Rappenskralde skræmmer kæresten væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Altså har ingen børn =)

Men jeg er meget large =)

Det får jeg også tit afvide af min svigermor...

Men har bare lært at leve med det.. 

Gider ikk ødelægge dagen ved at blive irriteret..

Så tager det bare med et smil i stedet for  

Gør det hele meget bedre..

Nå på den måde Før vi fik børn klarede jeg også alt med et smil- gerne klædt ud som stuepige men der var også knap så meget at ta sig af, nu er der 100 ting der skal ordnes forældremøder og playdates og madpakker, vasketøj ad libitum, legetøj der skal ryddes op, og børn der skal bades og mades og bruges tid på. Men det er heller ikke så meget det, det er mere, hvis han vil have lov at sjuske og slippe for opgaverne og alligevel få en kærlighedserklæring hver aften- jamen så vil jeg da også ha en ? Jeg har jo også brug for et 'jeg elsker dig min lille mokke' når jeg siger jeg elsker ham præcis så sjusket og spilleglad som han er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Kan godt forstå du er bange for a skræmme ham væk. 

Det lyder som om der mangler en ordenlig portion respekt fra jer begge af. 

Det må du lige uddybe ?

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Det må du lige uddybe ?

A (som du gir eksempel på) går og hakker på ham, og a han ikke høre efter og ikke gør noget ved fx rod. 

Det senarie du beskriver burde jo slet ikke være nødvendigt tænker jeg.

Anmeld

27. maj 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Nå på den måde Før vi fik børn klarede jeg også alt med et smil- gerne klædt ud som stuepige men der var også knap så meget at ta sig af, nu er der 100 ting der skal ordnes forældremøder og playdates og madpakker, vasketøj ad libitum, legetøj der skal ryddes op, og børn der skal bades og mades og bruges tid på. Men det er heller ikke så meget det, det er mere, hvis han vil have lov at sjuske og slippe for opgaverne og alligevel få en kærlighedserklæring hver aften- jamen så vil jeg da også ha en ? Jeg har jo også brug for et 'jeg elsker dig min lille mokke' når jeg siger jeg elsker ham præcis så sjusket og spilleglad som han er.

Vi har så lidt en speciel situation herhjemme, så ved at det er mig der kommer til at ta mig af de børn vi engang får... og det har jeg accepteret =)

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

hehe kunne altså ikke helt lade være at trække på smilebåndet over din beskrivelse sorry

men forstår dig udemærket, måske du skulle prøve at spørge din partner på den lidt komiske måde om det samme? om han virkeligt ønsker at bo i en svinesti, eller om han vitterligt er ligeglad.

For er det sidste nævnte, jamen så skulle du måske overveje kun at vaske dit og dit barns tøj, og så kunne han selv stå for hvad han ville, og rengørring jamen det måtte i vel så tage når i skulle have gæster, og ellers skulle du kun tage de rum du opholder dig mest i, og så må han leve i resten.

Åha jeg kan ikke have rod og opvask hehe tænk hvis der kom gæster eller børnenes venner fortæller deres forældre at vi roder.. Jeg elsker når alt ser pænt og præsentabelt ud, altså det hører jo lidt med til min alt skal være perfekt rappenskralde personlighed. Og jeg acceptere han ikke er sådan, og jeg vil i og for sig heller ikke ha han ændre sig for han er jo perfekt som han er, jeg vil bare have han acceptere at jeg er en oprydnings mokke- det vidste han godt da vi blev kærester. Han er bare begyndt at se mere på at jeg er efter ham omkring at tingene skal være iorden end han elsker mig for at jeg sørger for det er iorden. Jeg vil have han skal acceptere at jeg bliver lidt stresset og sur over at fixe det hele- eller ordne noget selv så jeg ikke behøvede blive sur og stresset. ihh det lyder så forvirrende, er vist lidt træt

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

A (som du gir eksempel på) går og hakker på ham, og a han ikke høre efter og ikke gør noget ved fx rod. 

Det senarie du beskriver burde jo slet ikke være nødvendigt tænker jeg.

Nu er vi jo ikke robotter men mennesker og mennesker gør ofte ting der ikke er nødvendige, men blot menneskelige. Hvis alle var ens, tænkte ens og helt holdte op med at gøre ting der ikke var nødvendige- ville mennesker jo aldrig udvikle sig ?

