Opstart på grød/mos/vælling, afstemning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Københavnermor

Babymor2010 skriver:

Isabella startede præcis den dag hun blev 4 mrd. 

Min SP bad os starte på grøden, fordi "det gjorde man nu". Jeg er førstegangsmor og vidste ikke bedre, så jeg startede  Isabella var flaskebarn og kunne sagtens blive mæt med sin MME  

Ja, man følger blindt de sundhedsplejersker, man ved jo ikke bedre som førstegangsmor.. Det er bare ærgeligt at det så er så forskelligt hvad de fortæller folk. Men det er en HELT anden snak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Pige2009

Nu som Moar skriver:

Igen, af ren nysgerrighed, og fordi jeg har indtryk af at mange startede før de anbefalede 6 måneder (for ammebørn).
Uddyb gerne hvorfor i gjorde som i gjorde, og om jeres barn var ammebarn eller flaskebarn eller begge dele..

Flere svar muligt, hvis flere børn..

Jeg ammede fuldt ud til Laura var 5 mdr., hvor vi på lægens anbefaling begyndte på grød

Anmeld

19. maj 2012

Clisolka

Nu som Moar skriver:

Ja, man følger blindt de sundhedsplejersker, man ved jo ikke bedre som førstegangsmor.. Det er bare ærgeligt at det så er så forskelligt hvad de fortæller folk. Men det er en HELT anden snak...

Ja, jeg ærger mig lidt over at jeg startede så tidligt, men det gjorde som sådan ikke noget, for Isabellas mave reagerede ikke på det 

Anmeld

19. maj 2012

Københavnermor

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg ærger mig lidt over at jeg startede så tidligt, men det gjorde som sådan ikke noget, for Isabellas mave reagerede ikke på det 

Det var godt!

Anmeld

19. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Nu som Moar skriver:

Hvad står BLW for?

Spændende med nogen som træder uden for 'normen', hvis du forstår mig ret.. Og dejligt at din søn trives så fint og er så dygtig!

BLW står for Baby Led Weaning

Her er en side der forklare lidt om principperne bag: http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm

Det er basalt set bare at barnet ammes/flaske til det selv kan spise, hvilket tager lidt tid og kræver tålmodighed fra foældrenes side.

Min søn var først 8-9 mdr før der kom mad ned sådan rigtig, men som sagt trives han jo også fint på mm.

men ja, det er lidt "anderledes" ikke at have så travlt med grød og mos, var den eneste i mødregruppen der ikke introducerede grød/mos ved 4 mdr og jeg er den eneste der stadig ammer, selvom min søn er den ældste i gruppen, han er nu 11½ mdr. Med det jo også fint nok, der skal være plads til forskellighed.

Anmeld

19. maj 2012

Københavnermor

Fru Skovrup skriver:

BLW står for Baby Led Weaning

Her er en side der forklare lidt om principperne bag: http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm

Det er basalt set bare at barnet ammes/flaske til det selv kan spise, hvilket tager lidt tid og kræver tålmodighed fra foældrenes side.

Min søn var først 8-9 mdr før der kom mad ned sådan rigtig, men som sagt trives han jo også fint på mm.

men ja, det er lidt "anderledes" ikke at have så travlt med grød og mos, var den eneste i mødregruppen der ikke introducerede grød/mos ved 4 mdr og jeg er den eneste der stadig ammer, selvom min søn er den ældste i gruppen, han er nu 11½ mdr. Med det jo også fint nok, der skal være plads til forskellighed.

Ihh hvor ville jeg have ønsket at jeg havde hørt om det inden jeg købte en masse grødbeholdere til fryseren! Har lige siddet og læst både dit link, og på facebook siden, det er helt sikkert noget vi vil praktisere her hjemme. Har lige talt med manden og han synes det er en god ide..

Anmeld

19. maj 2012

AdamsMor

Ammede min søn, men han var meget stor og sulten, så vi startede så småt ved 4 mdr med mos og grød, da jeg ellers skulle amme hver anden time for at han var tilfreds...
Ammede dog stadig ved siden af til han var 15 mdr.

Anmeld

19. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Nu som Moar skriver:

JJevvitil

Ihh hvor ville jeg have ønsket at jeg havde hørt om det inden jeg købte en masse grødbeholdere til fryseren! Har lige siddet og læst både dit link, og på facebook siden, det er helt sikkert noget vi vil praktisere her hjemme. Har lige talt med manden og han synes det er en god ide..

Fjeg ville også kun klart kunne anbefale denne måde at gøre det på. Har hørt mange bekymrede mødre snakke med hinanden om hvor bekymrede de er for at den lille ikke spiser nok grød og mos og de bange for der ikke kommer nok ned, den bekymring har jeg ikke haft overhovedet! Men det nok fordi man hviler lidt mere i sig selv når man er overbevist om at man gør det godt nok og at knægten trives.

Det du skal være obs på, er at barnet altså i starten vil lyde som om det kommer i den gale hals, men der sker altså ikke noget, min søn var nok 3 mdr om at lære det, nu spiser kan næsten alt! Og er rigtig god til at spise relativt pænt.

Det blev nok lidt rodet, men har du nogen spørgsmål kan du altid skrive til mig

Anmeld

19. maj 2012

anynom

Vi startede med grød da Isabel var omkring 4 og en halv måned, hun sov dårligt om natten og spiste snildt 2000 ml mme i døgnet (jo du læste rigtigt - 2 liter!).

Anmeld

19. maj 2012

2721

Jeg fuldammede til lidt over 6 mdr. han blev fint mæt og havde ikke vist interesse for alm mad. Blev dog tidligt presset fra flere sider omkring hvorfor jeg ikke snart startede op på grød.
Herhjemme blev han startet op på alm mad og da vi først gik igang var han enormt nem. Han fik da også grød, men eftersom almas sagde ham mere var det det han fik mest af. Har heller aldrig rigtig most eller blendet hans mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.