Et lille surt opstød. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det der irritere mig mest er, når ts bare slår et indlæg op og så høre man ikke mere derfra, selvfølgelig er der nogen indlæg, hvor de ikke magter at svare, men tit er der bare ingen svar, uden grund.

Men kan nu godt forstå dig og bliver også selv mobset.

Ja, det er jeg også enig i. 

Man opbygger jo en oprigtig interesse og bekymring for personen og vil da gerne vide, hvordan det løser sig, eller om det løser sig.

Jeg plejer også altid selv at lave en update for de interesserede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja, det er jeg også enig i. 

Man opbygger jo en oprigtig interesse og bekymring for personen og vil da gerne vide, hvordan det løser sig, eller om det løser sig.

Jeg plejer også altid selv at lave en update for de interesserede.

Det er jo det

Anmeld

26. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Det er også rigtigt nok at nogle mennesker sikkert er så langt nede at de ikke orker at skrive et svar, men eftersom man på den anden side af skærmen ikke aner andet end hvad TS skriver og vælger at gøre én opmærksom på, så er det meget nærliggende at tænke, at man bare bliver ignoreret og derfor reagere derefter, ved at blive smårsur, ked, skuffet, whatever.

Haha du er velkommen til at spille Klogeåge, jeg vil gerne lære så meget om baby.dk som muligt.

Ja det er rigtigt..
Jeg har også skrevet i et par tråde, bl.a. en med et break up hvor jeg ikke fik svar.. Der blev jeg også lidt mobset, men ved mig er det hurtigt glemt igen.

Anmeld

26. maj 2012

Camillos

Anonym skriver:

Hejsa kvindfolk!

Jeg har over noget tid tænkt over dette, og gentagne gange blevet virkelig irriteret eller skuffet over denne tendens herinde.

Min tanke er, at når man opretter et emne i debatten, som er et spørgsmål, et råb om hjælp, man beder om folks mening eller den slags, hvor folk faktisk bedes tage stilling til noget i forhold til én selv og man faktisk beder om en reel tjeneste, så siger man da tak for hjælpen efterfølgende...? Eller hvad?

Altså, min erfaring herinde er, at ca. 50% af gangene, hvor jeg har taget mig tid til at gå i dybden med et indlæg, dvs. nærlæst teksten, dannet mig en mening, og forsøgt at ytre denne mest hensigtsmæssigt - får jeg ingen respons fra TS. Intet svar, intet tak, ingenting.

I mine øjne, er det mindste man kan gøre, om man er tilfreds med svaret eller ej, da et simpelt "Tak for dine tanker" eller noget lignende.

At bede folk om at tage stilling til ens liv og derefter bare negligere den energi, de har lagt i dette, synes jeg er voldsomt flabet og egocentrisk.

En enkelt gang læste jeg et ekstremt langt indlæg (en der fortalte om sin forkvaklede opvækst), som var så langt at det tog mig 15-20 minutter bare at læse det igennem og forstå det, eftersom det var lidt rodet beskrevet. Derefter tog jeg mig tid til at føle efter, hvordan jeg havde det med hendes beskrivelse, og dernæst brugte jeg en del tid, på at sætte ord på mine følelser og hvad, jeg syntes, hun skulle stille op. Det var muligvis ikke præcis det, hun gerne ville høre, men det var min egen reelle og ærlige holdning, hvilket var præcis hvad hun havde efterspurgt i sit indlæg. Jeg fik INTET feedback overhovedet, men kunne se, at hun svarede på de efterfølgende råd, som andre gav hende, og som tydeligvis var mere det, hun gerne ville høre.
Her ville jeg have været tilfreds med et: "Jeg er ikke enig med dig, men tak for din mening." At hun bare ignorerede min hjælp, gjorde mig både sur og ked af det, og jeg følte mig ærlig talt voldsomt dum, fordi jeg havde brugt al den tid på at hjælpe hende.

Dette er forresten ikke rettet mod jer alle herinde, der er mange, som er rigtig gode til at give feedback!

