Mit "nye" liv starter på Fredag.... :O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Mira0911

isabellamor skriver:

Jeg har også brugt linser. Og det var også sådan nogle spm jeg kunne have på dag efter dag, dog skulle jeg tage dem ud og ligge dem i blød natten over fordi at de kunne genere mig hvis jeg sov med dem, og det mærkede jeg til i de brannerter hvor jeg hlemte at tage dem ud. Men jeg har dem ikke længere, jeg kunne ikke lide det, det er selvfølgelig nogle år siden og jeg tænker at prøve igen, måske jeg skulle få det gjort inden jeg skal starte på studie.  Så vil jeg ogsp gerne have nogle briller så jeg kam hvile øjnene i weekenderne der hjemme foran tossekassen. 

Åh ja, det er ikke lige altid man husker/når at få linserne ud efter en bytur... 

Er lidt spændt på det, nu skal det bare blive fredag.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

samantha1986

Mira0911 skriver:

Jeg var lige en tur omkring optikeren idag og få lavet en synsprøve - Og det var meget meget skidt... Lægen havde sagt på det kraftigste at jeg lige skulle vende snuden forbi der... 

Som optikeren sagde, hvis det stod til hende og jeg ikke fik lavet en synsprøve, så skulle jeg på ingen måder have kørekort.... 

Så er glad for at jeg fik lavet prøven...  Det viser sig at jeg har en bugningsfejl på venstre øje og så er jeg enormt nærsynet... 

Hvorfor ligger man ikke mærke til sådan noget selv? Til tider har jeg problemer med at se underteksten på film i sofaen, jeg har aldrig sat mig tættere på fjernsynet... Når jeg sidder som passagere i bilen skal kan jeg først se ruteskiltene når vi er meget meget tæt på dem og andre ting kan jeg godt læse på lang afstand... Underligt... 

Nå pyt med det, godt at der bliver gjort noget ved det nu... 

Vi blev så enig om at jeg skal have døgnlinser som jeg kan sove med, udover linse abonnement følger der også briller med i pakken, for jeg skal skifte sådan lidt imellem linser og briller.... Det synes jeg nu er meget godt... 

Linserne havde optikeren ikke hjemme idag, så jeg skal derind igen på Fredag og lære at tage linserne af og på... Før kommer jeg ikke fra optikeren når det fungere... 

En ting er jeg helt sikker på, jeg tager linserne af hver aften inden jeg går i seng.... 

Er der nogle herinde som bruger linser og som også har briller med i linse abonnementet ? Skifter I også imellem briller og linser i perioder? 

Glæder mig faktisk til at få linserne på fredag og vide at jeg kommer til at se langt bedre end hvad jeg gør nu... 

Måtte bare lige ud med noget glæde af mit "nye" liv.... 

Da jeg fik briller første gang fik jeg linser jeg skulle sove med og det fungerede bare slet ikke for mig. Mine øjne gjorde ondt og de røg ud om natten fordi jeg kløede. Jeg vil råde dig til at tage dem ud inden du går i seng for ens øjne kan Bent blive irriteret. Jeg er endt med briller. Dog kun når jeg læser. Burde også have dem på når jeg kører bil for kan ikke så godt se vej skiltene. Men jeg kører sjældent andre stedet end de veje jeg kender så derfor gåt jeg ikke op i det. Jeg fik at vide da jeg fik ny optiker at det ikke er ved alle med bygninhsfejl at linser er gode til dem. Så det kunne være derfor mine øjne var generet. 

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

samantha1986 skriver:

Da jeg fik briller første gang fik jeg linser jeg skulle sove med og det fungerede bare slet ikke for mig. Mine øjne gjorde ondt og de røg ud om natten fordi jeg kløede. Jeg vil råde dig til at tage dem ud inden du går i seng for ens øjne kan Bent blive irriteret. Jeg er endt med briller. Dog kun når jeg læser. Burde også have dem på når jeg kører bil for kan ikke så godt se vej skiltene. Men jeg kører sjældent andre stedet end de veje jeg kender så derfor gåt jeg ikke op i det. Jeg fik at vide da jeg fik ny optiker at det ikke er ved alle med bygninhsfejl at linser er gode til dem. Så det kunne være derfor mine øjne var generet. 

