Årh hvor er det altså bare nederen det her....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

Mira0911

Laulund87 skriver:

Hvordan kan det være du føler hun tvinger dig? Hvad tænker du der kan ske ved at prøve det? Tænk hvis det lige var løsningen og der ikke var flere bekymringer

Jeg spørger fordi jeg er lidt uforstående overfor at du ikke vil forsøge for Linas skyld. Det er bare mine taker og du behøver jo ikke være enig

Som jeg skrev i en tidligere tråd, hader jeg at blive tvunget til noget jeg ikke ønsker at være med i, sp prøvede ihærdigt at tvinge mig.. At blive tvunget til noget man ikke vil, kommer der ikke altid noget godt ud af... Jeg er virkelig blevet dømt og svinet til af familien, at det er omsorgssvigt jeg giver Lina, at hun burde slet ikke være ved mig fordi jeg ikke kunne tage imod sådan et tilbud!! OMG som mennesker kan være idag... 

Marte Meo har jo ikke noget med hendes vægt at gøre, det får hende jo ikke til at tage på... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Laulund87

Mira0911 skriver:

Som jeg skrev i en tidligere tråd, hader jeg at blive tvunget til noget jeg ikke ønsker at være med i, sp prøvede ihærdigt at tvinge mig.. At blive tvunget til noget man ikke vil, kommer der ikke altid noget godt ud af... Jeg er virkelig blevet dømt og svinet til af familien, at det er omsorgssvigt jeg giver Lina, at hun burde slet ikke være ved mig fordi jeg ikke kunne tage imod sådan et tilbud!! OMG som mennesker kan være idag... 

Marte Meo har jo ikke noget med hendes vægt at gøre, det får hende jo ikke til at tage på... 

Okay

Anmeld

22. maj 2012

Mira0911

Frejsmor skriver:

Frej havde også en periode omkring 6mdr. hvor han bare nægtede skemaden og der var ikke noget at gøre, de læber var bare helt knyttet sammen, men så holdt jeg en pause på 1½-2uger og startede stille og roligt op på smagsprøve basis igen og så var der bid!! Nu guffer han snilt 3-4 skemåltider om dagen..

Håber det snart bliver bedre med Lina!!

Jeg tror bare ikke den går længere at jeg holder pauser med skemad osv, når det er vægten det er galt med, at hun nægter at spise grød osv og kun vil have mme, det ved jeg ikke hvorfor... 

Under hvert måltid med grød, brød osv er der god stemning under måltidet med pjat og pjank, hun åbner munden straks når jeg giver hende noget, så snart munden har været lukket 1 gang efter det, så spytter hun det hele ud igen og smiler og griner... 

Anmeld

22. maj 2012

Frøken J.

Søde Dorthe, jeg forstår bare ikke hvorfor du bliver ved med, i alle dine debatter om de her ting, at afvise stort set alle forslag, også hvis du ikke har prøvet dem. Hvorfor skriver du så? Jeg synes det er sådan en skam.. Og jeg synes VIRKELIG du skal genoverveje det med filmningen! Det kan godt ske du tænker, at det ikke har med vægten at gøre, men samspilsproblemer og den slags kan altså sagtens have den bieffekt at der er madproblemer. Hvis du forstår? Jeg ved godt du tænker tvang osv., men i sidste ende handler det jo om hvad der kan være godt for LINA, selvom det måske er træls for dig. Og er hun ikke trods alt et vigtigste? Også vigtigere end stædighed osv?

Jeg håber ikke du tager det forkert, men der er så mange der gerne vil råde og hjælpe dig, så du ikke skal græde flere tårer, men det er meget svært hvis du hele tiden afviser os.. 

Anmeld

22. maj 2012

Frejsmor

Mira0911 skriver:

Jeg tror bare ikke den går længere at jeg holder pauser med skemad osv, når det er vægten det er galt med, at hun nægter at spise grød osv og kun vil have mme, det ved jeg ikke hvorfor... 

Under hvert måltid med grød, brød osv er der god stemning under måltidet med pjat og pjank, hun åbner munden straks når jeg giver hende noget, så snart munden har været lukket 1 gang efter det, så spytter hun det hele ud igen og smiler og griner... 

