Skælder i jeres 17 mdr ud? Eller er jeg bare en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

B&J

uhhh det med at hælde mælk eller andet ud på gulvet smide sine farver over det hele når vi bliver sur jaaa det prøver vi tit her hjemme for tiden..

når han spiler noget ud af glasset siger jeg til ham se du grisser og siger stille til ham det må man ikke går ud og henter en klud og siger nu skal vi tøre op.... og han vil meget gerne hjælpe med at tøre op det er dejligt...

hvis han smidder med farverne siger jeg til ham at det må man ikke og siger han skal komme og give mor en krammer når han er god igen også siger jeg kom så skynder vi os at ryde farverne op så hjælpes vi ad. og det går vi så daniel er lidt over 2år og det kan godt tage ½time før vi ryder af men han hjælper til sidste uden nogle råben eller skæld ud i den håre tone

men ja de skal jo lære

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Kofoed.

Zeus skriver:

Jeg kan lige se det for mig

Hun må være en værre charmetrold

Det er hun, hun har fotografisk hukommelse, det er vildt, da hun var 2½ kunne hun genkende bogstaver, synes det er vildt. Men den der, man var i tvivl om hun havde gennemskuet den.

Anmeld

27. maj 2012

Tulle28

Vi skældte ikke ud i den alder (det gør vi faktisk stadigvæk ikke, min datter er 26 mdr). Vi afledte rigtig meget, "jeg vil ikke have du leger med xxx, du kan lege med xxx istedet" og så som an dre har skrevet, er det sjovt at hælde mælken ud på bordet, så lad ham få en kop med i bad eller lege med vand i haven, det er jo sådan de lærer og man skal da for guds skyld ikke stoppe deres nysgerrighed:-) Det samme hvis hun f.eks. hamrer gaffel og ske ned i bordet, så siger vi "hvis du skal hamre skal du vist lige have dit hamrebrædt" - så kommer hun ned på gulvet og henter sit hamrebrædt. Jeg har haft rigtig meget glæde af at læse netsundhedsplejersken.dk's brevkasse, synes hun har nogle gode og brugbare råd... Din svigermor skal SLET ikke opdrage dit barn - det skal du bede hende holde op med! Det er fint hun har sin mening, men det er i sidste ende dit barn og dig der bestemmer, hvordan og hvornår der skal opdrages.

Anmeld

27. maj 2012

Janni.

Vores søn er næsten 15 mdr, og han får altså et nej hvis det er noget han ikke må (så som at æde hundenes mad - han får ekstrem dårlig mave af det).
Og så afleder vi alt hvad vi kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.