Jeg har opsagt min lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

An&Jo

Det er lige hvad jeg har..

Jeg har måttet tage et valg imellem at tage det stille og roligt med min kæreste og sætte min søns helbred på spil, eller at sætte min søns helbred først, og så måtte kæresten og jeg indrette os, og jeg valgte det sidste..

Det er en beslutning der er taget i samarbejde med min kæreste, og vi flytter op til ham når mine eksamener er overstået i slutningen af juni..

Men jeg kan simpelthen ikke bevidst sætte min søns helbred på spil, og det ville jeg gøre hvis jeg blev i lejligheden.. Hans far fik det afvide igår, og nu mangler jeg bare at fortælle det til dagplejeren at jeg har opsagt vores plads..
Johannes kommer så hjem og går sammen med mig, og så starter han op i midten af august.. Jeg skal nu i samarbejde med kommunen og forhåbentlig udtalelser fra dagplejeren, beslutte om han skal starte før tid i børnehave, for at undgå flere flytninger af ham, eller om han skal starte i vuggestuen der er i byen indtil han skal i børnehave..

Jeg håber faktisk inderligt at han kan komme i børnehaven til august, der vil han være ca 2 år og 5 mdr, for at han kan undgå flere flytninger..
Jeg har i forvejen rigtig dårlig samvittighed over at han skal flyttes igen allerede, men jeg kan heller ikke tillade at han skal have sin maske flere gange dagligt hver eneste dag, bare fordi vores naboer åbenbart er storrygere..

Men det var ikke en nem beslutning, men alligevel en forløsning et eller andet sted at jeg ikke skal bekymre mig om hans helbred..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Kay

kan godt forstå dit valg og håber han kommer i børnehave eller i en intigreret institution så det "flyt" han skal senere ikke bliver så voldsomt

Anmeld

29. maj 2012

An&Jo

Kay skriver:

kan godt forstå dit valg og håber han kommer i børnehave eller i en intigreret institution så det "flyt" han skal senere ikke bliver så voldsomt

Desværre er der ingen integrerede situationer der hvor vi kommer til at bo, så det hedder enten vuggestue (for at vænne ham til de mange børn) eller børnehaven..

Vuggestuen er den samme som han gik i da han kom ud i institution efter min barsel, men tvivler på at han efter et år kan kende pædagogerne dernede..

Så jeg håber virkelig meget på børnehave..

Anmeld

29. maj 2012

Kay

An&Jo skriver:

Desværre er der ingen integrerede situationer der hvor vi kommer til at bo, så det hedder enten vuggestue (for at vænne ham til de mange børn) eller børnehaven..

Vuggestuen er den samme som han gik i da han kom ud i institution efter min barsel, men tvivler på at han efter et år kan kende pædagogerne dernede..

Så jeg håber virkelig meget på børnehave..

det kan jeg godt forstå så han ikke skal rykkes mere end højest nødvændigt...

Anmeld

29. maj 2012

An&Jo

Kay skriver:

det kan jeg godt forstå så han ikke skal rykkes mere end højest nødvændigt...

lige præcis..

Havde jo ikke regnet med at han skulle flyttes mere nu før han rent faktisk skulle i børnehave..

Anmeld

29. maj 2012

Kay

An&Jo skriver:

lige præcis..

Havde jo ikke regnet med at han skulle flyttes mere nu før han rent faktisk skulle i børnehave..

nej... men lige meget hvilken løsning det bliver, er det jo det bedste for ham... for at bo et sted der gør ham mere syg er jo væsentlig dårligere end et ekstra flyt... håber snart han får det bedre

Anmeld

29. maj 2012

An&Jo

Kay skriver:

nej... men lige meget hvilken løsning det bliver, er det jo det bedste for ham... for at bo et sted der gør ham mere syg er jo væsentlig dårligere end et ekstra flyt... håber snart han får det bedre

tak, håber os snart det begynder at gå fremad med ham..

Han er bestemt ikke gode venner med den der maske, så at få den flere gange dagligt, det er han ikke helt enig med mig i..

Håber bare han tager flytningen pænt, men han kender jo heldigvis huset, da vi har tilbragt rigtig meget tid deroppe på det sidste.. Så huset vi skal bo i er jo heldigvis ikke fremmed, den eneste forskel bliver at hans legetøj pludselig også kommer med derop..

Anmeld

29. maj 2012

Kay

An&Jo skriver:

tak, håber os snart det begynder at gå fremad med ham..

Han er bestemt ikke gode venner med den der maske, så at få den flere gange dagligt, det er han ikke helt enig med mig i..

Håber bare han tager flytningen pænt, men han kender jo heldigvis huset, da vi har tilbragt rigtig meget tid deroppe på det sidste.. Så huset vi skal bo i er jo heldigvis ikke fremmed, den eneste forskel bliver at hans legetøj pludselig også kommer med derop..

det skal nok gå især hvis i fortsætter med at besøge det og snakke om at her skal i bo... og hvor hans lege tøj skal stå og lade ham være en del af det hele... og lige så snart i ved hvor han skal gå i børnehave/vuggetstue så ud og besøge dem...

så han føler han er med i det hele hvis værelset skal males så lade ham være med atil at vælge farven... eller gardiner eller hvad det nu kan være

Anmeld

29. maj 2012

An&Jo

Kay skriver:

det skal nok gå især hvis i fortsætter med at besøge det og snakke om at her skal i bo... og hvor hans lege tøj skal stå og lade ham være en del af det hele... og lige så snart i ved hvor han skal gå i børnehave/vuggetstue så ud og besøge dem...

så han føler han er med i det hele hvis værelset skal males så lade ham være med atil at vælge farven... eller gardiner eller hvad det nu kan være

Besøge det vil vi skam fortsætte med, det er jo min kærestes hus, så vi besøger ham deroppe flere gange om ugen..

Han sover allerede nu på sit værelse når vi er deroppe, nu skal vi bare igang med at snakke om at vi skal bo der..

Jeg skal have ringet på kommunen idag, for at finde ud af noget mere om hvor han skal hen..

Anmeld

29. maj 2012

tarkoflen

Øv at udlejer ikke kunne gøre noget

Men jeg håber det bliver rigtig godt og at du og Johannes hurtigt falder til derude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.