Afvænning fra aften/nat-flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2012

L&V

modesty skriver:

Ja, det kan være at vi skal bide i det sure æble og indføre en flaske. Argh, jeg ved bare at det bliver en kamp uden lige... Han VIL bare ikke den flaske.

Det ville Laura heller ik i starten men vi blev ved med at tilbyde hende den når hun var glad og tilfreds også fik det godt efter noget tid, så tror i ska starte med at prøve på det tidspunkt af dagen hvor han er i hopla også måske os lade ham sidde med den selv lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

modesty

Månsson skriver:

Det ville Laura heller ik i starten men vi blev ved med at tilbyde hende den når hun var glad og tilfreds også fik det godt efter noget tid, så tror i ska starte med at prøve på det tidspunkt af dagen hvor han er i hopla også måske os lade ham sidde med den selv lidt

Ja, det er nemlig lige præcis det jeg gør - han kan holde den selv og drikke af den selv når han ligger ned. Og det gider han godt (lidt), men vi er ikke nået dertil endnu hvor han gider at vi gør det.

Anmeld

17. maj 2012

Pige2009

Månsson skriver:

Det er han så absolut stor nok til, børn på den alder bør ikke spise om natten heller, så fuld gas på udfasningen.. Måske ku det hjælpe jer at far tager over mht natflaske hvis det er det i vælger for så dufter han jo ikke dit mælk

Helt enig. Min datter stoppede først med aftenamning og senere med natamning så det var helt slut, da hun var 7,5 måned, hvor hun bare sov igennem

Anmeld

17. maj 2012

L&V

modesty skriver:

Ja, det er nemlig lige præcis det jeg gør - han kan holde den selv og drikke af den selv når han ligger ned. Og det gider han godt (lidt), men vi er ikke nået dertil endnu hvor han gider at vi gør det.

Så er det bare og hænge i og ikke ty til brystet

Anmeld

17. maj 2012

modesty

Baagøe skriver:

Helt enig. Min datter stoppede først med aftenamning og senere med natamning så det var helt slut, da hun var 7,5 måned, hvor hun bare sov igennem

Var det hende selv der stoppede eller var det dig der trappede ned? Hvordan gjorde du og hvordan gik det (altså hvor lang tid tog det og hvor bøvlet/ubøvlet var det)?

Anmeld

17. maj 2012

ano14316

modesty skriver:

Hej alle,

jeg ville høre om der er nogen der har lyst til at dele deres erfaringer angående afvænning af den sene aften- og natflaske?

Min dreng spiser ved 22-23-tiden og ved 2-4-tiden.

Udover at jeg rigtig gerne snart vil have min nattesøvn tilbage, synes jeg det er hårdt at være bundet til hjemmet om aftenen. Jeg putter og ammer kl. 19, hvilket vil sige at jeg lige kan nå at være væk fra hjemmet i et par timer før jeg skal hjem igen kl. 22 til den sene aften-amning. Jeg må sige nej til rigtig mange arrangementer. Og jeg forstår godt at det er en del af dét at være mor, og det accepterer jeg også hvis der ikke er noget at gøre ved det. Men jeg kan bare se at mange af mine veninder har meget større frihed fordi de giver en flaske til den sene aften-amning.

Min dreng vil ikke tage flaske, men vi overvejer at gøre en seriøs indsats for at få ham til at tage en flaske kl. 22-23. Jeg ammer så meget i løbet af dagen og han spiser mos og grød, så jeg kan ikke se noget galt i at give ham en enkelt flaske.

Men så kom jeg til at tænke på: Han er snart 8 mdr., hvor man må prøve at afvænne fra natamningen. Kan man ikke også prøve at vænne ham fra den sene aften-amning? Måske ikke i samme ombæring, men med et par ugers forskel.

Han burde vel godt kunne sove fra 19-6 uden mad når han er 8/9 mdr.? Jeg vil ikke bruge tid og energi og brokkerier fra baby på at vænne til flaske (for der bliver masser af brokkerier) hvis vi alligevel kan udfase den indenfor de næste par måneder.

Gode råd søges. 

Magnus får aftens kl 17.30, så bliver han puttet og får flaske kl. 19.. så bliver han ammet omkring kl 24.00-01.00. Og så får han engang imellem en kl 05.00, men det er efterhånden sjældent.. og så får han først igen om morgenen.

fra 19-6 er nok lige meget nok. men 19-24-06 er burde du kunne vænne ham til.

måden du udfaser en amning/flaske er ved at give lidt vand på en teske el. i en flaske, så vil de ret hurtigt finde ud af at det ikke er noget der er værd at vågne for..

Magnus er 7 mdr.

Anmeld

17. maj 2012

Pige2009

modesty skriver:

Var det hende selv der stoppede eller var det dig der trappede ned? Hvordan gjorde du og hvordan gik det (altså hvor lang tid tog det og hvor bøvlet/ubøvlet var det)?

Det gik faktisk temmelig nemt. Jeg fjernede først om aftenen og så fik hun bare sutten og en smule vand i en tudkop, hvis hun vågnede.

Det samme med natamningen... Vi tog kold tyrker med aftenamningen, da hun var 7 mdr og natamningen, da hun var 7,5 mdr.

Får din søn mos/grød til aften? Da Laura fik mos til aften, begyndte hun også at sove bedre om natten

Anmeld

17. maj 2012

modesty

Baagøe skriver:

Det gik faktisk temmelig nemt. Jeg fjernede først om aftenen og så fik hun bare sutten og en smule vand i en tudkop, hvis hun vågnede.

Det samme med natamningen... Vi tog kold tyrker med aftenamningen, da hun var 7 mdr og natamningen, da hun var 7,5 mdr.

Får din søn mos/grød til aften? Da Laura fik mos til aften, begyndte hun også at sove bedre om natten

Ja, det gør han. Han har fået aftengrød kl. 18 i over en måned nu. Det har ikke gjort den store forskel :-)

Anmeld

17. maj 2012

raca

jeg har ammet i sammenlagt 6 år.

man kan fjerne den sene aftenarmning.

som det ensteste.

jeg gad heller kke bikkese i hverken natmad eller flasker.. jeg ville bare vende ham fra..

også amme tidligt aften som du gør nu.

Anmeld

17. maj 2012

Pige2009

modesty skriver:

Ja, det gør han. Han har fået aftengrød kl. 18 i over en måned nu. Det har ikke gjort den store forskel :-)

Prøv først at vænne ham fra aftenamningen og derefter natamning Det skal nok lykkes. Vil han ikke tage flaske med din mælk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.