Mit "nye" liv starter på Fredag.... :O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Mira0911

Jeg var lige en tur omkring optikeren idag og få lavet en synsprøve - Og det var meget meget skidt... Lægen havde sagt på det kraftigste at jeg lige skulle vende snuden forbi der... 

Som optikeren sagde, hvis det stod til hende og jeg ikke fik lavet en synsprøve, så skulle jeg på ingen måder have kørekort.... 

Så er glad for at jeg fik lavet prøven...  Det viser sig at jeg har en bugningsfejl på venstre øje og så er jeg enormt nærsynet... 

Hvorfor ligger man ikke mærke til sådan noget selv? Til tider har jeg problemer med at se underteksten på film i sofaen, jeg har aldrig sat mig tættere på fjernsynet... Når jeg sidder som passagere i bilen skal kan jeg først se ruteskiltene når vi er meget meget tæt på dem og andre ting kan jeg godt læse på lang afstand... Underligt... 

Nå pyt med det, godt at der bliver gjort noget ved det nu... 

Vi blev så enig om at jeg skal have døgnlinser som jeg kan sove med, udover linse abonnement følger der også briller med i pakken, for jeg skal skifte sådan lidt imellem linser og briller.... Det synes jeg nu er meget godt... 

Linserne havde optikeren ikke hjemme idag, så jeg skal derind igen på Fredag og lære at tage linserne af og på... Før kommer jeg ikke fra optikeren når det fungere... 

En ting er jeg helt sikker på, jeg tager linserne af hver aften inden jeg går i seng.... 

Er der nogle herinde som bruger linser og som også har briller med i linse abonnementet ? Skifter I også imellem briller og linser i perioder? 

Glæder mig faktisk til at få linserne på fredag og vide at jeg kommer til at se langt bedre end hvad jeg gør nu... 

Måtte bare lige ud med noget glæde af mit "nye" liv.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

AnnaK89

Døgnlinser som du kan sove med?   Kan du ikke lige forklare hvad det er for nogle?

Anmeld

19. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Det lyder godt! - Men ja, mærkeligt at man ikke selv lige opdager det. Jeg bruger selv briller (har prøvet linser, men synes de sad ubehageligt i øjnene) og jeg går faktisk aldrig med dem

Kan godt forstå du glæder dig! Det gjorde jeg også da jeg fik linser dengang

Anmeld

19. maj 2012

Mira0911

AnnaKJ skriver:

Døgnlinser som du kan sove med?   Kan du ikke lige forklare hvad det er for nogle?

Jamen det er linser som jeg kan have på når jeg sover... Det er ikke noget jeg behøver... Så når jeg vågner om morgen ser jeg klart, det synes jeg da at jeg gør i forvejen.... Kan da se mine børn klart når jeg vågner om morgen... Hvor optikeren sagde du skal have linser som jeg kunne sove med, det skulle være sådan at jeg kunne se mine børn med det samme når jeg vågnede.... 

Men de hedder månedslinser det abonnement jeg skal have... 

Anmeld

19. maj 2012

Mira0911

rikkeregnbue skriver:

Det lyder godt! - Men ja, mærkeligt at man ikke selv lige opdager det. Jeg bruger selv briller (har prøvet linser, men synes de sad ubehageligt i øjnene) og jeg går faktisk aldrig med dem

Kan godt forstå du glæder dig! Det gjorde jeg også da jeg fik linser dengang

Ja jeg synes virkelig det er mærkelig jeg ikke selv har lagt mærke til det... Når vi har været ude og køre har jeg jo ikke tænkt "Nå dårligt syn til mig".... 

Det er helt vildt som jeg glæder mig... 

Anmeld

19. maj 2012

AnnaK89

Mira0911 skriver:

Jamen det er linser som jeg kan have på når jeg sover... Det er ikke noget jeg behøver... Så når jeg vågner om morgen ser jeg klart, det synes jeg da at jeg gør i forvejen.... Kan da se mine børn klart når jeg vågner om morgen... Hvor optikeren sagde du skal have linser som jeg kunne sove med, det skulle være sådan at jeg kunne se mine børn med det samme når jeg vågnede.... 

Men de hedder månedslinser det abonnement jeg skal have... 

Okay, forstod det nemlig ikke. Jeg har selv en-dagslinser, og ved nemlig, at dem man sover med, som regel holder en måned. Og kunne så ikke forstå at du vil tage dem ud hver aften? For det er de da ikke beregnet til?

Anmeld

19. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mira0911 skriver:

Ja jeg synes virkelig det er mærkelig jeg ikke selv har lagt mærke til det... Når vi har været ude og køre har jeg jo ikke tænkt "Nå dårligt syn til mig".... 

Det er helt vildt som jeg glæder mig... 

Næ, men det har vidst også noget at gøre med at øjnene "vænner" sig til, at det er sådan man ser. Hvis du forstår?

Grundet dig fandt jeg lige mine briller frem

Anmeld

19. maj 2012

Mira0911

AnnaKJ skriver:

Okay, forstod det nemlig ikke. Jeg har selv en-dagslinser, og ved nemlig, at dem man sover med, som regel holder en måned. Og kunne så ikke forstå at du vil tage dem ud hver aften? For det er de da ikke beregnet til?

Jeg må gerne tage dem ud hver aften hvis jeg finder det bedst for mig sagde optikeren.... Måske ændre det sig... 

Anmeld

19. maj 2012

Mira0911

rikkeregnbue skriver:

Næ, men det har vidst også noget at gøre med at øjnene "vænner" sig til, at det er sådan man ser. Hvis du forstår?

Grundet dig fandt jeg lige mine briller frem

Forstår hvad du mener... 

Så var det måske fint tråden kom frem... 

Anmeld

19. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mira0911 skriver:

Forstår hvad du mener... 

Så var det måske fint tråden kom frem... 

Haha, jep! Alting blev lige større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.