Skælder i jeres 17 mdr ud? Eller er jeg bare en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Zeus

Anonym skriver:

Hej piger . Min 17 mdr søn er ustyrlig. Han lytter ikk, smadre ting, og forstår ikk et nej. Er jeres børn også sådan? Eller er han dårlig opdraget af mig?

Når han går over min grænse og efter jeg har sagt 100 gange nej så skælder jeg ham ud . Men det gør ondt efter , føler jeg er en dårlig mor når jeg skælder ham ud.

Hjælp mig piger hva skal jeg gør

Nu kender jeg ikke hans aktivitetes niveau, men når Cajsa begynder at blive fræk, så er det som regel fordi hun keder sig.. Så starter hun fra en ende af, og piller hvad ALT hvad hun ikke må, og hun bliver ved, indtil vi finder på noget sjovt at lave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Faith

dorthemus skriver:

Et 17 måneder gammelt forstår endnu ikke konsekvenser og er ikke bevidst ustyrlige de er nysgerrige og pilfingrede så det er omsonst at begynde at opdrage med råb og skrig. Sæt de ting væk du ikke vil have smadret og sig et fast nej! til ham i øjenhøjde hver gang han piller ved ting han ikke må. På et tidspunkt forstår han det

Anmeld

27. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej piger . Min 17 mdr søn er ustyrlig. Han lytter ikk, smadre ting, og forstår ikk et nej. Er jeres børn også sådan? Eller er han dårlig opdraget af mig?

Når han går over min grænse og efter jeg har sagt 100 gange nej så skælder jeg ham ud . Men det gør ondt efter , føler jeg er en dårlig mor når jeg skælder ham ud.

nej jeg skældte bestemt ikke min 1½ år gamle dreng ud.. og havde slet ikke de problemer du fortæller om.

de er jo slet ikke gamle nok til a være så udspekulerede a de kan bruge 'skæld ud' til noget godt.

måske skal du snakke med en sundhedsplejerske om det?

Anmeld

27. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg synes du skal låne Erik Sigsgaard's bog Skæld mindre ud den er rettet til forældre så det at skælde ud "bliver slettet" eller mindsket

Det er vigtigt det er den der hedder skæld mindre ud for den der hedder skældud er rettet til institutioner

men den er værd at læse synes jeg

Anmeld

27. maj 2012

Maja_4000

Zeus skriver:

Nu kender jeg ikke hans aktivitetes niveau, men når Cajsa begynder at blive fræk, så er det som regel fordi hun keder sig.. Så starter hun fra en ende af, og piller hvad ALT hvad hun ikke må, og hun bliver ved, indtil vi finder på noget sjovt at lave

Det samme her (:

TS: Her skælder vi ikke Caroline på 17 måneder ud .. Hun forstår det alligevel ikke Vi forklarer hende at det vil vi ikke have , og foreslår så som regel noget andet hun kan lave

Anmeld

27. maj 2012

Kofoed.

Man forstår et ord reelle betydning, før aller tidligst to år. Kan godt være de finder en sammenhæng mellem ord og ting/mennesker, men ord som ja, nej, må ikke osv giver ingen mening for dem, da der er så mange ting/situationer, hvor det bliver sagt. Så det nøtter ikke med nej, du må give en alternativ begivenhed, eller være helt kold, hvis h*n smider legetøjet på gulvet osv. ja, jeg ved godt det er skide svært.

Min niece troede, at når man gav slip på legetøjet/koppen og den røg på gulvet, at det hed ups, fordi det var der den kom, hver eneste gang, til sidst smid hun ting på gulvet, hver gang nogen sagde ups

Anmeld

27. maj 2012

Mother-love

Isabella bliver et år på onsdag vi siger nej til hende og vi ved godt hun ikke forstår det rigtigt endnu. Men tror alligevel hun forstår lidt for når hun gør noget hun ved hun ikke må så griner hun samtidig med at hun kigger på os.
Men jeg vil bare sige nej og tage det fra ham hver gang han gør det. Og så som flere skrive giv ham en kop i badet det har isabella også og hun synes det er rigtig sjovt at lege med vandet på den måde.

Anmeld

27. maj 2012

Zeus

Kofoed. skriver:

Man forstår et ord reelle betydning, før aller tidligst to år. Kan godt være de finder en sammenhæng mellem ord og ting/mennesker, men ord som ja, nej, må ikke osv giver ingen mening for dem, da der er så mange ting/situationer, hvor det bliver sagt. Så det nøtter ikke med nej, du må give en alternativ begivenhed, eller være helt kold, hvis h*n smider legetøjet på gulvet osv. ja, jeg ved godt det er skide svært.

Min niece troede, at når man gav slip på legetøjet/koppen og den røg på gulvet, at det hed ups, fordi det var der den kom, hver eneste gang, til sidst smid hun ting på gulvet, hver gang nogen sagde ups

Anmeld

27. maj 2012

Kofoed.

Zeus skriver:

Og det e hun vokset fra, men det var ski sjovt

Anmeld

27. maj 2012

Zeus

Kofoed. skriver:

Og det e hun vokset fra, men det var ski sjovt

Jeg kan lige se det for mig

Hun må være en værre charmetrold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.