Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

tør ikke tage chancen, nu der er forandringer. Tænk hvis jeg ikke er ude i tide fordi jeg lige ville have et barn mere.. Puha det tør jeg ikke

det er også bedre at holde dig til hvad din læge siger, end hvad min læge har sagt til mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

jamen de siger at jeg har det gen man kan arve fra sin mor... både min søster, min mor og de fleste kvinder på min mors side har haft det og nogen af det har også fået kræft eller lavet det der keglesnit..

men min mors og søster og så mig er det aldrig kommet længere end bare celleforandringer og fik afvide ved min gyn at det kan skyldes meget at de lige pludselig ændre sig.. blandt andet hvis man har en for for bindevævs sygdom osv..

sidst jeg havde et lille udbrud i mit der mener hun det kunne skyldes at jeg lige havde haft et lille udbrud i min tarmsygdom..

men du må endelig ikke tage sorgerne på forskud...

jeg har fået lavet så mange af de test og skulle vente nogle mdr på at få lavet igen for at se om de er forsvundet igen.. og ved overlægen på sygehuset sagde han at grunde til de tøt at vente så længe med at teste igen, er fordi der kan gå lang tid inden det bliver forværret eller for den sags skyld gå i sig selv igen

sagde hun noget om hvor slemt dit var??  

Jeg fik egentlig ikke så meget af vide, da jeg ringede og fik svaret over telefon. Men hun sagde at jeg havde celleforandringer og skulle have taget en ny test om 6 mdr. At jeg ikke måtte blive gravid og at jeg ikke skulle være alt for bekymret da det udvikler sig meget langsomt. At det kan komme som følge af en betændelse eller andet ganske ufarligt, men at man selvfølgelig skulle følge op på det.

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

kan ikke huske det første

Fra jeg fik konstateret de første celleforandringer til jeg fik foretaget kejlesnit gik der ca 9-10 måneder.
Men fra at de havde opdaget det havde udviklet sig til et forstadie til kræft gik der ikke mere end 1 uge så blev jeg opereret

Her sidst i maj er det faktisk 1 år siden jeg fik foretaget mit kejlesnit

Okay jeg frygter bare at skulle vente svar i 3 uger en gang til. Men det er ligeså meget fordi at vi rigtig gerne ville starte PB til aug (med ankom til maj ) og skal have taget den første prøve i starten af aug.

Tusind tak fordi du deler din historie med mig.

Anmeld

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

Jeg fik egentlig ikke så meget af vide, da jeg ringede og fik svaret over telefon. Men hun sagde at jeg havde celleforandringer og skulle have taget en ny test om 6 mdr. At jeg ikke måtte blive gravid og at jeg ikke skulle være alt for bekymret da det udvikler sig meget langsomt. At det kan komme som følge af en betændelse eller andet ganske ufarligt, men at man selvfølgelig skulle følge op på det.

ja det kan nemlig være mange ting der er skyld i det...

Anmeld

16. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Okay jeg frygter bare at skulle vente svar i 3 uger en gang til. Men det er ligeså meget fordi at vi rigtig gerne ville starte PB til aug (med ankom til maj ) og skal have taget den første prøve i starten af aug.

Tusind tak fordi du deler din historie med mig.

Det var da så lidt

der vil jo altid være lidt ventetid for at få svar på selve celleskrabet, men hvis der så er noget er de hurtige til at sende en en tid til kejlesnit ihvertfald her i århus, og kunne ikke forestille mig det er anderledes andre steder

Anmeld

16. maj 2012

LHS

Altså jeg fik konstateret celleforandringer i dec. 2011 og kon til tjek på sygehuset i januar 2012. Jeg var mega nervøs og bange for hvad at det nu ville betyde. Vi var der startet på PB og kunne ikke overskue hvis det skulle stoppes igen. Men der sagde lægen på sygehuet at der ikke var nogle grund til ikke at forsætte med at prøve at blive gravid. Hun fortalte endda hvordan det så ud med min ægløsning. Dette er ingen jeg fik svar på prøven.

Så det er nok forskelligt hvad de mener. Men jeg har celleforandringer, er lige blevet gravid og skal til til tjek for celleforandringerne i juli/ august.

Så håber da for dig at de siger noget andet næste gang du skal til tjek

Anmeld

16. maj 2012

Annette A

Har ikke selv oplevet det men kender en der har og det blev frosset væk og udgjorde aldrig en fare fordi det netop bliver taget inden det overhovedet har udviklet sig til noget.

Anmeld

17. maj 2012

prettybutterfly

Anonym skriver:

Jeg har netop fået beskeden fra min lægen om celleforandringer i min livmoderhals. Jeg skal derfor vente og have taget en ny test om 6 mdr!

andre der har prøvet det?

Jeg havde celleforandringer i laaaaaaang tid(2 år tror jeg), og skulle til kontrol hver 6. måned. Men efter jeg blev gravid og fødte og skulle til kontrol med cellforandringerne bagefter, var de væk!!! Det sagde de var MEGET normalt! Så jeg ved ikke om jeg ligefrem vil anbefale en graviditet, men det virkede for mig

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.