Hej alle,
jeg ville høre om der er nogen der har lyst til at dele deres erfaringer angående afvænning af den sene aften- og natflaske?
Min dreng spiser ved 22-23-tiden og ved 2-4-tiden.
Udover at jeg rigtig gerne snart vil have min nattesøvn tilbage, synes jeg det er hårdt at være bundet til hjemmet om aftenen. Jeg putter og ammer kl. 19, hvilket vil sige at jeg lige kan nå at være væk fra hjemmet i et par timer før jeg skal hjem igen kl. 22 til den sene aften-amning. Jeg må sige nej til rigtig mange arrangementer. Og jeg forstår godt at det er en del af dét at være mor, og det accepterer jeg også hvis der ikke er noget at gøre ved det. Men jeg kan bare se at mange af mine veninder har meget større frihed fordi de giver en flaske til den sene aften-amning.
Min dreng vil ikke tage flaske, men vi overvejer at gøre en seriøs indsats for at få ham til at tage en flaske kl. 22-23. Jeg ammer så meget i løbet af dagen og han spiser mos og grød, så jeg kan ikke se noget galt i at give ham en enkelt flaske.
Men så kom jeg til at tænke på: Han er snart 8 mdr., hvor man må prøve at afvænne fra natamningen. Kan man ikke også prøve at vænne ham fra den sene aften-amning? Måske ikke i samme ombæring, men med et par ugers forskel.
Han burde vel godt kunne sove fra 19-6 uden mad når han er 8/9 mdr.? Jeg vil ikke bruge tid og energi og brokkerier fra baby på at vænne til flaske (for der bliver masser af brokkerier) hvis vi alligevel kan udfase den indenfor de næste par måneder.
Gode råd søges. 
Anmeld