8 mdr, piver enormt meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.954 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. maj 2012

HeidiØ

Åh min lille dreng er allerede 8 mdr idag! Jeg forstår sleeeet ikke hvor tiden bliver af!!

Sagen er den at han piver SÅ meget i løbet af dagen - medmindre jeg leger med ham, er på tur osv.. Men der er bare nogle dage man altså liiiige skal vaske tøj, gøre rent.. andre huslige ting, I ved... og hvis han skal aktivere sig selv - så går piveriet løs!

Sys virkelig jeg leget meget med ham - har ham meget med ude.. også hos andre folk!

Han spiser godt, kommer af med afføring... han kravler endnu ikke (forsøger ihærdigt)... og er en ellers glad dreng. Men blir simpelthen så frustreret over det piveri der... virker mega utilfreds!

Hva søren kan nage ham? Keder han sig? :/ Er han selv træt af han ik kan kravle?

Der må ha været nogle i samme situation som kan berolige med det BARE er en periode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Pipsle2012

Vi har en pige på 8 mdr og hun er også begyndt at pive en del når hun ikke synes hun får opmærksomhed nok (Til trods for at hun bliver leget rigtig meget med, og aktiveret rigtig godt) 

Så tror det er en periode :-) 

Anmeld

13. maj 2012

Mamalou

Det er en periode. Min søn var på samme måde i den alder. Jeg kunne ikke gå fra ham og lade ham sidde selv. Det er en hård periode, hvor det er svært at få lavet noget. Her hjalp det gevaldigt, da han begyndte at kravle og selv kunne komme rundt. Så mit råd er at hænge i og trøst dig selv med, at det kun er en periode

Vh Louise

Anmeld

13. maj 2012

RiUL

Seperationsangst sådan har vi det også herhjemme

Anmeld

13. maj 2012

HeidiØ

Pipsle2012 skriver:

Vi har en pige på 8 mdr og hun er også begyndt at pive en del når hun ikke synes hun får opmærksomhed nok (Til trods for at hun bliver leget rigtig meget med, og aktiveret rigtig godt) 

Så tror det er en periode :-) 

Pyh, det er rart at vide man ikke er ene om det "problem" .. Man blev bare lidt.. hmm.. når ungerne i ens mødregruppe slet ikke har været/er sådan!

Anmeld

13. maj 2012

HeidiØ

Mamalou skriver:

Det er en periode. Min søn var på samme måde i den alder. Jeg kunne ikke gå fra ham og lade ham sidde selv. Det er en hård periode, hvor det er svært at få lavet noget. Her hjalp det gevaldigt, da han begyndte at kravle og selv kunne komme rundt. Så mit råd er at hænge i og trøst dig selv med, at det kun er en periode

Vh Louise

Iih tusind tak for svar Jah, jeg ku også forestille mig det kommer til at hjælpe lidt når han begynder at ku komme lidt rundt selv

Anmeld

13. maj 2012

HeidiØ

RiUL skriver:

Seperationsangst sådan har vi det også herhjemme

Netop Rikke! Åh ha, det er den hårdeste periode indtil nu, synes jeg. Glæder mig til det er ovre!! Godt at høre Oliver er på samme måde (selvom det self er træls)

Anmeld

13. maj 2012

Maja88

ej bliver lidt forarget over du siger han PIVER!!!

men anyways...

det kaldes seperations angst og det er der de skal lære at mor går, men kommer igen... men det kan være en rigtig svær tid, da de opdager de er deres egen individ og ikke hænger sammen med mor...

så giv ham den opmærksomhed han vil have... (tryghed) om han så skal sove med jer om natten--- så er det det, han har behov for

Anmeld

13. maj 2012

SaNiNa

HeidiØ skriver:

Åh min lille dreng er allerede 8 mdr idag! Jeg forstår sleeeet ikke hvor tiden bliver af!!

Sagen er den at han piver SÅ meget i løbet af dagen - medmindre jeg leger med ham, er på tur osv.. Men der er bare nogle dage man altså liiiige skal vaske tøj, gøre rent.. andre huslige ting, I ved... og hvis han skal aktivere sig selv - så går piveriet løs!

Sys virkelig jeg leget meget med ham - har ham meget med ude.. også hos andre folk!

Han spiser godt, kommer af med afføring... han kravler endnu ikke (forsøger ihærdigt)... og er en ellers glad dreng. Men blir simpelthen så frustreret over det piveri der... virker mega utilfreds!

Hva søren kan nage ham? Keder han sig? :/ Er han selv træt af han ik kan kravle?

Der må ha været nogle i samme situation som kan berolige med det BARE er en periode

Sådan er det også her det er værst om aften når hun skal puttes.

Snakkede min min sp om det i tirsdages selvom Nicklas også hvade sådan en periode omkring de 7-9 måneder. nå men sp sagde det var meget almindeligt at de hvade et større mor behov mellem 7-10 måneder da de begynder at blive mere bevist om tingene, de udhvilker sig så meget på så kort tid så de bruger "mor" til at finde støtte og det kendte hos.

Så vi må vist bare bide tænderne sammen og være derfor vores basser så må rengøringen komme på et andet tidspunkt.

Vi trænger også til at få støvsuget vasket tøj har vi heldigvis nået lidt af i eftermiddag, men nu må resten vente på vi igen får tid.

Anmeld

13. maj 2012

HeidiØ

Maja88 skriver:

ej bliver lidt forarget over du siger han PIVER!!!

men anyways...

det kaldes seperations angst og det er der de skal lære at mor går, men kommer igen... men det kan være en rigtig svær tid, da de opdager de er deres egen individ og ikke hænger sammen med mor...

så giv ham den opmærksomhed han vil have... (tryghed) om han så skal sove med jer om natten--- så er det det, han har behov for

Arh men hva hulan vil du så kalde det? Han er jo hverken sur eller ked, han piver bare..

Kender godt til begrebet sep.angst som er her mellem 7-9 mdr.. giver ham suuuper meget opmærksomhed Ville bare høre om andre var i samme båd, det er jo altid rart lige at høre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.