Er der mon en advokat herinde?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.761 visninger
44 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Krussedulle

.. Kunne godt bruge lidt kyndig vejledning!

Må man nægte en gravid, optagelse på et studie? Bare fordi hun er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Swerg

Det mener jeg bestemt ikke..

Anmeld

15. maj 2012

Fru.Mäes <3

Mener jeg bestemt hellere ikke man må!!!

Men er desværre ikke advokat, så kan ikke svare dig 100%.

Men tror ikke man må nægte en gravid at opstarte et studie!!

Anmeld

15. maj 2012

mn

Krussedulle skriver:

.. Kunne godt bruge lidt kyndig vejledning!

Må man nægte en gravid, optagelse på et studie? Bare fordi hun er gravid?

Jeg aner ikke om det er lovligt, men har hørt at en der skulle læse til sygeplejeske fik at vide at hun ikke måtte gå på barsel/orlov det første halve år, så hvis de har den regl og den er ens for alle, så kunne jeg da godt forestille mig at de også må sige du ikke kan blive optaget før efter du har født og været på barsel.

Anmeld

15. maj 2012

Krussedulle

Tak for de hurtige svar

Jeg blev "ved en fejl" meldt ud af mit studie, og de nægtede at genindmelde mig fordi jeg var gravid, og nu står jeg med en regning på 10.000 kr, som jeg ikke mener at jeg skal betale!?!

Så jeg ville bare lige høre!

Anmeld

15. maj 2012

Krussedulle

metteswn skriver:

Jeg aner ikke om det er lovligt, men har hørt at en der skulle læse til sygeplejeske fik at vide at hun ikke måtte gå på barsel/orlov det første halve år, så hvis de har den regl og den er ens for alle, så kunne jeg da godt forestille mig at de også må sige du ikke kan blive optaget før efter du har født og været på barsel.

Også på VUC?

Anmeld

15. maj 2012

mn

Krussedulle skriver:

Også på VUC?

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kender reglerne, men hvis nogle godt må, så må andre vel også? Jeg tænker bare du skal spørge ind i detaljer om hvorfor man ikke må blive optaget og hvor det står henne i deres regler.

Anmeld

15. maj 2012

Krussedulle

metteswn skriver:

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kender reglerne, men hvis nogle godt må, så må andre vel også? Jeg tænker bare du skal spørge ind i detaljer om hvorfor man ikke må blive optaget og hvor det står henne i deres regler.

Ja, det var nu egentlig mere fordi at jeg ved "en fejl" var blevet meldt ud. Og så kunne jeg ikke blive genindmeldt fordi jeg var gravid.

Anmeld

15. maj 2012

JanetBJ

Er det dig eller din skole der har meldt dig ud ved en fejl?

Men kommer vel an på hvilket studie du skal starte på.

Anmeld

15. maj 2012

Mariekiksen

Hejsa. 

Har læst jura i 2 år men lige din problemstilling kan jeg dog ikke løse. 

Der findes forskellige gratis juridiske rådgivningscentre rundt om i landet. Ved der ligger et her i Odense hvor jeg bor b.la. Du kunne prøve at opsøge et sådan. 

Held og lykke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.