Fååårk hvor er det hårdt ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

henh01

Hvor gammel er lillebror? Kan der være noget jalousi forbundet med det?

I så fald tror jeg du skal være glad for at din datter reagere udadvendt fremfor indadvendt, da børn med sidstnævnte reaktionsmønstre ofte er de der er sværest at hjælpe, forstå oig anerkende.

Jeg tror din datter er HELT normal - hvis det er nogen trøst

Min datter bliver 8 her lige om lidt og sikke en kamp vi har med hende, det er så taget letter når hun starter sirenen og det er også så slemt at jeg overvejer at smide håndklædet i ringen og sende hende hos hendes far, MEN jeg tror det er en reaktion på at blive ignoreret lidt ved hendes far der netop har fundet en ny kæreste osv.
Vi er begyndt med kærlig, hård og konstant konsekvens pædagogik herhjemme - vi belønner KUN god opførelse og skaber man sig, hører man ikke efter, eller kan man ikke accepterer et nej, ja så ryger alt det sjove. Jeg er færdig med at være sød Og heldigvis ved jeg med sikkerhed at det drejer sig om en kort periode, og så er vi tilbage med den søde pige vi altid har haft Jeg tænker dog at du bør tage kampen med hende nu, hun skal vide det ikke er ok at slå mor, sparke mor og lyve om hvad der er hændt, ellers tror jeg det kan have knapt så rare følger ift at slå, sparke og des lign i børnehaven, løgne der bliver fanget og taget seriøst og en pige der bliver så frustreret over ikke at få opsat de rammer hun har behov for lige nu.

Som regel når man agerer sådan, er det et tegn på at man for en periode har brug for at mærke struktur, regler og trygge rammer og det er desværre ikke måden at opfylde dette når man lader det stå til.

Alt held fremover

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

wamse

Lykke86 skriver:

Ja og jeg ved det godt, men har brugt SÅ lang tid på det og det er bare kun blevet værre.. Bliver nødt til at have hjælp til det, for nytter jo heller ik noget, at jeg brænder helt sammen.. Vores søns sp, er heldigvis kanont sød og hjælpsom, så bliver hende jeg trækker på igen.. Har bedt hende om hjælp før

Jeg ved også godt, at det er meget nemmere sagt end det er gjort

Godt du har nogle du kan trække på

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

Frk. Himmelblå skriver:

Sikke noget... Åh, hvor kan man da blive træt indimellem.

Min ældste er godt nok kun 2 år og 8 mdr, men når hun i perioder bygger sig op til at være vred og umulius, så plejer det gerne at være på tide, at hun og jeg tager en hel dag sammen. Bare os to. Med forkælelse og oplevelser. Restaurant, svømmehal, legeland, biblioteket mv. Men altså, hun er godt nok også "godt med", for har da kunnet tage hende med på restaurant, siden hun var to, og hun sidder bare med sit eget menukort, spiser sin mad og skåler i mælk. Hun synes, det er så hyggeligt, og vi plejer at grine rigtig meget de dage. Og så har vi noget at fortælle far og lillesøster, når vi kommer hjem :-)

Hvad sker der, hvis du prøver at køre "jeg kan sagtens rumme dig"-stilen med pokerfjæs og smil og sætninger  a la "Det er OK, hvis du er vred på mor"/ "Er det lidt svært at være dig lige nu?"/"Trænger du til et kram?"/"Mor går lige et andet sted hen, og så kan du komme, når du er klar til dig. Jeg vil gerne være sammen med dig." -agtigt?

Held og lykke....

Hun har været hjemme hele dagen.. Vi har bagt og gået tur og hygget os, men indimellem har der heletiden været de der små ture med surmuleri fra hende..
Når jeg køre den der overskuds halløj, bliver hun bare endnu mere gal i skralden! Det er nemlig den jeg har kørt de sidste par måneder, for jeg orker ik at stå og diskutere med min datter på 4!!! Synes jeg er liiiige lovligt teenageagtigt..
Ender det dog så alligevel ud i, for hun svare jo igen den lille lort.. Hun kan slet ik rumme, man bare er overskudsagtig og siger "jeg forstår godt du er sur", etc..

