prioteringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

han bruger sin til at spille world of warcraft.. Han har nogle raid dage hvor han sætter sig ind til computeren hvor jeg ikke må forstyrre ham der sidder han fra kl halv otte til kl elleve, altså i tre timer hvor jeg skal  have vores datter, og så er aftalen at han får hende om natten, og jeg ikke skal op osv, men han overholder aldrig sin nattevagt jeg skal altid vække ham og sige vore datter er vågen osv og give hende mad osv.. Udover det sidder han så på computrer til hverdag ligeå snart han kommer hjem tænder han den som det første, idag spurgte jeg om han ikke ville nyde solen med mig og hans datter, det ville han ikke og to sek efter kommer jeg op og han har tændt computeren så vidt jeg ved gavner det ikke hans hovedpine øv øv 

han gad ikke sidde i solen pga hovedepine* og da han gik op i lejligheden tændte han computeren som det første hvilket ikke gavner hovedpinen så kunne han ligeså godt være i haven??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

han bruger sin til at spille world of warcraft.. Han har nogle raid dage hvor han sætter sig ind til computeren hvor jeg ikke må forstyrre ham der sidder han fra kl halv otte til kl elleve, altså i tre timer hvor jeg skal  have vores datter, og så er aftalen at han får hende om natten, og jeg ikke skal op osv, men han overholder aldrig sin nattevagt jeg skal altid vække ham og sige vore datter er vågen osv og give hende mad osv.. Udover det sidder han så på computrer til hverdag ligeå snart han kommer hjem tænder han den som det første, idag spurgte jeg om han ikke ville nyde solen med mig og hans datter, det ville han ikke og to sek efter kommer jeg op og han har tændt computeren så vidt jeg ved gavner det ikke hans hovedpine øv øv 

Nu er der altså nogle mænd der bare sover fra gråd. Så vågner han ikke når hun græder, mener jeg bestemt ikke du kan klantre ham. 

Udover det, så synes jeg bestemt ikke 3 timers wow er meget. Herhjemme er det afstressende og afslappende at sidde med computeren. Og jeg er overbevist om at man ikke kun kan klare sig med en halv times afslapning om dagen. 

Sæt jer ned og snak om det. Sætter du krav, så stejler han garanteret. I må gå på kompromis. Og så må du lære at computeren  bare er en del af hverdagen i de fleste menneskers liv. 

I må snakke om hvad I har lyst til at lave sammen. Men der skal også være plads til at man ikke altid skal lave noget sammen.

Anmeld

25. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

han gad ikke sidde i solen pga hovedepine* og da han gik op i lejligheden tændte han computeren som det første hvilket ikke gavner hovedpinen så kunne han ligeså godt være i haven??

Der vil jeg klart holde med ham  - Jeg vil også hellere sidde foran computeren hvis jeg har hovedpine, end jeg vil ud og sidde i den stejende sol. 

Anmeld

25. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nu er der altså nogle mænd der bare sover fra gråd. Så vågner han ikke når hun græder, mener jeg bestemt ikke du kan klantre ham. 

Udover det, så synes jeg bestemt ikke 3 timers wow er meget. Herhjemme er det afstressende og afslappende at sidde med computeren. Og jeg er overbevist om at man ikke kun kan klare sig med en halv times afslapning om dagen. 

Sæt jer ned og snak om det. Sætter du krav, så stejler han garanteret. I må gå på kompromis. Og så må du lære at computeren  bare er en del af hverdagen i de fleste menneskers liv. 

I må snakke om hvad I har lyst til at lave sammen. Men der skal også være plads til at man ikke altid skal lave noget sammen.

ja klantre ham heller ikke jeg siger ganske stille at det er træls computeren skal stå tændt 24-7  og at når han så har 3 timers computer 2 gange om ugen hvor han ikke vil forstyrres og jeg skal tage vores datter imens, og at jeg så gerne vil ha min søvn om natten er det eneste jeg ber om! Og han vågner skam! Hun ligger lige ved siden af ham nemlig det handler om dovenskab..! Og han må gerne ha sin afslapning men behøver det at være hele dagen lang??

Anmeld

25. maj 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

ja klantre ham heller ikke jeg siger ganske stille at det er træls computeren skal stå tændt 24-7  og at når han så har 3 timers computer 2 gange om ugen hvor han ikke vil forstyrres og jeg skal tage vores datter imens, og at jeg så gerne vil ha min søvn om natten er det eneste jeg ber om! Og han vågner skam! Hun ligger lige ved siden af ham nemlig det handler om dovenskab..! Og han må gerne ha sin afslapning men behøver det at være hele dagen lang??

Min mand vågner altså heller ikke når vores datter brokker sig om natten, jeg kan bedst lide at være indenfor når jeg har hovedpine og det er varmt og min afslapning er også computer - og det gør jeg også flere timer om dagen, det gør vi begge...

Men hvis han ikke hjælper til, så gør som de andre siger og lad være med at hjælpe ham. 

Anmeld

25. maj 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Min mand vågner altså heller ikke når vores datter brokker sig om natten, jeg kan bedst lide at være indenfor når jeg har hovedpine og det er varmt og min afslapning er også computer - og det gør jeg også flere timer om dagen, det gør vi begge...

Men hvis han ikke hjælper til, så gør som de andre siger og lad være med at hjælpe ham. 

jamen han vågner, men han ligger bare i sengen uden at gøre noget skal sådan skubbe lidt til ham som man gør når man vækker en person ... Og alligvel ligger han jo bare.. selvom vores datter skriger, og så skal jeg ta hende! Selvom det var min nat uden vagt og så er det jo ikke helt det som asftalen gik ud på længere...

Anmeld

25. maj 2012

Ilya

Jeg har også spillet en del World of Warcraft og raids tager LANG tid. 3 timer kan sagtens være for alt lidt.

Jeg forstår udmærket, du gerne vil se ham mere, og jeg synes bestemt heller ikke, det er acceptabelt, hvis hans WoW-tid betyder, han ikke ser jer nok eller ikke hjælper til i huset.

En anden foreslog, at han skal have et par aftener om ugen, hvor han kan spille alt det han vil, og så engagere sig mere ugens andre dage, og det tror jeg helt personligt er den bedste løsning. En idé ville vel være at du også fik din egen aftenfritid til at gøre som du vil, hvor han så står for ansvaret for jeres datter, ligesom du gør, når han spiller?
Så skal han naturligvis have lov til at spille så lang tid som hans raid/quests nu lige tager, altså muligvis længere end 3 timer, men så skal han heller ikke stresse over det, og vil være gladere og mere afslappet bagefter.

Vil dette kunne fungere i praksis, tror du?

Anmeld

25. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Og han bliver slet ikke træt af at du bakser til ham om natten når hun vågner? 

Anmeld

25. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Og han bliver slet ikke træt af at du bakser til ham om natten når hun vågner? 

han har selv bedt om det for ellers kommer han aldrig op!

Anmeld

25. maj 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

han har selv bedt om det for ellers kommer han aldrig op!

Og han siger selv han er vågen? 

- Jeg kan også sagtens virke vågen, men alligevel ikke være ved bevisthed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.