Nå, undskyld mit sure opstød, det har bare bygget sig op over noget tid, så jeg måtte ud med det.

Kan I alle have en dejlig pinse!

Jeg er enig med dig ..  

Jeg vil sige jeg skriver en del tråde herinde selv om forsøger at svare alle, jeg kan finde et svar til  

Nogle gange er der bare så meget fart over feltet og har en hård periode, der sker noget man forsvinder fra computeren og glemmer så at svare..  

Men er da glad for alle de piger der lige skriver til mig, giver et råd eller bare et kram. 

Er da ked af hvis jeg er en af dem der ikke lige har fået svaret dig? 

Men så vil jeg da benytte lejligheden til at sige Tak ..  

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja det er rigtigt..
Jeg har også skrevet i et par tråde, bl.a. en med et break up hvor jeg ikke fik svar.. Der blev jeg også lidt mobset, men ved mig er det hurtigt glemt igen.

Det er heller ikke noget, jeg selv går og gruer over. De enkelte sager er hurtigt glemt igen

(Ok, lige med undtagelse af den ene sag, jeg meget specifikt nævnte, fordi jeg syntes, det var totalt under lavmålet.)

Men ellers er det jo også kun fordi, det sker igen og igen, at jeg bliver ved med at tænke over det.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er enig med dig ..  

Jeg vil sige jeg skriver en del tråde herinde selv om forsøger at svare alle, jeg kan finde et svar til  

Nogle gange er der bare så meget fart over feltet og har en hård periode, der sker noget man forsvinder fra computeren og glemmer så at svare..  

Men er da glad for alle de piger der lige skriver til mig, giver et råd eller bare et kram. 

Er da ked af hvis jeg er en af dem der ikke lige har fået svaret dig? 

Men så vil jeg da benytte lejligheden til at sige Tak ..  

Altså, nu vil jeg jo helst ikke sætte navne eller ansigter på nogen herinde, men du er faktisk én af dem, jeg har lagt mærke til altid er super sød og høflig!! 

Anmeld

26. maj 2012

chael

Tror du tager det for mere end det er.

Men måske er vi også bare forskellige

Jeg svare på det der bliver skrevet. Og forventer ikke alt bliver svaret.

Og opretter jeg en tråd, svare jeg heller ikke alle tilbage. Det er virkelig ike noget jeg har skænket en tanke og heller ikke noget der virker egocentrisk for mig. Dekan jo læse mit svar, tage det til sig, eller lade være

Men jeg tager heller ikke ting voldsomt personligt i et debat forum.

*C

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Tror du tager det for mere end det er.

Men måske er vi også bare forskellige

Jeg svare på det der bliver skrevet. Og forventer ikke alt bliver svaret.

Og opretter jeg en tråd, svare jeg heller ikke alle tilbage. Det er virkelig ike noget jeg har skænket en tanke og heller ikke noget der virker egocentrisk for mig. Dekan jo læse mit svar, tage det til sig, eller lade være

Men jeg tager heller ikke ting voldsomt personligt i et debat forum.

*C

Og hurra for forskelligheder. 

Anmeld

26. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg tænker nu ikke så meget over, at folk ikke svarer mig tilbage. Men synes selv jeg prøver at svare alle tilbage som svarer mig.

Nogengange glipper der et par enkelte fordi jeg ikke får nogen notifikation - hvilket jeg synes er meget træls.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg tænker nu ikke så meget over, at folk ikke svarer mig tilbage. Men synes selv jeg prøver at svare alle tilbage som svarer mig.

Nogengange glipper der et par enkelte fordi jeg ikke får nogen notifikation - hvilket jeg synes er meget træls.

Men så er du jo også netop en af de "ansvarlige" brugere.

Ej undskyld, at jeg deler det op på den måde, men forstå mig ret, du tager jo faktisk hensyn og tænker så langt, at du gerne vil svare folk så vidt muligt. Og det er jo netop jer, jeg mener, når jeg siger, dette sure opstød ikke er rettet mod alle herinde.

for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.