Debat om langtidsamning i Nyhederne kl 22.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

modesty

Fru Skovrup skriver:

lyt til barnet og lyt til dig selv, SÅ godt sagt!

Har mor lyst til at amme til barnet er 1 år (som SST anbefaler) og ikke længere, så er det hvad der er det rigtige for de to!

Har mor lyst til at bebs SELV styre hvornår ammeperioden er slut, selv når det er ud over 1 år (som SST anbefaler) så er det hvad der er rigtig for de to!

sætter man sig ned som mor og ammer et barn på 9 mdr og føler det er SÅ forkert og at man ikke har lyst, så er det jo hvad der er rigtigt for dem!

Men på den anden side er det jo også forkert at stoppe med at amme fordi det bliver set ned på!

Der er eksperter i lange baner som udtaler sig om alt mulig! for 150 år siden ville du blive dræb for at sige jorden er rund, for 200 år siden ville du blive beskyldt for at være heks og i ledtog med selveste djælven og brændt på bålet hvis du havde forstand på medicin!

Lyt til dig selv og hvad der er det rette for dig.

Meget enig. Jeg bliver så træt af den ene ekspert efter den anden der skal gøre sig klog på alt mellem himmel og jord. Og mødre der ikke har perspektivet til at se at for 10 år siden anbefalede man noget helt andet end i dag og om 10 år kommer man også til at anbefale noget helt andet end i dag. Og der er sgu egentlig ikke den store forskel om det bliver på den ene måde eller den anden måde.

Med mange ting er der bare ikke noget endegyldigt, korrekt facit når det drejer sig om (små) mennesker.

Gør hvad der føles rigtigt for mor OG barn, og så går det hele nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Lovely<3

132319 skriver:

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i, når man ikke selv har stået med et så gammelt barn der var så glad for babserne som min datter var.

Hun var sensitiv da hun var mindre og ja, måske har det været min måde at give hende tryghed på -And so be it

Hun har udviklet sig præcis som hun skulle og har spist fint selvom hun fik en tår i ny og næ

Har du virkelig ikke kunne give din datter tryghed på andre måder end at lade hende sutte på dine bryster??

Det chokere mig altså

Anmeld

24. maj 2012

132319

Har du virkelig ikke kunne give din datter tryghed på andre måder end at lade hende sutte på dine bryster??

Det chokere mig altså

Ej hold da op, selvfølgelig har jeg da det!

Men amningen gav hende bare lidt ekstra og jeg havde intet imod at amme hende, så hvorfor ikke?

Det var som sagt pga. et sygdomsforløb hvor hun derefter ikke ville have andet mad end brystmælk, at jeg valgte at stoppe ellers havde jeg fortsat til hun var 2 år.

Mine børn får rigeligt med tryghed, amning eller ej så der er absolut intet at være chokeret over.

Anmeld

24. maj 2012

Lovely<3

132319 skriver:

Ej hold da op, selvfølgelig har jeg da det!

Men amningen gav hende bare lidt ekstra og jeg havde intet imod at amme hende, så hvorfor ikke?

Det var som sagt pga. et sygdomsforløb hvor hun derefter ikke ville have andet mad end brystmælk, at jeg valgte at stoppe ellers havde jeg fortsat til hun var 2 år.

Mine børn får rigeligt med tryghed, amning eller ej så der er absolut intet at være chokeret over.

Uanset hvad er det ikke barnets behov...

Anmeld

24. maj 2012

132319

Lenore2009 skriver:

Uanset hvad er det ikke barnets behov...

Hvordan ved du det? Jeg havde da aldrig ammet hende så længe hvis ikke det var fordi hun var så glad for det.

WHO anbefaler supplerende amning til 2 år.

Udfra din historik, kan jeg se at du nærmest udelukket KUN har lavet indlæg hvor du hakker på de der langtidsammer. -Bemærkelsesværdigt.

Anmeld

24. maj 2012

Lovely<3

132319 skriver:

Hvordan ved du det? Jeg havde da aldrig ammet hende så længe hvis ikke det var fordi hun var så glad for det.

WHO anbefaler supplerende amning til 2 år.

Udfra din historik, kan jeg se at du nærmest udelukket KUN har lavet indlæg hvor du hakker på de der langtidsammer. -Bemærkelsesværdigt.

WHOs anbefalninger retter sig jo til u-landende?! Ikke os i vesten, der desuden også burde være oplyste nok til at vide, at amning ikke gavner halvstore børn.

Tror nærmere det er trygheden, som din datter er glad for. Tryghed kan bare gives på så mange andre måder. Og modermælk er på ingen måde nødvendigt for en 2-årig.

Anmeld

24. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Lenore2009 skriver:

WHOs anbefalninger retter sig jo til u-landende?! Ikke os i vesten, der desuden også burde være oplyste nok til at vide, at amning ikke gavner halvstore børn.

Tror nærmere det er trygheden, som din datter er glad for. Tryghed kan bare gives på så mange andre måder. Og modermælk er på ingen måde nødvendigt for en 2-årig.

WHO's anbefalinger gælder globalt

Der er stadig utrolig mange gode næringsstoffer i mm selvom barnet er to år gammelt og der en masse antistoffer!

Anmeld

24. maj 2012

Tulle28

Det chokere mig altså

Det var dog en utrolig ubehagelig facon du har! Du har aldrig selv ammet?

Anmeld

24. maj 2012

Lovely<3

Tulle28 skriver:

Det var dog en utrolig ubehagelig facon du har! Du har aldrig selv ammet?

Jo, jeg har skam ammet i 6 måneder

Anmeld

25. maj 2012

132319

Lenore2009 skriver:

Og som sagt kan jeg sagtens give min datter tryghed, både på andre måder da jeg ammede og nu hvor jeg ikke gør.

WHO's anbefalinger er globalt, så jo det gælder også for vestlige børn. Som sagt er det anbefalinger og ikke noget man SKAL følge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.