Sirenevarsel/luftalarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.337 visninger
30 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

Clisolka

Vi har i dag i Holbæk haft sirenevarsel pga. kraftig røg fra en brand hos en skrothandler. 

Vi bor dog ikke selv tæt på (2-3 km), så ingen lukkede vinduer her i varmen 

Ved du f.eks. hvad du skal gøre, når sirenen lyder, og ved du hvor du kan finde oplysninger?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Vi har i dag i Holbæk haft sirenevarsel pga. kraftig røg fra en brand hos en skrothandler. 

Ved du f.eks. hvad du skal gøre, når sirenen lyder, og ved du hvor du kan finde oplysninger?? 

Man skal lukke alle døre og vinduer og søge info på dr radio, så vidt jeg mener... For der skulle gerne blive fortalt hvorfor de ringer, da det er en kanal alle har

Anmeld

27. maj 2012

Kofoed.

De sætter den i gang, hvis det er giftig røg og det er altså ikke nødvendigvis til at se i luften, så gør som man altid skal, luk døre og vinduer og tænd for radioen og eller tv.

Hvis det er bombe alarmen, så skal du opsøge nærmeste beskyttelses kælder, den har dog ikke været i brug i mange mange år.

Anmeld

27. maj 2012

wamse

Den gik også igang her i Varde sidste år, og der skulle vi også lukke vinduer og døre, hvilket jeg også gjorde, selvom jeg boede langt fra branden.

Vi lyttede til den lokale radiostation, og kunne følge med over nettet også

Anmeld

27. maj 2012

Team Putte

Babymor2010 skriver:

Uh kæresten var oz nysgerrig her.. Vi bor i Jyderup og var i Holbæk tidligere i dag

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

pemiro skriver:

Man skal lukke alle døre og vinduer og søge info på dr radio, så vidt jeg mener... For der skulle gerne blive fortalt hvorfor de ringer, da det er en kanal alle har

Nemlig  Jeg tænkte slet ikke over DR, men var gået en tur på Beredskabsstyrelsens hjemmeside... Vi havde fået besked på Facebook hvad det var, og vi kunne tydeligt se røgen, men den var ikke på vej til os. Men det endte med at vi fandt oplysninger på TV2 Østs hjemmeside 

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

Kofoed. skriver:

De sætter den i gang, hvis det er giftig røg og det er altså ikke nødvendigvis til at se i luften, så gør som man altid skal, luk døre og vinduer og tænd for radioen og eller tv.

Hvis det er bombe alarmen, så skal du opsøge nærmeste beskyttelses kælder, den har dog ikke været i brug i mange mange år.

Hvis det var bombealarmen der gik, så ville jeg nok gå i panik, for jeg aner ikke hvor jeg skal søge beskyttelse her i området 

Anmeld

28. maj 2012

Clisolka

wamse skriver:

Den gik også igang her i Varde sidste år, og der skulle vi også lukke vinduer og døre, hvilket jeg også gjorde, selvom jeg boede langt fra branden.

Vi lyttede til den lokale radiostation, og kunne følge med over nettet også

Nettet er altså en god ting i disse tilfælde 

Anmeld

28. maj 2012

Annana89

pemiro skriver:

Ja hip hurra for tvunget licensbetaling selvom man ikke gidder at ha DR1,DR2 og alt det så redder tvunget licens åbenbart liv! 

Anmeld

28. maj 2012

pemiro

Babymor2010 skriver:

Nemlig  Jeg tænkte slet ikke over DR, men var gået en tur på Beredskabsstyrelsens hjemmeside... Vi havde fået besked på Facebook hvad det var, og vi kunne tydeligt se røgen, men den var ikke på vej til os. Men det endte med at vi fandt oplysninger på TV2 Østs hjemmeside 

Ja internet er selvfølgelig også lidt smart hehe..
Tænkte bare lige over hvad jeg lærte i folkeskolen haha...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.