Årh hvor er det altså bare nederen det her....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.766 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Mira0911

Lina er jo stadig meget bagud med sin vægt....  Sundhedsplejersken er meget obs, hvilket jeg har det meget godt med... Nu er Lina begyndt at nægte at spise grød, det har stået på længe nu, hun vil kun have sin flaske.... Det er også fint, men der er ikke nok gods i det som der er i grød osv som hun får... 

Jeg ved sq ikke hvor meget jeg tudet og tudet, jeg har snart ikke flere tåre tilbage.... 

Sundhedsplejersken siger hver gang jeg har ringet til hende, prøv, prøv prøv, tilbyd tilbyd og tilbyd, det hjælper ikke... Har prøvet med brød, grød, grønsager og end masse andre ting, hun vil bare have sin flaske... Hun kan ikke leve af den til hun flytter hjemmefra.... 

Det er virkelig frustrerende....  

Håber virkelig hun har lært at spise ordenlig mad inden hun skal starte i dagpleje.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Laulund87

Har i overvejet det der med at SP filmer jer? Det hjalp virkelig os til nogle redskaber til at få Maria til at spise!

Ved godt du ikke er meget for det, men jeg tænker bare at det ville være bedst for Lina at tage imod alt det hjælp I kan få.

Kender godt til at have et barn der er bagud med nogle ting og vi har jo især haft bøvl med maden. Jeg lærte bare at lade være med at tænke for meget over hvad andre ville tænke og tog imod alt hjælp med kyshånd.

Siger det ikke for at være ond, men tror bare det kunne være godt. Ved det er hårdt

Anmeld

22. maj 2012

ano14316

Puha.. det lyder hårdt... du får lige en

Det må godt nok ikke være sjovt.

Vi har en pige i min mdr. gruppe som bare heller ikke ville spise, hun er ikke undervægtig, og hun var omkring 7 mdr. Det lod være med at tilbyde hende noget som helst skemad i 14 dage og nu efter de er gået i gang i gen køre det bare.

Ved godt situationen er lidt anderledes, men synes lige jeg ville nævne det.

Har i prøvet med alm. frugtmos..
- Ja selvfølgelig har du det.. tænker jeg, men kan ikke lade være med at spøger.

Held og lykke med hende.

Anmeld

22. maj 2012

Mira0911

Laulund87 skriver:

Har i overvejet det der med at SP filmer jer? Det hjalp virkelig os til nogle redskaber til at få Maria til at spise!

Ved godt du ikke er meget for det, men jeg tænker bare at det ville være bedst for Lina at tage imod alt det hjælp I kan få.

Kender godt til at have et barn der er bagud med nogle ting og vi har jo især haft bøvl med maden. Jeg lærte bare at lade være med at tænke for meget over hvad andre ville tænke og tog imod alt hjælp med kyshånd.

Siger det ikke for at være ond, men tror bare det kunne være godt. Ved det er hårdt

Vi har snakket om det, sp og jeg er blevet enige om at hun støtter os 100% i stedet for at tvinge mig....  Nu kommer hun heldigvis i morgen, hun var begyndt at snakke om vi måske skulle finde ud af noget med en diætist... 

Anmeld

22. maj 2012

Mira0911

ano14316 skriver:

Vi har en pige i min mdr. gruppe som bare heller ikke ville spise, hun er ikke undervægtig, og hun var omkring 7 mdr. Det lod være med at tilbyde hende noget som helst skemad i 14 dage og nu efter de er gået i gang i gen køre det bare.

- Ja selvfølgelig har du det.. tænker jeg, men kan ikke lade være med at spøger.

Held og lykke med hende.

Jeg synes virkelig jeg har prøvet alt... hun får en mundfuld ind i munden og spytter det hele ud også noget af det hun virkelig elsker blandt andet frugtmos... 

Ih altså... 

Anmeld

22. maj 2012

Kofoed.

Giver i vælling? Det er jo lidt mere end mme, så måske?

Tror også at filme og virkelig at være opmærksom på, hvad i udstråler, for man falder nemt i det mønster, at man antager det går fair og det fanger barnet bare, lavede den selv med hirsegrød, så det har ana aldrig rigtig spist.

Hvis vi kan, så vil jeg gerne blande vores piger, så anastasia snart slapper lidt af med det vokseri og lina kan blive en lækker fed baby

I har prøvet alt? Hvad med frugtmos? Så bare fylde grøden med det, hvis det er det hun vil spise.

Håber virkelig snart det vender.

Anmeld

22. maj 2012

Morgensol

Min yngste datter er lige en måned yngre end din. Hun har godt nok ikke problemer med vægten, men det er først inden for de sidste 14 dage at jeg har kunne få andet i hende end mælk! 

HUn ville intet have og brækkede sig hver gang hun fik andet end mælk i munden. Jeg startede da hun var 4 mdr og da jeg havde prøvet alt og kun endte ud med tårer, besluttede jeg at tage en pause på 14 dage - 1 mdr. Og det har tydeligvis hjulpet! Inden for den sidste uge er hun begyndt at spise halvanden skive bondebrød til frokost!! Og her til aften spiste hun halvanden potion øllebrød! Spørg lige om jeg har siddet og klappet i mine små hænder!!  

Jeg kender slet ik jeres forløb og ved ikke hvad du har prøvet, men her hjalp det i hvert fald at tage en pause.

Anmeld

22. maj 2012

Frejsmor

ano14316 skriver:

Held og lykke med hende.

Frej havde også en periode omkring 6mdr. hvor han bare nægtede skemaden og der var ikke noget at gøre, de læber var bare helt knyttet sammen, men så holdt jeg en pause på 1½-2uger og startede stille og roligt op på smagsprøve basis igen og så var der bid!! Nu guffer han snilt 3-4 skemåltider om dagen..

Håber det snart bliver bedre med Lina!!

Anmeld

22. maj 2012

Laulund87

Mira0911 skriver:

Vi har snakket om det, sp og jeg er blevet enige om at hun støtter os 100% i stedet for at tvinge mig....  Nu kommer hun heldigvis i morgen, hun var begyndt at snakke om vi måske skulle finde ud af noget med en diætist... 

Hvordan kan det være du føler hun tvinger dig? Hvad tænker du der kan ske ved at prøve det? Tænk hvis det lige var løsningen og der ikke var flere bekymringer

Jeg spørger fordi jeg er lidt uforstående overfor at du ikke vil forsøge for Linas skyld. Det er bare mine taker og du behøver jo ikke være enig

Anmeld

22. maj 2012

Mira0911

Kofoed. skriver:

Giver i vælling? Det er jo lidt mere end mme, så måske?

Tror også at filme og virkelig at være opmærksom på, hvad i udstråler, for man falder nemt i det mønster, at man antager det går fair og det fanger barnet bare, lavede den selv med hirsegrød, så det har ana aldrig rigtig spist.

Hvis vi kan, så vil jeg gerne blande vores piger, så anastasia snart slapper lidt af med det vokseri og lina kan blive en lækker fed baby

I har prøvet alt? Hvad med frugtmos? Så bare fylde grøden med det, hvis det er det hun vil spise.

Håber virkelig snart det vender.

Vælling er jeg blevet frarådet da der ikke er noget næring i, der er mere næring i mme... 

Jeps der kommer skam også frugtmos på hendes grød... Hun elsker frugtmos - men spytter det ud ligesom alt andet... 

Jaa jeg vil rigtig gerne at Lina bliver en lækker fed baby...  Vil ønske hun snart bliver lidt fed.... Sp har snakket om at vi måske skulle finde ud af noget med en diætist... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.