Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

Hvis man er gravid kan man ikke tage de prøver. Lægen sagde i hvert fald at jeg under ingen omstændigheder måtte forsøge at blive gravid.

okay.. det er sjovt man får noget forskelligt afvide..

her sidst jeg fik afvide at der var celleforandringer igen der var jeg igang med udredning på sygehuset pga jeg har tabt så mange gange og den overlæge sagde at vi ikke behøvede at sætte babyprojekt på pause...

men tit så har lægerne ikke altid samme mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

nu skal du ikke blive bange det behøver ikke betyde noget slemt..

jeg har døjet med det i mange år nu og jeg går til kontrol hver år og finder de noget aktivt så skal jeg der ned med 3 mdrs mellemrum og så med 6 mdrs mellerum..

Hvad skyldes dine celleforandringer?

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

okay.. det er sjovt man får noget forskelligt afvide..

her sidst jeg fik afvide at der var celleforandringer igen der var jeg igang med udredning på sygehuset pga jeg har tabt så mange gange og den overlæge sagde at vi ikke behøvede at sætte babyprojekt på pause...

men tit så har lægerne ikke altid samme mening..

Der stod også på indkaldelsen til prøven at hvis man var gravid eller havde mens skulle man vente med at få foretaget prøven, så der må værenoget om det.

Anmeld

16. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Min moster fik fjernet sin livmoder da hun var på min alder fordi hun havde kræft, så det sætter nogle ting i perspektiv. Men dengang var man jo ikke nær så oplyst som i dag.

Det er svært at få tankerne væk, jeg skal nok bare lige sluge den og accepterer at vi alligevel ikke kan starte projekt baby før til næste år

De er kommet så meget videre,

Kender den situation du står i, jeg fik konstateret lette celleforandringer, skulle til kontrol hvor de havde udviklet sig efter det halve år, og blev så henvist til gynækologisk afdeling, hvor de skulle se hvilken virus der var skyld i det, de tog så også et celleskrab, her ca 4 måneder efter havde det udviklet sig til et forstadie til kræft, blev så tilbudt kejlesnit og nu er der ingenting. Det skal siges jeg blev gravid ca 3-4 måneder efter jeg fik foretaget kejlesnit. Jeg skal bare tilkontrol når jeg har født. de vil ikke tage celleskrab når man er gravid, da det kan give et falsk billede.
Men man kan sagtens blive gravid trods af celleforandringer. Nogle har jo lette celleforandringer stort set hele livet

Selvom det er svært, så mener jeg ikke du har noget at være bange for, de opdager det i tide nu til dags

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

LSM skriver:

De er kommet så meget videre,

Kender den situation du står i, jeg fik konstateret lette celleforandringer, skulle til kontrol hvor de havde udviklet sig efter det halve år, og blev så henvist til gynækologisk afdeling, hvor de skulle se hvilken virus der var skyld i det, de tog så også et celleskrab, her ca 4 måneder efter havde det udviklet sig til et forstadie til kræft, blev så tilbudt kejlesnit og nu er der ingenting. Det skal siges jeg blev gravid ca 3-4 måneder efter jeg fik foretaget kejlesnit. Jeg skal bare tilkontrol når jeg har født. de vil ikke tage celleskrab når man er gravid, da det kan give et falsk billede.
Men man kan sagtens blive gravid trods af celleforandringer. Nogle har jo lette celleforandringer stort set hele livet

Selvom det er svært, så mener jeg ikke du har noget at være bange for, de opdager det i tide nu til dags

tak fordi du delte din historie. Hvor lang tid gik der fra du var til den opfølgende prøve 6 mdr efter du fik konstateret celleforandringer til du fik svar på prøven?

Og hvor tid tid tog hele forløbet sådan i al almindelighed fra cellerne havde forandret sig til du fik kejlesnittet?

Anmeld

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

Hvad skyldes dine celleforandringer?

jamen de siger at jeg har det gen man kan arve fra sin mor... både min søster, min mor og de fleste kvinder på min mors side har haft det og nogen af det har også fået kræft eller lavet det der keglesnit..

men min mors og søster og så mig er det aldrig kommet længere end bare celleforandringer og fik afvide ved min gyn at det kan skyldes meget at de lige pludselig ændre sig.. blandt andet hvis man har en for for bindevævs sygdom osv..

sidst jeg havde et lille udbrud i mit der mener hun det kunne skyldes at jeg lige havde haft et lille udbrud i min tarmsygdom..

men du må endelig ikke tage sorgerne på forskud...

jeg har fået lavet så mange af de test og skulle vente nogle mdr på at få lavet igen for at se om de er forsvundet igen.. og ved overlægen på sygehuset sagde han at grunde til de tøt at vente så længe med at teste igen, er fordi der kan gå lang tid inden det bliver forværret eller for den sags skyld gå i sig selv igen

sagde hun noget om hvor slemt dit var??  

Anmeld

16. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt.

Jeg er nokbare for hysterisk

Jeg har fået en ekstra tid ved lægen om 3 mdr hvor vi prøver om de kan få en lidt bedre prøve og ellers skal jeg igen om 6 mdr fra nu. Hvis der stadig er noget skal jeg videre i systemet, så det kommer til at gå rigtig hurtigt og jeg har ladet mig fortælle at livmoderhalskræft er en sygdom der udvikler sig meget langsomt.

Jeg husker selv hvor hysterisk jeg var
Jeg havde endda fået vaccinen mod livmoderhalskræft og så skulle jeg få celleforandringer alligevel som udviklede sig til at jeg skulle have kejlesnit.

Ja den udvikler sig lige så stille og selvom celleforandringerne udvikler sig er det ikke sikkert de nogensinde ville være blevet til kræft.

Der er så mange faser i det først atypiske celler, lette celleforandringer, moderate celleforandringer, svære celleforandringer og så kommer der en masse forstadier til kræft før de overhovedet ville udvikle sig til kræft.
Så, så meget de følger en nu vil jeg næsten mene det er umuligt at få livmoderhalskræft for de opdager det i tide så længe man kommer til kontrollerne

Anmeld

16. maj 2012

sweet

Anonym skriver:

Der stod også på indkaldelsen til prøven at hvis man var gravid eller havde mens skulle man vente med at få foretaget prøven, så der må værenoget om det.

okay jeg fik afvide hvis jeg blev gravid i mellemtiden, ville de bare lave en gyn og så vente til jeg havde født..

men du må nok hellere holde dg til det lægen har sagt til dig..

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

sweet skriver:

okay jeg fik afvide hvis jeg blev gravid i mellemtiden, ville de bare lave en gyn og så vente til jeg havde født..

men du må nok hellere holde dg til det lægen har sagt til dig..

tør ikke tage chancen, nu der er forandringer. Tænk hvis jeg ikke er ude i tide fordi jeg lige ville have et barn mere.. Puha det tør jeg ikke

Anmeld

16. maj 2012

LSM

Anonym skriver:

tak fordi du delte din historie. Hvor lang tid gik der fra du var til den opfølgende prøve 6 mdr efter du fik konstateret celleforandringer til du fik svar på prøven?

Og hvor tid tid tog hele forløbet sådan i al almindelighed fra cellerne havde forandret sig til du fik kejlesnittet?

kan ikke huske det første

Fra jeg fik konstateret de første celleforandringer til jeg fik foretaget kejlesnit gik der ca 9-10 måneder.
Men fra at de havde opdaget det havde udviklet sig til et forstadie til kræft gik der ikke mere end 1 uge så blev jeg opereret

Her sidst i maj er det faktisk 1 år siden jeg fik foretaget mit kejlesnit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.