Hvad står aftensmaden på hos jer i sommervarmen idag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Fenja09

IsabellaCiinea skriver:

Kogte kartofler, som kommes i et fad, og så hældes der bearnaisesovs henover, og så gratineres det i ovnen ved 250 grader i 15min

Ok det har jeg aldrig hørt om, men det lyder rigtig lækkert og nemt-  det må jeg da lige servere herhjemme en dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

BellaCiinea

Fenja09 skriver:

Ok det har jeg aldrig hørt om, men det lyder rigtig lækkert og nemt-  det må jeg da lige servere herhjemme en dag

Det er mega lækkert og super nemt =) en lækker anderledes måde at få sovs og kartofler på =)

Anmeld

28. maj 2012

Fenja09

IsabellaCiinea skriver:

Det er mega lækkert og super nemt =) en lækker anderledes måde at få sovs og kartofler på =)

Ja, sovs og kartofler kan nemlig godt blive ret kedelige i længden, så godt med en "ny opskrift"

Anmeld

28. maj 2012

ønskebørn74

tarkoflen skriver:

Vil du ud med opskriften på den sygt gode kartoffelsalat sådan en opskrift har jeg nemlig ikke...

Vi fik biksemad af kartoflerne fra grillen i går, en rest pålæg, pølser og spejleæg, mums det var godt og 100 år siden vi sidst har fået det

ja da..

Dressingen består af:

Cremefraice 18%

En lille klat mayonaice

Forårsløg snittet i tynde ringe, hvis ikke man har dem. Snittes der løg i fine tern i i stedet for..

Eddikke fra syltede ting, dog ikke rødbeder.. Havde selv syltet rødløg og agurker sammen og brugte af den overskyddende eddikke.. Det skal blive syrligt i smagen.

Karry, som er det gennemtrængende.

Salt, Peber

og Sukker til at skabe ballance i det syrlige..

Og så kogte, pillede og skivede kartofler..

Der kan tilføjes rød peber i meget fine tern og annanas fra dåse efter behag.. Men det smager også godt uden..

Det er min mands favorit.. Men jeg kan 5 forskellige..

Anmeld

28. maj 2012

BellaCiinea

Fenja09 skriver:

Ja, sovs og kartofler kan nemlig godt blive ret kedelige i længden, så godt med en "ny opskrift"

Jah vi får sjældent sådan alm. sovs og kartofler.. gider det ikk...

Anmeld

28. maj 2012

tarkoflen

ønskebarn74 skriver:

ja da..

Dressingen består af:

Cremefraice 18%

En lille klat mayonaice

Forårsløg snittet i tynde ringe, hvis ikke man har dem. Snittes der løg i fine tern i i stedet for..

Eddikke fra syltede ting, dog ikke rødbeder.. Havde selv syltet rødløg og agurker sammen og brugte af den overskyddende eddikke.. Det skal blive syrligt i smagen.

Karry, som er det gennemtrængende.

Salt, Peber

og Sukker til at skabe ballance i det syrlige..

Og så kogte, pillede og skivede kartofler..

Der kan tilføjes rød peber i meget fine tern og annanas fra dåse efter behag.. Men det smager også godt uden..

Det er min mands favorit.. Men jeg kan 5 forskellige..

Uhmm det lyder også lækkert hvis nu man ikke lige ligger inde med syltede ting, ud over rødbeder, kan man så bare tilsætte lidt eddike?

Og nu bliver jeg igen nysgerrig, hvordan sylter du rødløg og hvad bruger du dem til

Elsker at lave mad og elsker næsten endnu mere at finde nye opskrifter

Anmeld

28. maj 2012

ønskebørn74

Uhmm det lyder også lækkert hvis nu man ikke lige ligger inde med syltede ting, ud over rødbeder, kan man så bare tilsætte lidt eddike?

Og nu bliver jeg igen nysgerrig, hvordan sylter du rødløg og hvad bruger du dem til

Elsker at lave mad og elsker næsten endnu mere at finde nye opskrifter

det smager ikke af det samme med alm. eddikke..

jeg har en grundopskrift jeg følger.. og putter de grøntsager i jeg lige finder billigt.. og krydrer det som det passer til det grønt der er i.. De her var krydret med rosenpeber og chilli..

og det kan spises til det meste.. er lækkert som lidt ekstra til sommer retter på grillen f.eks. gryderetter.. stegretter..

har ikke lige opskriften her, men mind mig om det.. så får du den..

Anmeld

28. maj 2012

Fenja09

IsabellaCiinea skriver:

Jah vi får sjældent sådan alm. sovs og kartofler.. gider det ikk...

Nej vi laver også forsk. varianter af kartofler når vi skal have det, og nu er der så noget nyt vi skal have prøvet

Anmeld

28. maj 2012

BellaCiinea

Fenja09 skriver:

Nej vi laver også forsk. varianter af kartofler når vi skal have det, og nu er der så noget nyt vi skal have prøvet

Hihi =D

Ja jeg har også tænkt at jeg skal ha nogle kartofler skåret i grove i tern, med forårsløg i skiver, og gulerødder og skiver, og så med noget olie og krydderi, og så i en foliebakke og på grillen eller i ovnen ved bare ikk lige hva vi skal ha til så =D

Anmeld

28. maj 2012

MortilElias2010

Kold kartoffelsalat og pølser stegt over vores bål i haven  Lækkert og nemt, særligt med gæster  Og varmen taget i betragtning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.