Et lille surt opstød. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.769 visninger
50 svar
0 synes godt om
26. maj 2012

Anonym trådstarter

Hejsa kvindfolk!

Jeg har over noget tid tænkt over dette, og gentagne gange blevet virkelig irriteret eller skuffet over denne tendens herinde.

Min tanke er, at når man opretter et emne i debatten, som er et spørgsmål, et råb om hjælp, man beder om folks mening eller den slags, hvor folk faktisk bedes tage stilling til noget i forhold til én selv og man faktisk beder om en reel tjeneste, så siger man da tak for hjælpen efterfølgende...? Eller hvad?

Altså, min erfaring herinde er, at ca. 50% af gangene, hvor jeg har taget mig tid til at gå i dybden med et indlæg, dvs. nærlæst teksten, dannet mig en mening, og forsøgt at ytre denne mest hensigtsmæssigt - får jeg ingen respons fra TS. Intet svar, intet tak, ingenting.

I mine øjne, er det mindste man kan gøre, om man er tilfreds med svaret eller ej, da et simpelt "Tak for dine tanker" eller noget lignende.

At bede folk om at tage stilling til ens liv og derefter bare negligere den energi, de har lagt i dette, synes jeg er voldsomt flabet og egocentrisk.

En enkelt gang læste jeg et ekstremt langt indlæg (en der fortalte om sin forkvaklede opvækst), som var så langt at det tog mig 15-20 minutter bare at læse det igennem og forstå det, eftersom det var lidt rodet beskrevet. Derefter tog jeg mig tid til at føle efter, hvordan jeg havde det med hendes beskrivelse, og dernæst brugte jeg en del tid, på at sætte ord på mine følelser og hvad, jeg syntes, hun skulle stille op. Det var muligvis ikke præcis det, hun gerne ville høre, men det var min egen reelle og ærlige holdning, hvilket var præcis hvad hun havde efterspurgt i sit indlæg. Jeg fik INTET feedback overhovedet, men kunne se, at hun svarede på de efterfølgende råd, som andre gav hende, og som tydeligvis var mere det, hun gerne ville høre.
Her ville jeg have været tilfreds med et: "Jeg er ikke enig med dig, men tak for din mening." At hun bare ignorerede min hjælp, gjorde mig både sur og ked af det, og jeg følte mig ærlig talt voldsomt dum, fordi jeg havde brugt al den tid på at hjælpe hende.

Dette er forresten ikke rettet mod jer alle herinde, der er mange, som er rigtig gode til at give feedback!

Nå, undskyld mit sure opstød, det har bare bygget sig op over noget tid, så jeg måtte ud med det.

Kan I alle have en dejlig pinse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

TeamRocket

Muligvis er der ikke overskud til at svare alle og tænke i 'høfligheds'baner hvis man er helt derude hvor man må ty til nettet for lidt luft og hjælp. Blot en tanke

Anmeld

26. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Hej med dig.

1. den har været oppe et par gange før, hvis du søger å det tror ejg du kan finde mange svar herpå. hihi.

2. Jeg gør meget for at nå at svare alle der svare mig og jeg plejer som regel også at skrive "på forhånd tak" nederst i mit indlæg.
Nogen gange ryger der simpelthen en i svinget, hvilket vil sige at der måske kommer så mange svar at jeg pudselig ikke har overblik over hvem jeg har svaret - opdager ejg det svare jeg selvfølgelig tilbage..

Når det er sagt vil jeg så også sige at nogen gange føle ejg ikke man behøver at svare.. Når ejg skriver på forhånd tak har jeg jo takket dem der svare. og nogen gange vil jeg måske bare have et hurtigt råd. hvor folk jo så svare fyldestegørende og jeg ingen spørgsmål har til hvad de siger..- Så synes jeg ikke det er nødvendigt at skrive - MAnge tak - endnu engang.

Og så tror jeg en "snyes godt om knap" herinde vil være god. For så kan man bare lige trykke på den og så ved den der ahr skrevet jo også man har taget rådet til selv, eller at man har sset det.

Og god pinse til dig også.

Anmeld

26. maj 2012

An&Jo

jeg kan nogengange være dårlig til at svare alle i mine tråde med en personlig besked, men laver så for det meste (det kan jo glippe) et indlæg der er rettet mod alle..

Dog vil jeg sige at jeg tit og ofte oplever ikke at få notifikationer på alle dem der svarer i mine indlæg, og så er det også svært at få svaret alle, for så er der faktisk måske et man overser selvom det ikke er meningen..

Jeg er suverænt glad for ALLE svar jeg får uanset om jeg får svaret tilbage eller ej..

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej med dig.

1. den har været oppe et par gange før, hvis du søger å det tror ejg du kan finde mange svar herpå. hihi.

2. Jeg gør meget for at nå at svare alle der svare mig og jeg plejer som regel også at skrive "på forhånd tak" nederst i mit indlæg.
Nogen gange ryger der simpelthen en i svinget, hvilket vil sige at der måske kommer så mange svar at jeg pudselig ikke har overblik over hvem jeg har svaret - opdager ejg det svare jeg selvfølgelig tilbage..

Når det er sagt vil jeg så også sige at nogen gange føle ejg ikke man behøver at svare.. Når ejg skriver på forhånd tak har jeg jo takket dem der svare. og nogen gange vil jeg måske bare have et hurtigt råd. hvor folk jo så svare fyldestegørende og jeg ingen spørgsmål har til hvad de siger..- Så synes jeg ikke det er nødvendigt at skrive - MAnge tak - endnu engang.

Og så tror jeg en "snyes godt om knap" herinde vil være god. For så kan man bare lige trykke på den og så ved den der ahr skrevet jo også man har taget rådet til selv, eller at man har sset det.