Bum bum.. Ja jeg kan godt se det på ingen måder er optimalt, for hun skulle jo gerne tage på!

Spiser I samtidig med hendes måltider, altså både morgen, middag og aften, så hun kan se jer spise og det? Jeg tænker, det lyder umiddelbart ikke som om det er fordi hun ikke kan lide maden når hun med glæde tager det ind og er glad osv. men bare spytter det ud, så måske det var fordi hun ikke helt har styr på teknikken eller?

Anmeld

22. maj 2012

Becks

Min gudsøn på 4 år, har haft spiseproblemer siden han var knapt 1 år.. Det er blevet meget bedre nu, men han har stadig perioder hvor han ikke "gider" mad..
Min veninde har til tider måtte gøre ting hun måske har følt sig tvunget til og ikke har "gidet"
Men, hun hun har gjort det alligevel - For hendes søns skyld, og så har hun bidt sin stolthed og stædighed i sig..
Jeg ved hun har været nervøs for, at andre skulle tro hun ikke var en god nok mor osv. pga. hans spiseproblemer, men hun var jo netop jordens bedste mor, fordi hun gjorde alt for at hjælpe ham, og det bar frugt..

Jeg er måske lidt uforstående overfor, hvorfor du ikke vil tage i mod den hjælp til Lina, sæt det lige er det den metode der skal til.. Jeg tror ikke SP tvinger dig, men måske hun presser lidt på, fordi hun vil Lina det bedste og hjælpe hende inden det er for sent.. Jeg synes det er synd du ikke tager imod de råd fra os herinde men også fra SP, som man må mene ved hvad hun snakker om..

Jeg håber ikke du tager tager det her indlæg ilde op, for det er på ingen måde min mening at støde dig eller noget søde, jeg er blot uforstående

Anmeld

22. maj 2012

Mira0911

Hvem siger at jeg ikke tager i mod JERES råd?? 

Jeg tænker en ekstra gang over det, hver gang det bliver nævnt for mig herinde -  og lige pludselig springer bomben i mit hjerte og jeg gør det, fordi jeg VED I har ret! Så bliver jeg måske ikke længere dømt som jeg gør nu ude i den virkelig verden! 

Anmeld

23. maj 2012

serinasmor

Mira0911 skriver:

Hvem siger at jeg ikke tager i mod JERES råd?? 

Jeg tænker en ekstra gang over det, hver gang det bliver nævnt for mig herinde -  og lige pludselig springer bomben i mit hjerte og jeg gør det, fordi jeg VED I har ret! Så bliver jeg måske ikke længere dømt som jeg gør nu ude i den virkelig verden! 

Anmeld

23. maj 2012

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Vælling er jeg blevet frarådet da der ikke er noget næring i, der er mere næring i mme... 

Jeps der kommer skam også frugtmos på hendes grød... Hun elsker frugtmos - men spytter det ud ligesom alt andet... 

Jaa jeg vil rigtig gerne at Lina bliver en lækker fed baby...  Vil ønske hun snart bliver lidt fed.... Sp har snakket om at vi måske skulle finde ud af noget med en diætist... 

Kan det være noget med munden eller halsen?

Anmeld

23. maj 2012

Tona

Lina er jo stadig meget bagud med sin vægt....  Sundhedsplejersken er meget obs, hvilket jeg har det meget godt med... Nu er Lina begyndt at nægte at spise grød, det har stået på længe nu, hun vil kun have sin flaske.... Det er også fint, men der er ikke nok gods i det som der er i grød osv som hun får... 

Jeg ved sq ikke hvor meget jeg tudet og tudet, jeg har snart ikke flere tåre tilbage.... 

Sundhedsplejersken siger hver gang jeg har ringet til hende, prøv, prøv prøv, tilbyd tilbyd og tilbyd, det hjælper ikke... Har prøvet med brød, grød, grønsager og end masse andre ting, hun vil bare have sin flaske... Hun kan ikke leve af den til hun flytter hjemmefra.... 

Det er virkelig frustrerende....  

Håber virkelig hun har lært at spise ordenlig mad inden hun skal starte i dagpleje.... 

Har du prøvet med vælling i flasken?

Syntes at det er rigtig synd at I skal kæmpe sådan med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.