I bad efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Dorthe1986

samantha1986 skriver:

Det var da smart med sådan en skylleflaske. Ved det tog min søster lang tid før hun kunne tisse fordi hun var bange for det gjorde ondt. Og hun kom ikke af med noget i ni dage osse fordi hun var bange for det gjorde ondt. Men nu er jeg mere tryg ved det. 

Jeg frygtede også for at komme af med afføring.. men fik at vide, at jeg bare skulle tage en klud eller lignende og holde igen ved skedeåbningen... så føltes det ikke så ubehageligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

samantha1986

Dorthe1986 skriver:

Forstår dig fuldt ud men vil næsten garantere dig for, at når du først har gennemgået en fødsel, så det der bagefter... det virker bare ikke så slemt Jeg synes det var værre med barselsflåden faktisk... ville hellere have haft ondt lidt længere og så slippe for den

Så spørger jeg hvad er barsels flåd?

Anmeld

23. maj 2012

mpr

Dorthe1986 skriver:

Forstår dig fuldt ud men vil næsten garantere dig for, at når du først har gennemgået en fødsel, så det der bagefter... det virker bare ikke så slemt Jeg synes det var værre med barselsflåden faktisk... ville hellere have haft ondt lidt længere og så slippe for den

hvad er barselsflåd?

Anmeld

23. maj 2012

Fenja09

Jeg gik i bad da jeg havde fået seng på barselsgangen, dagen efter røg vi på patienthotel. Synes virkelig at man trænger til et bad efter en fødsel - men der gik lige nogle timer inden jeg fik det gjort.

/Fenja

Anmeld

23. maj 2012

samantha1986

Dorthe1986 skriver:

Jeg frygtede også for at komme af med afføring.. men fik at vide, at jeg bare skulle tage en klud eller lignende og holde igen ved skedeåbningen... så føltes det ikke så ubehageligt

Smart. Jeg døjer med irritabel tyktarm så jeg ved at jeg ikke ville kunne holde mig. Men så er det da et godt råd. Og det kan man ogsp bruge hvis man er sprækket?

Anmeld

23. maj 2012

samantha1986

Fenja09 skriver:

Jeg gik i bad da jeg havde fået seng på barselsgangen, dagen efter røg vi på patienthotel. Synes virkelig at man trænger til et bad efter en fødsel - men der gik lige nogle timer inden jeg fik det gjort.

/Fenja

Der er vel også sket så mange ting man lige skal have fordøjet

Anmeld

23. maj 2012

Wimmie

Chel1992 skriver:

Spørger lidt nysgerrigt nu

Når man føder vaginalt hvor længe går der så før man kan rejse sig op uden jag af smerte? Har hørt så mange skræk historier og bliver lidt nervøst fordi jeg også har hørt mange bliver sendt hjem efter 4 timer oO Kan man godt gå/stå normalt når man lige har født?

Og hvis man skal have et bad skal man så helst sidde ned eller?

Altså det er ikke for at skræmme dig, men jeg tror det er meget forskelligt - jeg fik en del sting dernede efter en bristning, så jeg havde meget ondt bagefter - ca. 3 uger gik der før jeg ikke længere havde ondt når jeg skulle sætte mig og rejse mig.

De første 7-8 dage kunne jeg ikke gå på toilet uden at skylle mine nedre regioner med varmt vand samtidig, men det var jo pga. stingene.

Så jeg tror bare du skal forberede dig på det værste, så kan det være du kun bliver overrasket på den gode måde - det er jo heldigvis ikke alle der bliver syet 

Anmeld

23. maj 2012

Dorthe1986

samantha1986 skriver:

Så spørger jeg hvad er barsels flåd?

Jamen barselsflåd er den blødning man har efter fødslen. Der hvor moderkagen har sat fast i livmoderen efterlader den et... sår og indtil det heler, vil man bløde.. eller det bliver ikke ved med at være blod, men går efterhånden over og består så af slim og alm. udflåd... Men man siger det kan vare op til 6 uger...

Håber det var forklaring nok

Anmeld

23. maj 2012

Dorthe1986

samantha1986 skriver:

Smart. Jeg døjer med irritabel tyktarm så jeg ved at jeg ikke ville kunne holde mig. Men så er det da et godt råd. Og det kan man ogsp bruge hvis man er sprækket?

Det kan du, jeg blev selv syet med 3 sting

Anmeld

23. maj 2012

-Sigrid-

Jeg tror jeg gik i bad da hun var godt et døgn gammel. Inden det var jeg så ligeglad

Og det gjorde ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.