Lykke86 skriver:
Har vi haft gjort, men problemet er at hvis jeg siger nej, går hun bare til ham og han siger så ja.. Uden lige at spørge mig, hvad jeg har sagt, for at har måske ik lige hørt mit svar til hende..
Timeout har vi så også prøvet.. Virker ik.. Hun går bare endnu mere amok.. Har haft sidet og brugt en hel time, på at få hende til at forstå princippet, men ja, gav altså op til sidst..
Ja, kernen er jo ikke at give op, men tage kampen... og som en anden skriver vælg dine kampe... f.eks hvis hun sparker dig eller andre, ville jeg nok tage den fuldt ud, så hun ikke fortsætter den vej...
Og det kan sagtens blive 2 timer, hvis hun er rigtig stædig, men tro mig, at det er det værd bagefter....!
Jeg har prøvet det og ved hvad du går igennem.... Jeg havde en dreng, som mente han pludselig ikke ville sove i egen seng, så tog kampen om natten kl. 2 frem til kl 4... og anden nat tog vi den igen og det samme med tredje... derefter har der aldrig været noget.... fast putte ritual hver aften med en masse kys og kram og I love you baby... og så sover han.... men jeg har lyttet meget til lola, da jeg synes godt om hendes både at opdrage på... imens det stod på, var det hårdt og han græd meget, men jeg stod lige udenpå den anden side af døren og gik jævnlig ind til ham og lagde ham ned uden at sige en lyd, men rørte bildt og viste ham at det var okay og at jeg var lige her....
Kampen har jeg så overført til når han smider sig hysterisk ned og råber og sparker... fortæller to gange at det vil jeg ikke finde mig i og dernæst foregår time out uden ord, men med kropssprog.... hvorpå jeg fører ham tilbage til stolen igen... og han er mega stædig og han vil have sin vilje, men tilsidst forstår han, at det er mig som bestemmer..... alt dette var i starten, nu skal jeg bare sige... 1 2 og på 3 falder der en konsekvens.... og vi når ikke til 3 særlig tit...
Men det er hårdt, for de vil have deres egen mening og det bliver ikke bedre, jo ældre de bliver....
Men få snakket med manden, for det er vigtig at han forstår, at i skal samarbejde og selvom han ikke er enige, så skal han stå sammen med dig i situationen, så kan i indbyrdes tage den, når hun er lagt i seng.....
Mvh
Mette