Har også tænkt mig at tage dem af hver aften inden jeg går i seng... Jeg skal have det fordi jeg er enormt nærsynet.... 

Anmeld

21. maj 2012

Silas&Mille

AnnaKJ skriver:

Døgnlinser som du kan sove med?   Kan du ikke lige forklare hvad det er for nogle?

Jeg bruger månedslinser. Dem må man sove med i optil seks døgn ad gangen, og så på syvende dagen skal man sove uden imens linserne ligger i væske og lige bliver renset.

Jeg beholder dog mine i i en måned ad gangen. Det genere ikke mine øjne og jeg snakkede med dem der gav mig linser og de sagde at så længe det ikke genere ens øjne kan man godt sove med dem alle 30 dage

Til TS:
Jeg bruger ikke linse abonnement, jeg køber selv mine linser på nettet ( www.lensway.dk) og får så bare lavet en synsprøve i ny og næ

Anmeld

21. maj 2012

Silas&Mille

Jeg må gerne tage dem ud hver aften hvis jeg finder det bedst for mig sagde optikeren.... Måske ændre det sig... 

Hehe... sådan sagde jeg også da jeg fik månedslinser. Men nu tager jeg dem kun ud når de skal skiftes en gang om måneden  (eller hvis de lige skal skylles fordi man har fået noget i øjet eller sådan noget)

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

Silas&Mille skriver:

Jeg bruger månedslinser. Dem må man sove med i optil seks døgn ad gangen, og så på syvende dagen skal man sove uden imens linserne ligger i væske og lige bliver renset.

Jeg beholder dog mine i i en måned ad gangen. Det genere ikke mine øjne og jeg snakkede med dem der gav mig linser og de sagde at så længe det ikke genere ens øjne kan man godt sove med dem alle 30 dage

Til TS:
Jeg bruger ikke linse abonnement, jeg køber selv mine linser på nettet ( www.lensway.dk) og får så bare lavet en synsprøve i ny og næ

Okey, jeg tror jeg holder mig til optikeren, tør slet ikke købe linser når jeg ikke ved hvilke det er og hvad styrke.... 

Bliver dine linser på sin plads så når du sover?

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

Silas&Mille skriver:

Hehe... sådan sagde jeg også da jeg fik månedslinser. Men nu tager jeg dem kun ud når de skal skiftes en gang om måneden  (eller hvis de lige skal skylles fordi man har fået noget i øjet eller sådan noget)

Hehe har lige citeret dig et andet sted... 

Anmeld

21. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Spændende om du så "ser noget nyt" når "dit nye liv" starter på fredag

Hvor meget nærsynet er du?

Anmeld

21. maj 2012

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Spændende om du så "ser noget nyt" når "dit nye liv" starter på fredag

Hvor meget nærsynet er du?

Jeg er faktisk meget nærsynet, når jeg sidder som passager i bilen, kan jeg ikke læse det på skiltet laaangt væk fra, jeg skal meget tæt på før jeg kan se hvad der står... 

Når jeg ligger/sidder i sofaen kan jeg have problemer med at læse underteksterne i film og programmer... 

Anmeld

21. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mira0911 skriver:

Jeg er faktisk meget nærsynet, når jeg sidder som passager i bilen, kan jeg ikke læse det på skiltet laaangt væk fra, jeg skal meget tæt på før jeg kan se hvad der står... 

Når jeg ligger/sidder i sofaen kan jeg have problemer med at læse underteksterne i film og programmer... 

Jeg var såment også bare nysgerrig, hvor meget du havde i - (minus). Man kan bare bedre danne sig et indtryk når man ved, hvor meget i - (minus) du har.

Jeg har selv bygningsfejl på et ene øje og er nærsynet på begge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.