Overgang fra ung udd til videregående udd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

mpr

Er lige pt igang med at færdig gøre mit første år på HF vuc og har så et år tilbage. Men tænker hvad gør jeg når jeg så kommer til næste sommer? Angående penge? Der skal jeg jo fra ungdoms uddannelse til videregående... Hvad har man af muligheder der? Er nemlig igang med at spare op til at kæresten og jeg kunne komme på vores første ferie næste sommer, men det kan jo ikke lade sig gøre hvis jeg skal bruge pengene jeg spare op på at overleve de 2-3 måneder der går før jeg så kan starte på den nye uddannelse? :s

Hvad har i andre gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

mpr

29. maj 2012

mpr

Er der slet ingen der har stået i den problemstilling? :s

Evt nogen der ved hvor jeg kan gå hen for at finde ud af det?

Anmeld

29. maj 2012

aarhusmor

Du kan ikke få SU i tiden i mellem ungdomsudd. og den videregående:

http://www.su.dk/SU/klippekortet/trindelte/Sider/default.aspx

Til gengæld kan man nogengange mellem videregående og kandidat, hvis man fortsætter i lige linie

Anmeld

29. maj 2012

mpr

aarhusmor skriver:

Du kan ikke få SU i tiden i mellem ungdomsudd. og den videregående:

http://www.su.dk/SU/klippekortet/trindelte/Sider/default.aspx

Til gengæld kan man nogengange mellem videregående og kandidat, hvis man fortsætter i lige linie

Damn.. Men hvad filen gør man så? er bange for jeg ikke vil have overskud til at starte på en uddannelse hvis jeg skal arbejde hele sommeren inden jeg kan starte på den videregående

Anmeld

29. maj 2012

LinLin

Jeg fik intet - var 18 år da jeg startede på seminariet (pyh det er jo 9 år siden!) efter gymnasiet og skulle flytte hjemmefra der i juli måned... havde heldigvis søde bedsteforældre ;-)

Anmeld

29. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Chel1992 skriver:

Er lige pt igang med at færdig gøre mit første år på HF vuc og har så et år tilbage. Men tænker hvad gør jeg når jeg så kommer til næste sommer? Angående penge? Der skal jeg jo fra ungdoms uddannelse til videregående... Hvad har man af muligheder der? Er nemlig igang med at spare op til at kæresten og jeg kunne komme på vores første ferie næste sommer, men det kan jo ikke lade sig gøre hvis jeg skal bruge pengene jeg spare op på at overleve de 2-3 måneder der går før jeg så kan starte på den nye uddannelse? :s

Hvad har i andre gjort?

Altså, jeg får en måneds ekstra SU fordi jeg skal supplere over sommerferien. Hvis du er smart så gør du sådan at du mangler et valgfag eller andet, f.eks. så mangler jeg tysk og så kan du få en måneds ekstra SU 

Anmeld

29. maj 2012

mpr

Norman skriver:

Altså, jeg får en måneds ekstra SU fordi jeg skal supplere over sommerferien. Hvis du er smart så gør du sådan at du mangler et valgfag eller andet, f.eks. så mangler jeg tysk og så kan du få en måneds ekstra SU 

Et valgfag? Det kan man da ikke bare tage over en måned? oO

Anmeld

29. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chel1992 skriver:

Hvad har i andre gjort?

jeg er ked af at sige det, men så må opsparingen bruges og så må i rejse en anden gang.

held og lykke

Anmeld

29. maj 2012

mpr

mor:) skriver:

jeg er ked af at sige det, men så må opsparingen bruges og så må i rejse en anden gang.

held og lykke

øv ville så gerne vi kunne komme ud og rejse bare en enkelt gang sammen inde pb begyndte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.