Overgang fra ung udd til videregående udd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Chel1992 skriver:

Et valgfag? Det kan man da ikke bare tage over en måned? oO

Jo, du har 33 timer om ugen med det ene fag du skal bruge. Du kan selv tjekke på f.eks. et studenterkursus. Det hedder GSK (gymnasiel supplerings kursus) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

mpr

Norman skriver:

Jo, du har 33 timer om ugen med det ene fag du skal bruge. Du kan selv tjekke på f.eks. et studenterkursus. Det hedder GSK (gymnasiel supplerings kursus) 

ja det er jo smart kan bare ikke forestille mig hvad det skulle være har jo alle de fag jeg skal have

Anmeld

29. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chel1992 skriver:

øv ville så gerne vi kunne komme ud og rejse bare en enkelt gang sammen inde pb begyndte

Det kan jeg godt forstå. Vi har lige været ud at rejse med vores lille og må da indrømme at det var hårdt. Er jo vant til fuld afslapning når jeg er på ferie.

Har i mulighed for at få økonomisk støtte i en måned fra noget familie?

Anmeld

29. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Chel1992 skriver:

øv ville så gerne vi kunne komme ud og rejse bare en enkelt gang sammen inde pb begyndte

Skal det være UD og rejse? Mig og kæresten tager hvert år en weekendtur til København f.eks. (kommer fra nordjylland), så tager vi måske på juletur eller sidste gang tog vi f.eks. afsted i februar derfor der var Disney Show on Ice - mega fedt og super oplevelse.

Bare det at være på et hotel, nyde at andre laver morgenmaden til dig og at du skal opleve noget kan du vel også gøre herhjemme?

Desuden er det også lidt billigere  

Anmeld

29. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Chel1992 skriver:

ja det er jo smart kan bare ikke forestille mig hvad det skulle være har jo alle de fag jeg skal have

Det er jo så det du skal finde ud af, eventuelt snakke med din studievejleder om det

Anmeld

29. maj 2012

mpr

Norman skriver:

Skal det være UD og rejse? Mig og kæresten tager hvert år en weekendtur til København f.eks. (kommer fra nordjylland), så tager vi måske på juletur eller sidste gang tog vi f.eks. afsted i februar derfor der var Disney Show on Ice - mega fedt og super oplevelse.

Bare det at være på et hotel, nyde at andre laver morgenmaden til dig og at du skal opleve noget kan du vel også gøre herhjemme?

Desuden er det også lidt billigere  

Ja UD vil gerne et sted hen hvor der er varmt og have kæresten med ud og flyve for første gang i hans liv.

Har prøvet at holde ferie i Danmark også andre steder en hvor vi bor. Syntes det er kedeligt og trivielt :/

Anmeld

29. maj 2012

mpr

mor:) skriver:

Det kan jeg godt forstå. Vi har lige været ud at rejse med vores lille og må da indrømme at det var hårdt. Er jo vant til fuld afslapning når jeg er på ferie.

Har i mulighed for at få økonomisk støtte i en måned fra noget familie?

Lige præcis Vil gerne vi kan prøve at opleve lidt sammen, også fordi vi har jo kærestens pige hver anden uge så kunne det da være lækkert, bare at kunne slappe af ved en pool og komme på opdagelse

Anmeld

29. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chel1992 skriver:

Lige præcis Vil gerne vi kan prøve at opleve lidt sammen, også fordi vi har jo kærestens pige hver anden uge så kunne det da være lækkert, bare at kunne slappe af ved en pool og komme på opdagelse

Det kan jeg godt forstå. Arbejder din kæreste?

Anmeld

29. maj 2012

mpr

mor:) skriver:

Det kan jeg godt forstå. Arbejder din kæreste?

Nej han er igang med pæd uddannelsen

Anmeld

29. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chel1992 skriver:

Damn.. Men hvad filen gør man så? er bange for jeg ikke vil have overskud til at starte på en uddannelse hvis jeg skal arbejde hele sommeren inden jeg kan starte på den videregående

Den situation har alle, der er gået fra ungdomsuddannelse til videregående jo stået i, og hvis det er en manglende ferie, der kan ødelægge motivationen og energien til at læse videre, er man nok under alle omstændigheder ikke helt klar til studierne. Masser af studerende arbejder hele sommerferien for at supplere SU'en, og ferierejser er jo i den sidste ende en luksus, som ikke skal finansieres af det offentlige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.