Anmeld

23. maj 2012

Frk. Himmelblå

Lykke86 skriver:

Hun har været hjemme hele dagen.. Vi har bagt og gået tur og hygget os, men indimellem har der heletiden været de der små ture med surmuleri fra hende..
Når jeg køre den der overskuds halløj, bliver hun bare endnu mere gal i skralden! Det er nemlig den jeg har kørt de sidste par måneder, for jeg orker ik at stå og diskutere med min datter på 4!!! Synes jeg er liiiige lovligt teenageagtigt..
Ender det dog så alligevel ud i, for hun svare jo igen den lille lort.. Hun kan slet ik rumme, man bare er overskudsagtig og siger "jeg forstår godt du er sur", etc..

Oh my... Jeg ser det for mig. Lige her. Hos os. I vores familie. Om ca. et års tid. Jeg GIDER ikke.

Når du knækker koden - for det gør du -  og er kommet stærkere ud på den anden side med ny energi og super powers, som kun er trodsalder-besejrende mor kan have dem - SÅ må du meget gerne lave en update med gode råd!! 

Håber ikke, barnet er solgt i mellemtiden. Det tror jeg nemlig måske, måske, man går hen og fortryder.. Måske ... 

Anmeld

23. maj 2012

anja89

Lykke86 skriver:

Min datter bliver 4 år i næste måned og er VIRKELIG ik til at være i nærheden af.. Er virkelig ik fedt at sige, som mor til hende, men det er sindsygt hårdt for tiden.
Det første hun sagde idag da min mand (hendes far) kom hjem var: mor har slået og sparket mig har altså aldrig lagt hånd på hende eller noget som helst..
Men lige inden han kom hjem, havde hun brugt et kvarter på at slå mig og ligge i sofaen og sparke mig
Hun har kørt mig så langt ned, at jeg ik engang magter at sige noget til hende, når hun gør det.
Og NÅR man så siger noget eller nej til hende, står hun bare og råber: du bestemmer ik over mig eller dumme dumme lorte mor hun sagde sågar idag at jeg bare skulle flytte med Sirius (lillebror)
Hvor fanden får hun de ting fra??
Hvis ik hun får sin vilje, flipper hun helt skråt!! Jeg ringede efter sp på et tidspunkt, så hun kunne se hvordan hun var og selv hun, blev helt mundlam
Jeg er begyndt at tænke om hun kan have ADHD eller noget, for det der er sgu ik normalt

Ville egentlig ik så meget, skulle vare UD med det..

Ville ikke gå uden at give dig et 

Jeg ved ikke om det er normalt men sådan er Min pige på 4,5 år også og der har hun været side. Hun var 3,9 år ca..

Hendes bh har heldigvis også oplevet hendes flip og satte ind så nu er der ved at blive set på hende at en psykolog i bh.

Ved det er super hårdt og tro mig jeg har også været vedsat knække nakken mange gange påhun store, men så har jegkmåtte sige til mig selv at jeg skal kæmpe videre og det nok skal blive bedre. (er alene med begge piger)

Så jeg ville sige at du skulle prøve at tage en snak med din datters bh pg fortælle hvordan hun er hjemme og om de evt vil se om hun også reagere voldsomt der oppe og så fortælle dig om det når du henter hende.

Du skal nok klare det og krydser fingre for dig for at det snart er ovre

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

henh01 skriver:

Hvor gammel er lillebror? Kan der være noget jalousi forbundet med det?

I så fald tror jeg du skal være glad for at din datter reagere udadvendt fremfor indadvendt, da børn med sidstnævnte reaktionsmønstre ofte er de der er sværest at hjælpe, forstå oig anerkende.

Jeg tror din datter er HELT normal - hvis det er nogen trøst

Min datter bliver 8 her lige om lidt og sikke en kamp vi har med hende, det er så taget letter når hun starter sirenen og det er også så slemt at jeg overvejer at smide håndklædet i ringen og sende hende hos hendes far, MEN jeg tror det er en reaktion på at blive ignoreret lidt ved hendes far der netop har fundet en ny kæreste osv.
Vi er begyndt med kærlig, hård og konstant konsekvens pædagogik herhjemme - vi belønner KUN god opførelse og skaber man sig, hører man ikke efter, eller kan man ikke accepterer et nej, ja så ryger alt det sjove. Jeg er færdig med at være sød Og heldigvis ved jeg med sikkerhed at det drejer sig om en kort periode, og så er vi tilbage med den søde pige vi altid har haft Jeg tænker dog at du bør tage kampen med hende nu, hun skal vide det ikke er ok at slå mor, sparke mor og lyve om hvad der er hændt, ellers tror jeg det kan have knapt så rare følger ift at slå, sparke og des lign i børnehaven, løgne der bliver fanget og taget seriøst og en pige der bliver så frustreret over ikke at få opsat de rammer hun har behov for lige nu.

