Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

LinLin

Hhv 8 og 7 mdr var mine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

jeanett1988

Min datter er lige begyndt at kravle og hun bliver først 6. mdr her d. 23. maj

Anmeld

19. maj 2012

L&V

Sara. skriver:

Men sådan er det jo med det meste. At bruger børn krudt på noget, så er der noget andet som de bruger mindre krudt på.

Mht. balancen så skal den jo stimuleres (vestibulærsansen)  og det bliver den ved at blive svinget, vendt op og ned, rotation, gynget osv.

Jeg kan godt følge dig i at hvis de bruger krudt på at kravle, så er der andet de bruger mindre krudt på... men det er vel heller ikke dårligt? der er vel ikke regler for om de skal være gode til f.eks. at snakke først eller kravle først.

Men sådan er det med meget, og det er ikke kravleriet der sænker den anden udvikling, men det er fordi barnet bruger krudt på at kravle, at det først senere bruger krudt på andet....

Kan godt følge dig i det du skriver, men det jeg synes er forkert er at du skriver det er BEDST AT DE VENTER, for det synes jeg jo så ikke  

Man skal ikke presse børnene ud i noget de ikke kan, men hvis børnene kravler som 5 mdr gamle, så er det fordi at de er klar til at kravle 5 mdr gamle.

Ligesom der er diskutioner omkring hvornår børn må sidde selv, hvad der er godt for deres rygge. Her mener jeg også, at kan børn sidde med ret ryg 5 mdr gamle, så er det fordi at de har styrken til det i denne alder - ligesom nogle først har denne styrke når de er 9 mdr gamle..

Jeg er helt med på hva du mener, men feks. så kan min datter godt rejse sig ved ting og det har hun kunnet siden hun var omkring 5 måneder men hendes krop er jo ikke klar til at gå, men nøj hvor hun prøver.. Og hvis børn lære at gå før de kravler kan de komme i vanskeligheder senere mth læsning osv, jeg siger ik det er sten sikkert men muligheden foreligger.. Og nej om man taler eller kravler først er der ingen forskel på

Men nu er det jo ikke noget jeg siger uden belæg så det er ikke bare en holdning men noget der er blevet studeret meget i

Anmeld

19. maj 2012

Frøken J.

Nu som Moar skriver:

Ja, er bare nysgerrig, og så elsker jeg afstemninger..

Jeg ved ikke om det tæller, men Rose kravler som en sæl. Haha! Og har gjort det siden hun var lidt over 6 måneder. HUn trækker sig frem på armene. Hun kan sagtens stå på alle 4, hun kan sågar stå på tæerne med knæene af gulvet på alle 4, men tror simpelthen problemet er vi har glat trægulv hendes ben glider på, så hun ikke kan kravle rigtigt, og så har hun opdaget hun lige så godt kan trække sig rundt, når gulvet alligevel er så glat

Anmeld

19. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her var thea næsten 10 mdr inden hun kravlede rigtigt. Ka ik huske hvor gammel hun var da hun begyndte at møffe sig rundt, men hun ku sagtens komme frem inden hun ku kravle! Ska man kigge på hendes rigtig alder, så var det jo omkring de 8 mdr, da hun er født 6 uger før tid! Vh stine

Anmeld

19. maj 2012

Metteris

Det er altid hyggeligt at se den slags afstemninger

Jeg har ikke barn, så jeg har stemt blankt.

Kan kun byde ind på hvad jeg selv kunne som lille. Haha. Gik første gang da jeg var omkring 8 måneder og kunne gå normalt da jeg var 1 år.  

Anmeld

19. maj 2012

Sara.

Jeg er helt med på hva du mener, men feks. så kan min datter godt rejse sig ved ting og det har hun kunnet siden hun var omkring 5 måneder men hendes krop er jo ikke klar til at gå, men nøj hvor hun prøver.. Og hvis børn lære at gå før de kravler kan de komme i vanskeligheder senere mth læsning osv, jeg siger ik det er sten sikkert men muligheden foreligger.. Og nej om man taler eller kravler først er der ingen forskel på

Men nu er det jo ikke noget jeg siger uden belæg så det er ikke bare en holdning men noget der er blevet studeret meget i

Det som sådan heller ikke fordi vi modsiger hinanden helt vildt. Jeg mener bare ikke det er dårligt at kravle tidligt.

Jeg har også læst teori på dette område, så jeg slynger heller ikke alt muligt ud, som jeg bare "tror" og "synes". Læste du arbejder i en vuggestue/børnehave, jeg studere pæd. og har været i praktik i både vuggestue og børnehave, og i den forbindelse har jeg også læst teori om dette område.....

Jeg har bl.a. læst noget af Anne E. Knudsen som siger at når børn kravler så bruger børn krydsbevægelser som er med til at udvikle de områder i hjernen som børn bruger når de skal lære at lære. At højre og venstre hjernehalvdel skal lære at arbejde sammen...

Men ja, jeg har ikke læst nogle steder at det er dårligt for børn at kravler tidligt. Ja de kan få knubs mm., men det kan alle børn. De kan trille forkert, vælte når de står op af et bord, tippe når de lærer at sidde.

Men det er jo fint at vi ved forskelligt, det jo også sådan vi kan være med til at lære nyt....

Anmeld

19. maj 2012

hautecouture

Aya kom op i kravlestilling lige da hun var blevet 5 måneder og begyndte at kravle en måneds tid efter - hun kunne kravle baglæns rimelig hurtigt, men fandt først det fremadrettede gear, da hun var ca 6 måneder 

Anmeld

19. maj 2012

L&V

Sara. skriver:

Det som sådan heller ikke fordi vi modsiger hinanden helt vildt. Jeg mener bare ikke det er dårligt at kravle tidligt.

Jeg har også læst teori på dette område, så jeg slynger heller ikke alt muligt ud, som jeg bare "tror" og "synes". Læste du arbejder i en vuggestue/børnehave, jeg studere pæd. og har været i praktik i både vuggestue og børnehave, og i den forbindelse har jeg også læst teori om dette område.....

Jeg har bl.a. læst noget af Anne E. Knudsen som siger at når børn kravler så bruger børn krydsbevægelser som er med til at udvikle de områder i hjernen som børn bruger når de skal lære at lære. At højre og venstre hjernehalvdel skal lære at arbejde sammen...

Men ja, jeg har ikke læst nogle steder at det er dårligt for børn at kravler tidligt. Ja de kan få knubs mm., men det kan alle børn. De kan trille forkert, vælte når de står op af et bord, tippe når de lærer at sidde.

Men det er jo fint at vi ved forskelligt, det jo også sådan vi kan være med til at lære nyt....

Det er jo os den almene udvikling/pædagogik man lære om der.. Men prøv og dyk ind i sansemotorik, det er rigtig spændende.. Har selv lige gået på et 6ugers forløb med min datter det var så fedt og lærrigt..

Anmeld

20. maj 2012

Københavnermor

Frøken J. skriver:

Jeg ved ikke om det tæller, men Rose kravler som en sæl. Haha! Og har gjort det siden hun var lidt over 6 måneder. HUn trækker sig frem på armene. Hun kan sagtens stå på alle 4, hun kan sågar stå på tæerne med knæene af gulvet på alle 4, men tror simpelthen problemet er vi har glat trægulv hendes ben glider på, så hun ikke kan kravle rigtigt, og så har hun opdaget hun lige så godt kan trække sig rundt, når gulvet alligevel er så glat

Nåhhh, hvor sødt. Jeg tror det tæller..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.