HJÆLP! :) Vil du svare på 1 spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville det genere dig, hvis du var på sygehuset og fandt ud af, at en computer med dine oplysninger (fx cpr. nr.) stod åben og derfor var frit tilgængelig for andre uvedkommende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.822 visninger
33 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Miss Church

Hej med jer 

Jeg læser til sygeplejerske og skal i den forbindelse, lave en lille undersøgelse - og jeg kunne godt bruge jeres hjælp, til at svare på et enkelt spørgsmål  

Du må meget gerne uddybe hvis du vil  

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Nemesis

ja det ville det da klart! Hvis uvedkommende ikke faglige personer kunne læse noget så privat om mig, så ville jeg faktisk blive rigtig stødt.

Mit CPr nummer er personligt og med det nummer kan man jo virkelig overtage en identitet, så jeg går da ud fra som en selvfølge at mine personlige oplysninger bliver behandletsikkerhedsmæssigt forsvarligt.

:-) Sisse

Anmeld

23. maj 2012

Faith

Ja det ville helt klart genere mig! Er ikke interesseret i at uvedkommende kan læse om mine private anliggender.

Anmeld

23. maj 2012

Miss Church

Nemesis skriver:

ja det ville det da klart! Hvis uvedkommende ikke faglige personer kunne læse noget så privat om mig, så ville jeg faktisk blive rigtig stødt.

Mit CPr nummer er personligt og med det nummer kan man jo virkelig overtage en identitet, så jeg går da ud fra som en selvfølge at mine personlige oplysninger bliver behandletsikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Det kan jeg godt forstå  

Mange tak for dit svar

Anmeld

23. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nemesis skriver:

Helt enig.

Ingen uvedkommende skal have adgang til mit cpr nr og journal

Anmeld

23. maj 2012

Miss Church

Faith skriver:

Ja det ville helt klart genere mig! Er ikke interesseret i at uvedkommende kan læse om mine private anliggender.

Tak for dit svar

Anmeld

23. maj 2012

FruStolpe

Miss Church skriver:

Hej med jer 

Jeg læser til sygeplejerske og skal i den forbindelse, lave en lille undersøgelse - og jeg kunne godt bruge jeres hjælp, til at svare på et enkelt spørgsmål  

Du må meget gerne uddybe hvis du vil  

På forhånd tak 

Det ville ikke genere mig. Jeg går klart ud fra at det er til proffesionel brug at mine data er på skærmen.

En sådan skærm står jo ikke offentligt ude på gangene, men på kontore.

Anmeld

23. maj 2012

Miss Church

FruStolpe skriver:

Det ville ikke genere mig. Jeg går klart ud fra at det er til proffesionel brug at mine data er på skærmen.

En sådan skærm står jo ikke offentligt ude på gangene, men på kontore.

Mange tak for dit svar og din uddybning

Anmeld

23. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Nej, det ville det ikke, for det jo ikke en computer der står midt på gangen i fuld offentlighed hvor alle bare kan komme og læse. Det jeg tænker er at det ikke noget som er "offentligt" på den måde så tænker lidt at dem der vil læse den slags ville kunne gøre det om den stod åbent eller ej .

Anmeld

23. maj 2012

Lusi

Ja hvis ikke- ansatte kunne gå ind og læse om mig, så ja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.