Som regel når man agerer sådan, er det et tegn på at man for en periode har brug for at mærke struktur, regler og trygge rammer og det er desværre ikke måden at opfylde dette når man lader det stå til.

Alt held fremover

Hun har aldrig været jaloux på lillebror. Han er et år. Han blev født 2 1/2 måned for tidligt og var indlagt med ham ligeså længe, så var jo farmand der havde hende. Gik jo også fint nok, men vi var også ved at bygge hus samtidig med, så de boede hos mine forældre. Da vi endelig var kommet nogenlunde på plads der, var vi nødt til at flytte, så hun måtte flytte børnehave for 2. Gang.. Fandt så ud af, at hun bestemt ik var glad for sin gamle bh, hvor hun trods alt ELSKER sin nye bh. Lillebror går også i vuggestue samme sted nu, så det giver dem jo også begge en tryghed
De elsker hinanden og vi har altid haft hende med til hans bleskift, de er i karbad sammen og hun var med til at putte, da jeg ammede ham.. Så hun er aldrig blevet "glemt". Dog har hun slået ham to gange, i frustration..

Vi har også konsekvenser, men nok ik hårde nok og måske de forkerte.. Især min mand er ALT for blød og det kan altså godt ødelægge en del når jeg har sagt nej og han så siger ja

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

Frk. Himmelblå skriver:

Oh my... Jeg ser det for mig. Lige her. Hos os. I vores familie. Om ca. et års tid. Jeg GIDER ikke.

Når du knækker koden - for det gør du -  og er kommet stærkere ud på den anden side med ny energi og super powers, som kun er trodsalder-besejrende mor kan have dem - SÅ må du meget gerne lave en update med gode råd!! 

Håber ikke, barnet er solgt i mellemtiden. Det tror jeg nemlig måske, måske, man går hen og fortryder.. Måske ... 

Skal jeg nok

Jaa selvom jeg ligenu er klar på, at sælge til højstbydende

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

anja89 skriver:

Ville ikke gå uden at give dig et 

Jeg ved ikke om det er normalt men sådan er Min pige på 4,5 år også og der har hun været side. Hun var 3,9 år ca..

Hendes bh har heldigvis også oplevet hendes flip og satte ind så nu er der ved at blive set på hende at en psykolog i bh.

Ved det er super hårdt og tro mig jeg har også været vedsat knække nakken mange gange påhun store, men så har jegkmåtte sige til mig selv at jeg skal kæmpe videre og det nok skal blive bedre. (er alene med begge piger)

Så jeg ville sige at du skulle prøve at tage en snak med din datters bh pg fortælle hvordan hun er hjemme og om de evt vil se om hun også reagere voldsomt der oppe og så fortælle dig om det når du henter hende.

Du skal nok klare det og krydser fingre for dig for at det snart er ovre

Tak

Jeg har snakket med dem i bh og de har aldrig set hende sur.. Hun er altid glad og sød derovre.. De siger bare at det er meget normalt at de er sådan og bliver sure når de så kommet hjem.. Kunne godt være man skulle bede om et ordentligt møde med dem, for har kun snakket sådan løst med dem..

Anmeld

23. maj 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

For mig lyder det, som en blanding af vrede, fra da du var væk og trodsalderen... Og jeg synes din mand og dig skal sætte jer ned og snakke opdragelse og en fast en af slagsen, hvor i står fælles front og han skal med på vognen...

Dernæst tror jeg du skal indføre time out.. det virker genialt... når hun ikke er ældre, så er fem min fint.. og så er det vigtig at det ikke er på værelset, men i gangen måske på en stol, som du sætter til formålet... så står du bare fast en i pokker indtil hun ved at du mener det... og ikke noget med at give op.... hun SKAL sidde fem min....

Her har sætningen " Jeg tæller til 3, så" virket på mine børn og holder man den konsekvens, som man siger, så virker den genial i mange år frem... og det kan i starten være time out... jeg har en teenager og 2 meget aktive drenge og det virker altså og man få nogle børn, som opføre dig ordentlig, men det er yderst vigtig man følger den til døren HVER GANG...

Knus Mette

Anmeld

23. maj 2012

tinasmor

Frk. Himmelblå skriver:

hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.