Opstart på grød/mos/vælling, afstemning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår startede din baby på vælling/grød/mos? (Altså hvornår baby fik anden mad end MM eller MME?)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.579 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Københavnermor

Igen, af ren nysgerrighed, og fordi jeg har indtryk af at mange startede før de anbefalede 6 måneder (for ammebørn).
Uddyb gerne hvorfor i gjorde som i gjorde, og om jeres barn var ammebarn eller flaskebarn eller begge dele..

Flere svar muligt, hvis flere børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Ciss

Nu som Moar skriver:

Igen, af ren nysgerrighed, og fordi jeg har indtryk af at mange startede før de anbefalede 6 måneder (for ammebørn).
Uddyb gerne hvorfor i gjorde som i gjorde, og om jeres barn var ammebarn eller flaskebarn eller begge dele..

Begge mine var 4 1/2 måned.

Den første var meget syg det første halve år. Vi havde 4 kg som vægtmål mange gange. Jeg havde tænkt at vente og følge anbefalingen, men jeg blev af SP rådet til at starte tidligere for at få hendes vægt op. Hun blev både ammet og fik mme.

Den anden fik både mm og mme frem til fire måndeder. Efter det havde jeg ikke mere til ham. Han Begyndte ved den tid at drikke enorme mængder mælk, og SP rådet mig derfor til at starte lidt op med anden mad, siden det også er hårdt for systemet med så store mængder mme.

Anmeld

19. maj 2012

raca

amme børn begge..

og de startede som 6mdr og 8mdr(havde prøvet i 2 mdr man han gad ikke)

Anmeld

19. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Stemte Ca. 3½ måned

Anmeld

19. maj 2012

L&V

Nu som Moar skriver:

Laura var 4 måneder. Vi startede pga. hun simpelthen ikke blev mæt af hverken mm eller mme. Så vores sp rådede os til det..

Anmeld

19. maj 2012

SukkerDronning

Kaya blev ammet fuldt til hun var 3-4 mdr. Da hun var 4 mdr. introducerede vi hende for grød. Fordi jeg ikke vidste bedre, og jeg troede hun var sulten Hun ville først spise grøden da hun var ca. 9-10 mdr., desværre.

Anmeld

19. maj 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Hér prøvede vi at give vores søn grød to dage efter han blev 6 mdr, men det stoppede vi hurtigt med og gik over til blw hvor der altså ikke rigtig kom så meget mad ind før han var 8-9 mdr gammel, men det gjorde ikke noget, han levede fint på mm og den smule fast føde som kom ind.

Nu han 11 mdr og spiser ALT og er faktisk blevet god til at spise pænt og han har helt styr på gaffel og at tage mad med den, og skeen er han også ved at mestre.

Vi havde ikke travlt med at introducere anden mad, da han trives fint på mm, han vejer idag 12kg og har siden fødslen ligget over kurverne. Der har været de alm. Appetit spring, men det kompensere fri amningen fint for.

Anmeld

19. maj 2012

4xGreve

Nu som Moar skriver:

vores Dreng er nu 3 måneder og 9 dage og han får hver aften en meget mild form for grød, denne beslutning er taget i samarbejde med SP pga. han er for sulten og ikke kan blive mæt på MME og og fordi han er ked af flasken...

vi regner med at når han er 4 ½ - 5 måneder er vi oppe på 2 grød måltider om dagen!

Anmeld

19. maj 2012

Københavnermor

Fru Skovrup skriver:

Hér prøvede vi at give vores søn grød to dage efter han blev 6 mdr, men det stoppede vi hurtigt med og gik over til blw hvor der altså ikke rigtig kom så meget mad ind før han var 8-9 mdr gammel, men det gjorde ikke noget, han levede fint på mm og den smule fast føde som kom ind.

Nu han 11 mdr og spiser ALT og er faktisk blevet god til at spise pænt og han har helt styr på gaffel og at tage mad med den, og skeen er han også ved at mestre.

Vi havde ikke travlt med at introducere anden mad, da han trives fint på mm, han vejer idag 12kg og har siden fødslen ligget over kurverne. Der har været de alm. Appetit spring, men det kompensere fri amningen fint for.

Hvad står BLW for?

Spændende med nogen som træder uden for 'normen', hvis du forstår mig ret.. Og dejligt at din søn trives så fint og er så dygtig!

Anmeld

19. maj 2012

Clisolka

Nu som Moar skriver:

Isabella startede præcis den dag hun blev 4 mrd. 

Min SP bad os starte på grøden, fordi "det gjorde man nu". Jeg er førstegangsmor og vidste ikke bedre, så jeg startede  Isabella var flaskebarn og kunne sagtens blive mæt med sin MME  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.