruge mig til noget hvor der er mennesker før efter et langt stykke tid...

Anmeld

30. maj 2012

Kamulla

står i lorten i år.. og spænker og sparer alle steder for at kunne klare det økonomisk .. det skal nok gå.. så må du gemme rejseplanerne til eks. juleferien og så tage en uge syd på der måske? 

Anmeld

30. maj 2012

pemiro

Der er absolut ingen hjælp at hente nogle steder..
Dem fra min klasse står i samme situation i år.
Kommunen kan ikke hjælpe med kontanthjælp eller lån eller noget, og bankerne vil ikke låne dem penge pga de ingen indtægt har. Så vil råde dig til at spare godt og grundigt op i det kommende år..

Det med at læse et enkeltfag op kan man kun hvis det er relevant for den videre uddannelse, ellers kommer man sidst i køen, og bliver dermed højst sandsynlig ikke optaget, fordi dem der skal bruge faget naturligvis kommer først

Så spar op, spar op, spar op

Anmeld

30. maj 2012

Twinklee

Da jeg for mange år siden stod i samme måtte jeg arbejde. Jeg var lige kommet hjem fra et udlandsophold og fik allernådigst bevilliget 1500kr af kommunen -men de skulle betales tilbage. Så det er der ingen fidus i, og der er også strammet op på reglerne siden. Jeg arbejdede hele vejen gennem min studietid -sådan var det bare. Der er jo mange 'ekstra' goder som man gerne vil som studerende bl.a. studieture og det koster også plus du skal regne med udgift til bøger på den videregående uddannelse. Nu ved jeg ikke, hvad du skal læse, men jeg lagde 5000-7000 til bøger det første semester og efter jul skal man det samme igen osv.

Jeg ville låne et hus/sommerhus eller tage en byferie her i DK. I kunne måske passe hus for venner eller familie, der er bortrejst i ferien og så håbe på en god sommer med varme og solskin.

Anmeld

30. maj 2012

LilleChelle

Som de andre siger, så er der ingen hjælp at hente. 

Jeg står selv i lorten i år, men jeg har sparet op. Netop så jeg ikke kommer til at mangle noget, selvom jeg starter på ny uddannelse. 

- Jeg har så samtidig arbejde ved siden af. Dog kun på 10 timer, og de bliver heller ikke sat op i sommerferien, da bækkenet ikke kan klare det. 

Så ferien må altså gemmes til et andet tidspunkt. 

Anmeld

30. maj 2012

come2

Jeg kan få dagpenge når jeg har læst enkeltfag. Og venter optagelse på uddannelse.

Men det må næsten være fordi jeg på forhånd har dagpengeret der udløber i 2015.

Anmeld

30. maj 2012

aarhusmor

come2 skriver:

Jeg kan få dagpenge når jeg har læst enkeltfag. Og venter optagelse på uddannelse.

Men det må næsten være fordi jeg på forhånd har dagpengeret der udløber i 2015.

Det er ikke altid sandt at du kan det, men hvis du ikke er optaget endnu og du søger job, så kan du.

Men hvis du er optaget på en uddannelse, kan du ikke få dagpenge - med mindre du specifikt går efter jobs og vil hoppe fra uddannelsen hvis du finder et

Anmeld

30. maj 2012

mpr

Ja må vel finde ud af noget andet med den ferie :/ har også indset at vi SKAL flytte inden jul ellers har jeg intet at spare op af fordi huslejen stiger 2000 kr... :/ må se om jeg ikke kan få et bette job ved siden af studiet.. er bare ikke god til at skulle flere ting på en dag ._.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.