Og god pinse til dig også.

Enig!

Det var også derfor, jeg prøvede at præcisere lidt, hvornår jeg mente, man skyldte et tak. Altså, hvis man beder om noget, hvor folk skal tænke sig om og lægge energi i svaret.

Jeg er enig i, at man ikke kan svare på alt, og jeg forventer heller ikke selv et svar/tak, når jeg bare skriver "Held og lykke", "Stort tillykke!", "Krammer herfra!" osv.

Men hvis man kan se, folk har brugt tid og energi på at hjælpe én, er det lidt respektløst bare at ignorere det.

Ja ok, jeg er ikke så god til at finde den slags herinde, jeg synes, mange af emnerne forsvinder lidt i mængden, så jeg har ikke opdaget, at dette emne har været oppe før! Beklager!

En synes-godt-om-knap har jeg også efterlyst længe!! Det ville være helt optimalt.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Muligvis er der ikke overskud til at svare alle og tænke i 'høfligheds'baner hvis man er helt derude hvor man må ty til nettet for lidt luft og hjælp. Blot en tanke

Det kan også godt være sandheden i nogle tilfælde. Næppe i størstedelen.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

jeg kan nogengange være dårlig til at svare alle i mine tråde med en personlig besked, men laver så for det meste (det kan jo glippe) et indlæg der er rettet mod alle..

Dog vil jeg sige at jeg tit og ofte oplever ikke at få notifikationer på alle dem der svarer i mine indlæg, og så er det også svært at få svaret alle, for så er der faktisk måske et man overser selvom det ikke er meningen..

Jeg er suverænt glad for ALLE svar jeg får uanset om jeg får svaret tilbage eller ej..

Det er også godt, at du er glad for alle svar, du modtager, problemet er jo bare at man som svargiver ikke er klar over dette, medmindre man bliver gjort opmærksom på det.

Det er nemt at antage, at TS er ligeglad med svaret og bare er utaknemmelig (ok, primært i en situation, hvor man kan se, at TS svarer på efterfølgende råd, men ikke ens eget).

Jeg synes i øvrigt også, det er helt fint med et standardsvar, hvor man takker alle, der har svaret. 

Anmeld

26. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Enig!

Det var også derfor, jeg prøvede at præcisere lidt, hvornår jeg mente, man skyldte et tak. Altså, hvis man beder om noget, hvor folk skal tænke sig om og lægge energi i svaret.

Jeg er enig i, at man ikke kan svare på alt, og jeg forventer heller ikke selv et svar/tak, når jeg bare skriver "Held og lykke", "Stort tillykke!", "Krammer herfra!" osv.

Men hvis man kan se, folk har brugt tid og energi på at hjælpe én, er det lidt respektløst bare at ignorere det.

Ja ok, jeg er ikke så god til at finde den slags herinde, jeg synes, mange af emnerne forsvinder lidt i mængden, så jeg har ikke opdaget, at dette emne har været oppe før! Beklager!

En synes-godt-om-knap har jeg også efterlyst længe!! Det ville være helt optimalt.

Enig med dig også.

Men tænker bare nogen gang at hvis man ahr lagt sit liv ud og en kommer med et svar kan det ske man ikke orker at gå videre..
Altså hvis jeg nu opretter om den barndom jeg har haft og hvordan ejg skal komme videre.
Og du så skriver 50 linier med at jeg skal g til lægen og det er træls ejg ahr haft det sådan osv osv..
Jamen så har jeg måske fået mit svar allerede i det. og ejg har jo takket dig i mit øverste indlæg..

Så jeg tror det er svært det der med hvad man skal og ikke skal svare på!..

En synes godt om knap vil være MEGET NYTTIG!!. Har også selv efterlyst den tit..

Er heller ikke selv så god til at søge derope.. hihi.. eg spillede bare klogeåge. Fordi jeg kan huske at der var en tråd om det her tidligere..

Anmeld

26. maj 2012

Kofoed.

Det der irritere mig mest er, når ts bare slår et indlæg op og så høre man ikke mere derfra, selvfølgelig er der nogen indlæg, hvor de ikke magter at svare, men tit er der bare ingen svar, uden grund.

Men kan nu godt forstå dig og bliver også selv mobset.

Anmeld

26. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Enig med dig også.

Men tænker bare nogen gang at hvis man ahr lagt sit liv ud og en kommer med et svar kan det ske man ikke orker at gå videre..
Altså hvis jeg nu opretter om den barndom jeg har haft og hvordan ejg skal komme videre.
Og du så skriver 50 linier med at jeg skal g til lægen og det er træls ejg ahr haft det sådan osv osv..
Jamen så har jeg måske fået mit svar allerede i det. og ejg har jo takket dig i mit øverste indlæg..

Så jeg tror det er svært det der med hvad man skal og ikke skal svare på!..

En synes godt om knap vil være MEGET NYTTIG!!. Har også selv efterlyst den tit..

Er heller ikke selv så god til at søge derope.. hihi.. eg spillede bare klogeåge. Fordi jeg kan huske at der var en tråd om det her tidligere..

Det er også rigtigt nok at nogle mennesker sikkert er så langt nede at de ikke orker at skrive et svar, men eftersom man på den anden side af skærmen ikke aner andet end hvad TS skriver og vælger at gøre én opmærksom på, så er det meget nærliggende at tænke, at man bare bliver ignoreret og derfor reagere derefter, ved at blive smårsur, ked, skuffet, whatever.

Haha du er velkommen til at spille Klogeåge, jeg vil gerne lære så meget om baby.dk som muligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.