Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.019 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har netop fået beskeden fra min lægen om celleforandringer i min livmoderhals. Jeg skal derfor vente og have taget en ny test om 6 mdr!

andre der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Jeg har netop fået beskeden fra min lægen om celleforandringer i min livmoderhals. Jeg skal derfor vente og have taget en ny test om 6 mdr!

Ja det er meget normalt at have celleforandringer, rigtig mange kvinder har det på et tidspunkt i livet, for de fleste udvikler det sig ikke til mere, men de følger en tæt, og hvis det skulle udvikle sig, bliver man tilbudt et såkaldt kejlesnit.

Så vil ikke mene du skal være nervøs for det

Anmeld

16. maj 2012

Maise86

Puha 6 mdr er længe at vente

Har ikke selv prøvet det, men håber på det bedste!

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Ja det er meget normalt at have celleforandringer, rigtig mange kvinder har det på et tidspunkt i livet, for de fleste udvikler det sig ikke til mere, men de følger en tæt, og hvis det skulle udvikle sig, bliver man tilbudt et såkaldt kejlesnit.

Så vil ikke mene du skal være nervøs for det

Min moster fik fjernet sin livmoder da hun var på min alder fordi hun havde kræft, så det sætter nogle ting i perspektiv. Men dengang var man jo ikke nær så oplyst som i dag.

Det er svært at få tankerne væk, jeg skal nok bare lige sluge den og accepterer at vi alligevel ikke kan starte projekt baby før til næste år

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Tusind tak

Anmeld

16. maj 2012

LSM

Maise86 skriver:

Ja 6 måneder er længe og vente, kan huske det fra mig selv,
hvis du har fået konstateret lette celleforandringer, vil det ikke kunne nå at udvikle sig til noget farligt på 6 måneder, hvis de så har udviklet sig yderligere efter de 6 måneder får du tid til kejlesnit, og du vil blive fulgt bagefter også.

De er virkelig dygtige inden for det område

Anmeld

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

nu skal du ikke blive bange det behøver ikke betyde noget slemt..

jeg har døjet med det i mange år nu og jeg går til kontrol hver år og finder de noget aktivt så skal jeg der ned med 3 mdrs mellemrum og så med 6 mdrs mellerum..

Anmeld

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

Min moster fik fjernet sin livmoder da hun var på min alder fordi hun havde kræft, så det sætter nogle ting i perspektiv. Men dengang var man jo ikke nær så oplyst som i dag.

Det er svært at få tankerne væk, jeg skal nok bare lige sluge den og accepterer at vi alligevel ikke kan starte projekt baby før til næste år

hvorfor må i ikke starte på babyprojekt??

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

hvorfor må i ikke starte på babyprojekt??

Hvis man er gravid kan man ikke tage de prøver. Lægen sagde i hvert fald at jeg under ingen omstændigheder måtte forsøge at blive gravid.

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Ja 6 måneder er længe og vente, kan huske det fra mig selv,
hvis du har fået konstateret lette celleforandringer, vil det ikke kunne nå at udvikle sig til noget farligt på 6 måneder, hvis de så har udviklet sig yderligere efter de 6 måneder får du tid til kejlesnit, og du vil blive fulgt bagefter også.

De er virkelig dygtige inden for det område

Ja det er rigtigt.

Jeg er nokbare for hysterisk

Jeg har fået en ekstra tid ved lægen om 3 mdr hvor vi prøver om de kan få en lidt bedre prøve og ellers skal jeg igen om 6 mdr fra nu. Hvis der stadig er noget skal jeg videre i systemet, så det kommer til at gå rigtig hurtigt og jeg har ladet mig fortælle at livmoderhalskræft er en sygdom der udvikler sig meget langsomt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.