Anmeld

27. maj 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Åha jeg kan ikke have rod og opvask hehe tænk hvis der kom gæster eller børnenes venner fortæller deres forældre at vi roder.. Jeg elsker når alt ser pænt og præsentabelt ud, altså det hører jo lidt med til min alt skal være perfekt rappenskralde personlighed. Og jeg acceptere han ikke er sådan, og jeg vil i og for sig heller ikke ha han ændre sig for han er jo perfekt som han er, jeg vil bare have han acceptere at jeg er en oprydnings mokke- det vidste han godt da vi blev kærester. Han er bare begyndt at se mere på at jeg er efter ham omkring at tingene skal være iorden end han elsker mig for at jeg sørger for det er iorden. Jeg vil have han skal acceptere at jeg bliver lidt stresset og sur over at fixe det hele- eller ordne noget selv så jeg ikke behøvede blive sur og stresset. ihh det lyder så forvirrende, er vist lidt træt

for mig gav det nu meget godt mening så så træt kan du vist ikke være hehe

men altså nogen gange tror jeg måske godt at man kan ændre syn på sin partner når forelskelsen lidt har lagt sig. Enten accepterer og respekterer man det man ser i ens partner eller også gør man ikke. Og det kunne måske godt lyde som om at det sidste er lidt tilfældet for din partner, altså at han har svært ved at accepterer at det er sådan du er, og at det er ved orden og renlighed at du finder glæden.

Og det er der jo som sådan ikke noget forkert i, fra din side af, men det kan måske godt give anledning til visse gnidninger når man ser Så forskelligt på det. ( jeg selv feks er et rodehoved uden lige, og jeg har tit sagt til mig selv, at jeg ikke ville kunne sammen med en som elsker et rent hjem, for personen ville ikke blive lykkelig med mig, da jeg ikke altid ser rodet)

håber den længere smøre gav mening, ellers spørg bare

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Vi har så lidt en speciel situation herhjemme, så ved at det er mig der kommer til at ta mig af de børn vi engang får... og det har jeg accepteret =)

Okay, hvorfor dog hvis jeg må spørge? Børnene er heldigvis pletfrit område forstået at han er en hengiven kold klud henter, lego bygger, fodbold spiller, snack laver, historie læser, bleskifter, og 'selvfølgelig må du få den her dimsedims til dit værelse' fuldtids far - det er bare de kedelige ting han 'glemmer'.

Anmeld

27. maj 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Okay, hvorfor dog hvis jeg må spørge? Børnene er heldigvis pletfrit område forstået at han er en hengiven kold klud henter, lego bygger, fodbold spiller, snack laver, historie læser, bleskifter, og 'selvfølgelig må du få den her dimsedims til dit værelse' fuldtids far - det er bare de kedelige ting han 'glemmer'.

Min kæreste har ADHD =)

Såå derfor =)

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

for mig gav det nu meget godt mening så så træt kan du vist ikke være hehe

men altså nogen gange tror jeg måske godt at man kan ændre syn på sin partner når forelskelsen lidt har lagt sig. Enten accepterer og respekterer man det man ser i ens partner eller også gør man ikke. Og det kunne måske godt lyde som om at det sidste er lidt tilfældet for din partner, altså at han har svært ved at accepterer at det er sådan du er, og at det er ved orden og renlighed at du finder glæden.

Og det er der jo som sådan ikke noget forkert i, fra din side af, men det kan måske godt give anledning til visse gnidninger når man ser Så forskelligt på det. ( jeg selv feks er et rodehoved uden lige, og jeg har tit sagt til mig selv, at jeg ikke ville kunne sammen med en som elsker et rent hjem, for personen ville ikke blive lykkelig med mig, da jeg ikke altid ser rodet)

håber den længere smøre gav mening, ellers spørg bare

Hehe hvor godt. Jo det gir fint mening- men vi har jo emmervæk boet sammen i 5 år og blev på hans ønske gift i december- og det er først begyndt at være sådan med at han brokker sig over at 'have mig på nakken' de sidste par mdr. Selv mener jeg jo ikke jeg er så slem, når jeg har ordnet hans opgaver er det jo ikke fordi jeg bliver ved at jokke i det- ofte kommer jeg bare med en kæk bemærkning om at hvis han leder efter sin sure strømper så ligge de på deres plads i vasketøjskurven istedet for i reklameholderen eller lign.
Åh suk mænd altså, kunne være jeg bare skulle spørge ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.