Debat om langtidsamning i Nyhederne kl 22.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Vidunderligeunger

Faith skriver:

Lola Jensen sagde bla. at langtidsamning kan skabe uselvstændige børn....

nå... det overrasker mig.. Ikke at jeg gerne vil langtidsamme (hvilket vel er et vidt begreb?) Jeg ammer Emil nu og til han er klar til grød, så vil jeg fortsætte med at amme ham til omkring min fødselsdag, der er han 9 mdr, så er det slut.. Hvis ikke det er før, da jeg synes det er et stort barn at have til at sidde der.. Men måske en aftenamning inden han skal sove... Ellers er det flaske supplerer allerede en lille smule om eftermiddagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Faith

MAJ*MOR skriver:

nå... det overrasker mig.. Ikke at jeg gerne vil langtidsamme (hvilket vel er et vidt begreb?) Jeg ammer Emil nu og til han er klar til grød, så vil jeg fortsætte med at amme ham til omkring min fødselsdag, der er han 9 mdr, så er det slut.. Hvis ikke det er før, da jeg synes det er et stort barn at have til at sidde der.. Men måske en aftenamning inden han skal sove... Ellers er det flaske supplerer allerede en lille smule om eftermiddagen.

Jeg kunne ikke amme drengene i sin tid fordi jeg ikke havde nok mælk. Jeg håber meget at det er anderledes denne gang, for vil virkelig gerne amme. Ikke til han er 3½ dog. Jeg tror osse jeg vil blive ved til han er omkring de 9 eller 10 måneder. Det synes jeg er passende. På det tidspunkt vil jeg nok osse gerne have min krop tilbage

Anmeld

23. maj 2012

maria_wlt

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er SÅ enig med hende Lola Jensen! Det hun siger giver SÅ meget mening!!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50609486:debat-er-det-ok-at-amme-treårige.html

Jeg er OGSÅ enig med Lola... 

Anmeld

23. maj 2012

Missq4

Øv jeg syntes det var kort 

Anmeld

23. maj 2012

Faith

GitteC78 skriver:

Ja det var kort

Forstår nu ikke de giver amme så længe....

Nej jeg forstår heller ik man gider amme så længe

Anmeld

23. maj 2012

Vidunderligeunger

Faith skriver:

Jeg kunne ikke amme drengene i sin tid fordi jeg ikke havde nok mælk. Jeg håber meget at det er anderledes denne gang, for vil virkelig gerne amme. Ikke til han er 3½ dog. Jeg tror osse jeg vil blive ved til han er omkring de 9 eller 10 måneder. Det synes jeg er passende. På det tidspunkt vil jeg nok osse gerne have min krop tilbage

ja netop..
Jeg havde meget nemmere ved amningen denne gang. Alberte kunne slet ikke få ved ved mig, men ham har æææder bare
Han er dog vildt sulten kl. 17 og der er mine bryster bare tomme! så han får 50 ml hver aften, der.. Men det er også fint

Jeg kan godt mærke at han er vores sidste, er meget mere eftergivende med mange ting, da han jo er min lille dreng  

Anmeld

23. maj 2012

132319

Jeg synes det er pudsigt at Lola Jensen udtaler at det er moderens behov, der bliver opfyldt når man langtidsammer. Der er jeg slet ikke enig.

Jeg langtidsammede min datter, dog "kun" i 19 måneder og det var IKKE mit behov men hendes at det varede så længe. Hun ELSKEDE at blive ammet og jeg var efter hun var blevet 1 år, mere end indstillet på at stoppe.

Hun fik en tidlig morgentår (når hun vågnede klokken 4), en eftermiddagstår og en godnattår og det fungerede fint.

Jeg havde egentlig tænkt mig at fortsætte til hun blev 2 år men da hun efter et sygdomsforløb på en uges tid KUN ville ammes, måtte jeg stoppe. Det gik fint og hun accepterede det efter et par dage

Anmeld

23. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
132319 skriver:

Jeg synes det er pudsigt at Lola Jensen udtaler at det er moderens behov, der bliver opfyldt når man langtidsammer. Der er jeg slet ikke enig.

Jeg langtidsammede min datter, dog "kun" i 19 måneder og det var IKKE mit behov men hendes at det varede så længe. Hun ELSKEDE at blive ammet og jeg var efter hun var blevet 1 år, mere end indstillet på at stoppe.

Hun fik en tidlig morgentår (når hun vågnede klokken 4), en eftermiddagstår og en godnattår og det fungerede fint.

Jeg havde egentlig tænkt mig at fortsætte til hun blev 2 år men da hun efter et sygdomsforløb på en uges tid KUN ville ammes, måtte jeg stoppe. Det gik fint og hun accepterede det efter et par dage

Men så er det et behov for tryhed og nærvær. Det er ikke et behov for næring og mad da barnet i den alder jo spiser ganske alm. mad.

Men kan man ikke give sit barn nærvær og tryghed på en anden måde?? Jeg synes det er lidt at "holde sit barn tilbage" ved at amme så længe.

Dette er ikke for at se ned på dig eller starte en diskution jeg er bare nysgerrig og så forstår jeg bare ikke hvordan man kan amme sit barn så længe....

Anmeld

23. maj 2012

Faith

132319 skriver:

Mener Lola sagde at det er efter 2 års alderen at det bliver moderens behov og ikke barnets.... Så 19 måneder er vel egentlig ikke "for længe". Tror det er en temperamentssag. Jeg kunne ikke amme så længe, men synes det er helt ok at andre gør det. Det er jo noget man selv må vurdere. Synes dog ikke det virker naturligt at et 3½ år gammelt barn bliver ammet.

Anmeld

23. maj 2012

132319

Omsorgsgiver skriver:

Men så er det et behov for tryhed og nærvær. Det er ikke et behov for næring og mad da barnet i den alder jo spiser ganske alm. mad.

Men kan man ikke give sit barn nærvær og tryghed på en anden måde?? Jeg synes det er lidt at "holde sit barn tilbage" ved at amme så længe.

Dette er ikke for at se ned på dig eller starte en diskution jeg er bare nysgerrig og så forstår jeg bare ikke hvordan man kan amme sit barn så længe....

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i, når man ikke selv har stået med et så gammelt barn der var så glad for babserne som min datter var.

Hun var sensitiv da hun var mindre og ja, måske har det været min måde at give hende tryghed på -And so be it

Hun har udviklet sig præcis som hun skulle og har spist fint selvom hun fik en tår i ny og næ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.