HJÆLP! :) Vil du svare på 1 spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Clisolka

Sara. skriver:

Kommer an på om cpr nummeret er frit tilgængelig for andre sygeplejersker (vil ikke genere mig) eller andre patienter (vil genere mig)....

En computer med mit cpr nummer på skærmen som står på et privat kontor er selvfølgelig ikke en sikkerhed for at andre lister sig ind og kigger på den.. men hvad er chancen for det?

hmmm.. men har svaret at det vil genere mig.... lidt kringlet

Jeg tænker det samme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Stumpen

Sara. skriver:

Kommer an på om cpr nummeret er frit tilgængelig for andre sygeplejersker (vil ikke genere mig) eller andre patienter (vil genere mig)....

En computer med mit cpr nummer på skærmen som står på et privat kontor er selvfølgelig ikke en sikkerhed for at andre lister sig ind og kigger på den.. men hvad er chancen for det?

hmmm.. men har svaret at det vil genere mig.... lidt kringlet

Nogenunde mine tanker omkring det.. 

Anmeld

23. maj 2012

Muffin_girl

Nemesis skriver:

ja det ville det da klart! Hvis uvedkommende ikke faglige personer kunne læse noget så privat om mig, så ville jeg faktisk blive rigtig stødt.

Mit CPr nummer er personligt og med det nummer kan man jo virkelig overtage en identitet, så jeg går da ud fra som en selvfølge at mine personlige oplysninger bliver behandletsikkerhedsmæssigt forsvarligt.

:-) Sisse

ENIG  

Anmeld

23. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja meget og ville nok enda gå så langt som til at klage til sygehuset!! Vh stine

Anmeld

24. maj 2012

lio

Jeg tager samtykkeerklæring meget seriøst og det forventer jeg også de gør på f.eks. hospitaler så ja, det ville genere mig hvis mine personlige oplysninger var frit for uvedkommende at læse.

Anmeld

24. maj 2012

Rebecca55

Nemesis skriver:

ja det ville det da klart! Hvis uvedkommende ikke faglige personer kunne læse noget så privat om mig, så ville jeg faktisk blive rigtig stødt.

Mit CPr nummer er personligt og med det nummer kan man jo virkelig overtage en identitet, så jeg går da ud fra som en selvfølge at mine personlige oplysninger bliver behandletsikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Lige mine ord...

Anmeld

24. maj 2012

Muffinmus

hvis vi snakker arbejdscomputere med kun fagfolks adgang så er det ok, men offentlige computere med alles adgang, så nej.

Anmeld

24. maj 2012

Rockertand

Miss Church skriver:

Hej med jer 

Jeg læser til sygeplejerske og skal i den forbindelse, lave en lille undersøgelse - og jeg kunne godt bruge jeres hjælp, til at svare på et enkelt spørgsmål  

Du må meget gerne uddybe hvis du vil  

På forhånd tak 

Jeg er sygehusansat - og i min optik er det SLET ikke en problemstilling.

ALLE skal logge af, når de forlader PC'en - jeg tænker ikke engang over, at jeg gør det - det er en refleks, når jeg rejser mig fra en stol (uanset mit ærinde), og der er ingen PC'ere, der står åbne med offentlig adgang til skærmoplysninger, og det påtales, hvis man er kommet lidt for langt væk fra en PC, der står åben (men så er der jo automatisk nedluk af adgangen efter nogle minutter).

Jeg har oplevet at have patienter, der går rundt om afskærmningen for at følge med på skærmen - og jeg beder dem altid meget bestemt om at flytte sig, det er personfølsomme oplysninger, hvad enten det er deres egne eller andres, nogle synes, at det er hysterisk - jeg er ligeglad, hvad de synes.

På min arbejdsplads er det ikke en problematik, hverken for læger, sygeplejersker eller sekretærer, men vi har såvidt muligt også placeret PC'ere, så skærmene kun kan ses af sundhedsfagligt personale.

Anmeld

24. maj 2012

**Ønskebabyen

Nemesis skriver:

ENIG

Anmeld

24. maj 2012

Miss Church

Rockertand skriver:

Jeg er sygehusansat - og i min optik er det SLET ikke en problemstilling.

ALLE skal logge af, når de forlader PC'en - jeg tænker ikke engang over, at jeg gør det - det er en refleks, når jeg rejser mig fra en stol (uanset mit ærinde), og der er ingen PC'ere, der står åbne med offentlig adgang til skærmoplysninger, og det påtales, hvis man er kommet lidt for langt væk fra en PC, der står åben (men så er der jo automatisk nedluk af adgangen efter nogle minutter).

Jeg har oplevet at have patienter, der går rundt om afskærmningen for at følge med på skærmen - og jeg beder dem altid meget bestemt om at flytte sig, det er personfølsomme oplysninger, hvad enten det er deres egne eller andres, nogle synes, at det er hysterisk - jeg er ligeglad, hvad de synes.

På min arbejdsplads er det ikke en problematik, hverken for læger, sygeplejersker eller sekretærer, men vi har såvidt muligt også placeret PC'ere, så skærmene kun kan ses af sundhedsfagligt personale.

Tak for dit svar Det er lige præcis som det skal være, men sådan er det desværre ikke der hvor jeg er i praktik lige nu - og der findes igen retningslinje herom på afdelingen. 
Det har jeg tænkt mig at lave om på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.