Hvad pokker gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

ano14316

jeg ville ringe til el og vand, og fortælle om situationen og spørger om i kan få lov at skyde regningen en måned. Det plejer ikke at være et problem.

Og ellers skriver du bare hvis du skal bruge opskrifter på lidt godt brød, jeg bager selv for at spare penge.

Så er wok mad virkelig billigt, fordi at der bliver så meget mad ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

jeg ville ringe til el og vand, og fortælle om situationen og spørger om i kan få lov at skyde regningen en måned. Det plejer ikke at være et problem.

Og ellers skriver du bare hvis du skal bruge opskrifter på lidt godt brød, jeg bager selv for at spare penge.

Så er wok mad virkelig billigt, fordi at der bliver så meget mad ud af det.

Uhh lækkert - du må meget gerne sende opskrifter - i sær på rugbrød, hvis du sidder inde med sådan en?

Anmeld

26. maj 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

desværre.. "Det var ikke hans problem" fik han at vide

det er det så, for det er HANS fejl at det er sket.. ring til fagforbundet, de sender et brev til arbejdsgiver..

Anmeld

26. maj 2012

Troldemommi

Hvordan kan du dog tro vi vil bebrejde dig det der er sket, det er da 100 procent chefens ansvar.

Håber i får løst jeres økonomiske problem eller vend den om hvis i kan spare i denne måned så kan i leve som grever i næste måned :-)

Monica

Anmeld

26. maj 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

han prøver at tale med chefen i morgen eller tirsdag...

Og mener der er noget med fagforeningen - at de ikke er med i en (arbejdspladsen)

og vi får kød i næste uge tror jeg, kom frisk med opskrifter?

tro mig, fagforbundet hjælper i sådan en sag.. jeg har været fælles tillids representant..

Anmeld

26. maj 2012

6800

De SKAL udbetale det til ham hurtigst muligt, og hvis de ikke er til at snakke med, må han gå til fagforeningen...

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Hvordan kan du dog tro vi vil bebrejde dig det der er sket, det er da 100 procent chefens ansvar.

Håber i får løst jeres økonomiske problem eller vend den om hvis i kan spare i denne måned så kan i leve som grever i næste måned :-)

Monica

hehe ja tak

Anmeld

26. maj 2012

ano14316

Anonym skriver:

Uhh lækkert - du må meget gerne sende opskrifter - i sær på rugbrød, hvis du sidder inde med sådan en?

Super rugbrød uden kerner (kerner er fu***** dyrer)

Ca. 2 brød

Dag 1:

Fordej

2,5 dl. Lunkent vand (30°C)

2 dl rugmel

1 dl surdej

Dag 2

6 dl lunkent vand (40°C)

200g speltmel

1 spsk salt

600 g rugmel

1-2 spsk maltmel efter behag (kan sagtens udelades, men smager godt, kan bl.a. købes hos specialkøbmanden)

Dag 1

Bland mel, vand og surdej sammen.  Husk at tage surdej fra.

Lad fordejen stå og hvile et lunt sted i ca. 12 timer.

Dag 2

Bland fordej, vand, speltmel, salt, rugmel og maltmel sammen. Ælt godt i hånden eller på maskine indtil dejen er blød og smidig.

Smør 2 forme med smør. Hæld dejen i formene og pensl brødene med vand.

Sæt brødene til hævning ved stue temperatur med et fugtigt klæde over i 2-4 timer (de skal hæve ca. 2 cm)

Bag brødene ved 200°C  (varmluft 190°C) i ca. 85 min. (kerne temp. På 98 til de nørdede)

Wokmad

kyllinge filet (ca. 1/2 pr. næse)

sød chilisauce

soya

evt. citron og farin

1/4-1/2 hvidkål afhængig af størrelse

1 lille broccoli

2-3 gulerødder

1 squash

1 ps. sukkerærter

1 rød peber

1 løg

2-4 forårsløg

olie og oystersouce

kyllingen skærer du i strimler og marinere i en marinade af soya og chilisouce og hvis du har, så lidt citron saft og skal og en smule farin. bland det hele i en frysepose og læg det i køleskabet ind til det skal bruges.

hak og snit alle grøntsagerne.

varm wokken el. panden op med olie, så olien er som vand. steg kyllingen, tag den af.

steg grøntsagerne gulerødder, broccoli og hvidkål sammen, løg på først, og så rødpeber, squash, forårsløg og sukkerærter lidt efter.

undervejs tilsætter du lidt oysterssouce.

