Afvænning fra aften/nat-flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

modesty

Baagøe skriver:

Prøv først at vænne ham fra aftenamningen og derefter natamning Det skal nok lykkes. Vil han ikke tage flaske med din mælk?

Jeg har faktisk ikke prøvet at malke ud. Har en pumpe, men den er ubrugt og jeg tænker at jeg kan få mere for den når jeg sælger den hvis jeg ikke bruger den, hæh.  Men måske jeg bare skal droppe at score de penge og prøve at se om det virker. Det kan jo egentlig godt være, jeg havde ikke lige tænkt på at der måske var en forskel hvis det var mit eget mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Pige2009

modesty skriver:

Jeg har faktisk ikke prøvet at malke ud. Har en pumpe, men den er ubrugt og jeg tænker at jeg kan få mere for den når jeg sælger den hvis jeg ikke bruger den, hæh.  Men måske jeg bare skal droppe at score de penge og prøve at se om det virker. Det kan jo egentlig godt være, jeg havde ikke lige tænkt på at der måske var en forskel hvis det var mit eget mælk.

SÅ er det da bare med at komme igang Laura har aldrig fået MME, men kun mælk fra mig, når hun har fået flaske

Anmeld

19. maj 2012

Ditte<3

modesty skriver:

Ja, det kan være at vi skal bide i det sure æble og indføre en flaske. Argh, jeg ved bare at det bliver en kamp uden lige... Han VIL bare ikke den flaske.

Hej 

Ville lige høre om du har prøvet forskellige mærker flasker?

Der er meget forskel på selve suttebrikken nemlig. En fra min mødregruppe måtte prøve flere forskellige flasker til hendes søn og til sidst lykkedes det, så ved ikke om det kunne være en mulighed? 

Vores datter er 8 måneder nu og vi var oppe og give mad 2-3 gange i løbet af natten. Til sidst blev vi enige om at hun var stor nok til ikke at få mad om natten. Vi tog en kold tyrker. Det tog én nat. Hun vågnede og ville have mad. I stedet for at give hende maden tog jeg hende op og gik rundt med hende. Hun var lidt ked, men ikke meget og til sidst fandt hun ud af at der ikke kom noget mad og faldt i søvn igen. Siden har hun ikke fået mad om natten  

Håber det snart lykkes, så du kan få dine aftener og søvn tilbage 

Anmeld

19. maj 2012

modesty

Ditte<3 skriver:

Hej 

Ville lige høre om du har prøvet forskellige mærker flasker?

Der er meget forskel på selve suttebrikken nemlig. En fra min mødregruppe måtte prøve flere forskellige flasker til hendes søn og til sidst lykkedes det, så ved ikke om det kunne være en mulighed? 

Vores datter er 8 måneder nu og vi var oppe og give mad 2-3 gange i løbet af natten. Til sidst blev vi enige om at hun var stor nok til ikke at få mad om natten. Vi tog en kold tyrker. Det tog én nat. Hun vågnede og ville have mad. I stedet for at give hende maden tog jeg hende op og gik rundt med hende. Hun var lidt ked, men ikke meget og til sidst fandt hun ud af at der ikke kom noget mad og faldt i søvn igen. Siden har hun ikke fået mad om natten  

Håber det snart lykkes, så du kan få dine aftener og søvn tilbage 

Ja vi har prøvet en del forskellige. 

Vi går helt sikkert også i gang med fravænning fra natamning når han bliver 8 mdr. Lige nu er problemet dog at han vågner alt mellem 1-4 gange i løbet af natten, også selvom han ikke er sulten. Men måske han vil sove igennem når han ikke skal ammes længere, tænker at der måske kan være en sammenhæng. Altså at han ikke vågner bare for at få sutten når han heller ikke længere skal ammes. Jeg håber... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.