Jeg HAR altså brugt solcreme !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Gittemor09

Noneother skriver:

Vil lige indskyde at du har ret.

Bagpå næsten alle produkter er der en lille cirkel med ex. 12m i. Det står for det antal måneder produktet kan forventes at holde. Overskider man dette er det helt og aldeles på eget ansvar, da produkter som fx. solcreme mister effekten, eller ganske enkelt kan få modsat af ønsket effekt (Som fx. ansigtscremer o.lign)

men ja.. For gammel er osse mit bud.

hihi ja, for mente da nok at jeg kunne finde ud af at læse på en solcreme og på den jeg har i år, og også dem fra sidste år står der 12 m .... og intet andet...

kan godt være de ikke er udløbet...

men falder stadig i faktor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Klumpe-dumpe

Gittemor09 skriver:

ikk på nogle af dem jeg har... heller ikke dem fra sidste år...

jo, der står 12 m....

har læst linket flere gange nu

Åh sorry havde ikke set der var linket til det før

Men 12m. betyder vel at det kan holde sig 12 mdr. fra produktionsdato (mon den dato så står der?)

Anmeld

27. maj 2012

Noneother

Gittemor09 skriver:

hihi ja, for mente da nok at jeg kunne finde ud af at læse på en solcreme og på den jeg har i år, og også dem fra sidste år står der 12 m .... og intet andet...

kan godt være de ikke er udløbet...

men falder stadig i faktor

Præcis. og man skal virkelig passe på med sådan noget som solcreme. Det er ikke fedt at tro at man er beskyttet uden at være det.

Anmeld

27. maj 2012

B&J

uhhhh av av av av sådan plejer det også at ske for mig  de solcreme virker ikke på min krop.

men en kølig klud på hele tiden og en fed crem

Anmeld

27. maj 2012

Mother-love

morethanperfect skriver:

Ja .. Jeg er virkelig ynkelig lige nu ! ..

Det gør nemlig rigtig ondt . ! 

Næste gang HUSKER jeg at tage min egen solcreme med .. 

Ja det gør skide ondt. Havde en periode på flere år i mit liv hvor jeg fik soleksem hver gang jeg havde været i solen. Så var kæresten og jeg på ferie i tyrkiet for en tre år siden hvor jeg self fik det. Og så vidste jeg bare ferien var ødelagt for når soleksem kommer så forsvinder det ikke igen før varmen er væk i vejret. Men så kom vi i snak med en der havde en resturant som boede i danmark så han kunne snakke dansk og han tog med ind på apoteket for at få noget imod soleksem. Jeg smurte det på inden jeg fik i seng den aften og dagen efter var det væk og har ikke været der siden. men det er jo fordi der er nogle stoffer i som ikke er godkendt i dk. Så derfor kan man ikke få noget der hjælper imod soleksem.

Men ja hav din egen solcreme og sikre dig at den ikke er for gammel. Men det er jo bare ikke lige det man altid tænker over når man låner solcreme.

Men håber det snart går over. Åhhh kan bare huske det, har så ondt af dig. For når man så kommer iseng gør det skide ondt fordi når man ligger på det brænder det af h til. Og ikke mindst den stivhed der kommer dagen efter den er ogaå træls. Og så hvis man lige bliver kræsset der hvvor man er forbrændt ååååhhhhhh det gør så ondt. Øv øv øv rigtig god bedring med dig.
Kolde knusser herfra hehe. Da varme ikke er så fede for dig lige nu

Anmeld

27. maj 2012

Noneother

Men 12m. betyder vel at det kan holde sig 12 mdr. fra produktionsdato (mon den dato så står der?)

Det betyder 12m fra du tager den i brug.
NB: Med mindre at det overskider best before...

Anmeld

27. maj 2012

Gittemor09

Ariel skriver:

det er helt iorden

men så er det jo også begrænset hvor længe det kan holde sig... hvis produktionsdato f.eks lyder på 10/5/12 så kan den holde sig med fuld beskyttelse 12 mdr. frem....

det er sådan jeg har fået forklaret det...

og den dækker stadig efter et år... men med mindre faktor...

Anmeld

27. maj 2012

Gittemor09

Noneother skriver:

Præcis. og man skal virkelig passe på med sådan noget som solcreme. Det er ikke fedt at tro at man er beskyttet uden at være det.

nej, og slet ikke hvis det bliver brugt på børn

jeg køber ny hver år... og vi alle bruger børne solfaktor 50... voksne som børn....

kæresten fordi han arbejder ude hele dagen, og så er beskyttet netop hele dagen...

og vi andre fordi vi er sarte i huden

Anmeld

27. maj 2012

Klumpe-dumpe

det er helt iorden

men så er det jo også begrænset hvor længe det kan holde sig... hvis produktionsdato f.eks lyder på 10/5/12 så kan den holde sig med fuld beskyttelse 12 mdr. frem....

det er sådan jeg har fået forklaret det...

og den dækker stadig efter et år... men med mindre faktor...

Det kommer an på hvordan du opbevare den. Hvis det er under 25g har den stadig fuld effekt iht  kræftensbekæmpelse.

Anmeld

27. maj 2012

Gittemor09

Ariel skriver:

Det kommer an på hvordan du opbevare den. Hvis det er under 25g har den stadig fuld effekt iht  kræftensbekæmpelse.

det har jeg aldrig styr på.... den ligger jo bare om vinteren...

derfor vil jeg være på den sikre side og købe nyt hvert år... hverken børnene eller jeg skal solskoldes.. det gør så forbandet ondt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.