Skælder i jeres 17 mdr ud? Eller er jeg bare en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.332 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej piger . Min 17 mdr søn er ustyrlig. Han lytter ikk, smadre ting, og forstår ikk et nej. Er jeres børn også sådan? Eller er han dårlig opdraget af mig?

Når han går over min grænse og efter jeg har sagt 100 gange nej så skælder jeg ham ud . Men det gør ondt efter , føler jeg er en dårlig mor når jeg skælder ham ud.

Hjælp mig piger hva skal jeg gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

dorthemus

Et 17 måneder gammelt forstår endnu ikke konsekvenser og er ikke bevidst ustyrlige de er nysgerrige og pilfingrede så det er omsonst at begynde at opdrage med råb og skrig. Sæt de ting væk du ikke vil have smadret og sig et fast nej! til ham i øjenhøjde hver gang han piller ved ting han ikke må. På et tidspunkt forstår han det

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Ja men fx. Når han går sin kop med mælk i , drikker han lidt og hælder resten væk. Har sagt til ham mange gange nej men hn bliver ved

Anmeld

26. maj 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Ja men fx. Når han går sin kop med mælk i , drikker han lidt og hælder resten væk. Har sagt til ham mange gange nej men hn bliver ved

Hæld mindre op eller giv ham et bad hvor han får sin kop med - vandet (mælken) fascinerer ham nok - at når jeg gør sådan, så sker der sådan... 

Anmeld

26. maj 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Det er sådan han lærer når jeg vender min kop om så falder mælken ud og det er sjovt. Hæld mindre i og hav en klud parat. Sig til ham: ja det ser sjovt ud, men mælken skal ikke hældes ud, vi tørrer lige op. Det nytter intet at skælde ud, tro mig

Anmeld

26. maj 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg har aldrig skældt min 19 måneder gamle søn ud endnu. Han kan også finde på at hælde mælk på gulvet, så henter jeg en klud og straks tager han den fra min hånd og begynder og Tørre. Jeg ved godt det er værefrusterende men jeg tror ikke at det vil gavne ham og blive skældt ud. 

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Okay tak for rådet . For sommetider er jeg meget sød ved ham og skælder ikk ud . Men min svigermor plejer at sige hvis man ikke skælder ud forstår han aldrig at det er forkert . Så hun går til det og det gør ondt på mig

Anmeld

26. maj 2012

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Okay tak for rådet . For sommetider er jeg meget sød ved ham og skælder ikk ud . Men min svigermor plejer at sige hvis man ikke skælder ud forstår han aldrig at det er forkert . Så hun går til det og det gør ondt på mig

Det skal svigermor da slet ikke blande sig i - så skæld du hende ud i stedet for at skælde dit barn ud - hun kan klare det

Anmeld

26. maj 2012

TeamRocket

Jeg siger nej til min dreng når han gør noget jeg ikke vil have. Han må ikke rive søster i håret eller bruge hunden som stol det kan han lige så godt lære. Altså han stiller sine sko på plads når man beder ham om det så vil vove og påstå han også forstår et nej. Han er 16 mdr. Han stopper også altid når han får et nej og så finder vi på noget andet at lave. Pt er han jo også viiiild med at hælde mælk ud af sin kop- vi har løst det ved at lade ham lege med vand i haven. Så kan han få styret sin nysgerrighed andre steder end på bord og gulv. Tror ikke han forstår desiderets skæld ud, men det bruger vi nu heller ikke med den store på 4. Vi siger nej og det bliver respekteret og så finder de på noget andet.

Anmeld

26. maj 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Det må hun da ikke! Så sig noget til hende. Børn lære bedre når man siger det på en ordentlig og kærlig måde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.