Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Københavnermor

Månsson skriver:

Det er os bedre at de ventes end er for hurtige, mange af de børn der lære at kravle eller så tidligt vil ofte ha svært ved at afstandsbedømme, balance problemer osv fordi deres hjerne ikke er med endnu i forhold til kroppen så glæd du dig over at dit barn ikke kan endnu

Det har jeg aldrig hørt før, så lærte man også noget nyt i dag.. Tak for kommentaren!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

L&V

Nu som Moar skriver:

Det har jeg aldrig hørt før, så lærte man også noget nyt i dag.. Tak for kommentaren!

Jeg har skrevet opgave om sansemotorik og arbejder i en bhv/vg med temaet i bevægelse så det er der igennem

Anmeld

19. maj 2012

Sara.

Nor krybede rundt omkring 4 mdr gammel. 5 mdr og et par uger begyndte han rigtigt at kravle, og så var der gang i den..... Han gik da han var 10 mdr.

Lærke begyndte at kravle da hun var 7 mdr. Hun gik da hun var 9 mdr.

Anmeld

19. maj 2012

Sara.

Månsson skriver:

Det er os bedre at de ventes end er for hurtige, mange af de børn der lære at kravle eller så tidligt vil ofte ha svært ved at afstandsbedømme, balance problemer osv fordi deres hjerne ikke er med endnu i forhold til kroppen så glæd du dig over at dit barn ikke kan endnu

Kan ikke forstå hvorfor det er bedre at vente end at være for hurtig. Det kan vel være ligegodt, helt afhængig af barnet!

Min søn har NYDT at kravle tidligt (5 mdr). Han blev mere selvstændig og kunne komme omkring og lave det han ville. Modsat min datter som blev så stjernetosset over ikke at kunne få fat i det legetøj hun ville have (hun kravlede 7 mdr gammel).

Ja selvfølgelig kan et barn på 5 mdr. ikke bedømme afstand osv på samme måde som et barn på 10 mdr. Der sker utrolig meget i deres udvikling. Men derfor behøver det ikke være dårligt at de kan kravle.

Mht. balance er det så individuelt hvordan deres balance er. Jeg vil våge at påstå at min søns balance 5-6-7 mdr gammel er ligeså god som andres børns hvor de måske var 9-10-11 mdr.

Nogle er hurtige til noget, andre er hurtige til noget andet. Min søn er f.eks. langsom til at snakke. Nu er han lige blevet 2 og det er først nu der er kommet fart på talen.....

Anmeld

19. maj 2012

L&V

Sara. skriver:

Kan ikke forstå hvorfor det er bedre at vente end at være for hurtig. Det kan vel være ligegodt, helt afhængig af barnet!

Min søn har NYDT at kravle tidligt (5 mdr). Han blev mere selvstændig og kunne komme omkring og lave det han ville. Modsat min datter som blev så stjernetosset over ikke at kunne få fat i det legetøj hun ville have (hun kravlede 7 mdr gammel).

Ja selvfølgelig kan et barn på 5 mdr. ikke bedømme afstand osv på samme måde som et barn på 10 mdr. Der sker utrolig meget i deres udvikling. Men derfor behøver det ikke være dårligt at de kan kravle.

Mht. balance er det så individuelt hvordan deres balance er. Jeg vil våge at påstå at min søns balance 5-6-7 mdr gammel er ligeså god som andres børns hvor de måske var 9-10-11 mdr.

Nogle er hurtige til noget, andre er hurtige til noget andet. Min søn er f.eks. langsom til at snakke. Nu er han lige blevet 2 og det er først nu der er kommet fart på talen.....

Jeg siger heller ikke det disideret er dårligt men motorisk er det bare bedst for barnet at det venter, ligesom det er bedst at de kravler før de går.. Det handler ganske enkelt om de sanser vi er født med og stimulering af dem mht balance det kan vi sagtens blive enige om men i sammenhørighed med afstandsbedømmelsen er det bare ret vigtigt og kan gi mange knubs, nederlag og sænke anden udvikling da de bruger den dobbelte krudt på noget som de ikke er klar til endnu end noget de er klar til

Anmeld

19. maj 2012

oerbaek

Nicolaj var ca 5 mdr da han begyndte at kravle.

Anmeld

19. maj 2012

lycly

pernille.23 skriver:

har stemt ca 6 mdr, hun var oppe i kravle stilling, da nu næsten var 6 mdr, og begyndt at møve sig frem, men var 7 mdr, før hun kunne kravle rigtigt, hun kan godt med vælger stadig at møve, fordi det går hurtigere, hun er nu 10 mdr

Min datter gør det samme Hun har kunne møve sig rundt siden hun var 6 mdr (hun er 10 mdr nu) og hun kan godt kravle, hun dropper det bare hver gang fordi det andet er hurtigere. Skøre unge

Anmeld

19. maj 2012

Sara.

Månsson skriver:

Jeg siger heller ikke det disideret er dårligt men motorisk er det bare bedst for barnet at det venter, ligesom det er bedst at de kravler før de går.. Det handler ganske enkelt om de sanser vi er født med og stimulering af dem mht balance det kan vi sagtens blive enige om men i sammenhørighed med afstandsbedømmelsen er det bare ret vigtigt og kan gi mange knubs, nederlag og sænke anden udvikling da de bruger den dobbelte krudt på noget som de ikke er klar til endnu end noget de er klar til

Men sådan er det jo med det meste. At bruger børn krudt på noget, så er der noget andet som de bruger mindre krudt på.

Mht. balancen så skal den jo stimuleres (vestibulærsansen)  og det bliver den ved at blive svinget, vendt op og ned, rotation, gynget osv.

Jeg kan godt følge dig i at hvis de bruger krudt på at kravle, så er der andet de bruger mindre krudt på... men det er vel heller ikke dårligt? der er vel ikke regler for om de skal være gode til f.eks. at snakke først eller kravle først.

Men sådan er det med meget, og det er ikke kravleriet der sænker den anden udvikling, men det er fordi barnet bruger krudt på at kravle, at det først senere bruger krudt på andet....

Kan godt følge dig i det du skriver, men det jeg synes er forkert er at du skriver det er BEDST AT DE VENTER, for det synes jeg jo så ikke  

Man skal ikke presse børnene ud i noget de ikke kan, men hvis børnene kravler som 5 mdr gamle, så er det fordi at de er klar til at kravle 5 mdr gamle.

Ligesom der er diskutioner omkring hvornår børn må sidde selv, hvad der er godt for deres rygge. Her mener jeg også, at kan børn sidde med ret ryg 5 mdr gamle, så er det fordi at de har styrken til det i denne alder - ligesom nogle først har denne styrke når de er 9 mdr gamle..

Anmeld

19. maj 2012

Maise86

Nu som Moar skriver:

Ja, er bare nysgerrig, og så elsker jeg afstemninger..

Har stemt ca 11 mdr. Der kravlede min søn.

Min datter kravlede da hun var 7 mdr

Anmeld

19. maj 2012

LinLin

Hhv 8 og 7 mdr var mine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.