Så kan man tilsætte hvad man har lyst af nudler, bønnespirer og hvad der ellers falder en ind, eller spise det som det er.

Og du skal ikke købe meget ekstra så er der til 2-3 dage, for 200-250 kr, hvis du intet af det har forvejen.

Anmeld

26. maj 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg mangler et rigtig GODT råd - pengemæssigt.

Min kæreste har fået 6.000 kr for lidt udbetalt i løn - det små griner hans chef lidt af og siger at han får dem i næste løn..

Jeg står pt uden arbejde.

vi har 3 børn..

Nu har vi så fået 2 "ekstra" regninger - for meget varme fordi de ikke har virket korrekt, og for meget el.. Når vi har betalt vores regninger har vi minus 2.000 kr  

Hvordan pokker skraber vi 2.000 sammen - så vi også har til mad?

er så bekymret.. synes vi i forvejen sidder stramt i det ..

Så kom med jeres gode spareråd - er vi ude i at sælge ting? Bage rugbrød selv?? eller ja?? hjælp

OG HAR I KUN NEGATIVE TING AT SKRIVE - SÅ HOLD DEM FOR JER SELV, FOR DET ER JEG IKKE INTERESSERET I! 

Jeg havde sagt til min chef at de penge kan jeg ikke undvære, og skal have dem nu!!

Anmeld

26. maj 2012

Nettemor

ano14316 skriver:

Super rugbrød uden kerner (kerner er fu***** dyrer)

Ca. 2 brød

Dag 1:

Fordej

2,5 dl. Lunkent vand (30°C)

2 dl rugmel

1 dl surdej

Dag 2

6 dl lunkent vand (40°C)

200g speltmel

1 spsk salt

600 g rugmel

1-2 spsk maltmel efter behag (kan sagtens udelades, men smager godt, kan bl.a. købes hos specialkøbmanden)

Dag 1

Bland mel, vand og surdej sammen.  Husk at tage surdej fra.

Lad fordejen stå og hvile et lunt sted i ca. 12 timer.

Dag 2

Bland fordej, vand, speltmel, salt, rugmel og maltmel sammen. Ælt godt i hånden eller på maskine indtil dejen er blød og smidig.

Smør 2 forme med smør. Hæld dejen i formene og pensl brødene med vand.

Sæt brødene til hævning ved stue temperatur med et fugtigt klæde over i 2-4 timer (de skal hæve ca. 2 cm)

Bag brødene ved 200°C  (varmluft 190°C) i ca. 85 min. (kerne temp. På 98 til de nørdede)

Wokmad

kyllinge filet (ca. 1/2 pr. næse)

sød chilisauce

soya

evt. citron og farin

1/4-1/2 hvidkål afhængig af størrelse

1 lille broccoli

2-3 gulerødder

1 squash

1 ps. sukkerærter

1 rød peber

1 løg

2-4 forårsløg

olie og oystersouce

kyllingen skærer du i strimler og marinere i en marinade af soya og chilisouce og hvis du har, så lidt citron saft og skal og en smule farin. bland det hele i en frysepose og læg det i køleskabet ind til det skal bruges.

hak og snit alle grøntsagerne.

varm wokken el. panden op med olie, så olien er som vand. steg kyllingen, tag den af.

steg grøntsagerne gulerødder, broccoli og hvidkål sammen, løg på først, og så rødpeber, squash, forårsløg og sukkerærter lidt efter.

undervejs tilsætter du lidt oysterssouce.

Så kan man tilsætte hvad man har lyst af nudler, bønnespirer og hvad der ellers falder en ind, eller spise det som det er.

Og du skal ikke købe meget ekstra så er der til 2-3 dage, for 200-250 kr, hvis du intet af det har forvejen.

Hvordan laver du surdejen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.