At vænne af med eftermiddagsflaske - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2012

Mother-love

LuLy skriver:

Vores dp har heller ikke noget problem med at give flasken, det er mere mig der synes at hun skal vænnes af med den, for har læst at de her ved 10 måneder skal ned på 1-2 flasker (aften og evt nat)

Okay, hvad med at du måske strak hendes middagsmad lidt så den kommer tættere på når hun skal sove?
I isabellas vs ser isabellas dag sådan her ud.
8.45 bliver hun afleveret.
9.00 frugt og rugbrød
10.30 frokost
11.00 sover hun til ca. 12-12.30
13.30 eftermiddagsmad
14.45 bliver hun hentet

Ved ikke hvordan din dp mor har tænkt sig at køre dagen for din datter.
Men tror bestemt det ville hjælpe hvis hende frokost lå tættere på hendes lur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

HeidiØ

LuLy skriver:

Min datter er snart 10 mdr og skal starte i dagpleje i næste uge. Så skal snart have vænnet hende af med flasken inden middagsluren, sådan at hun kun får om aftenen og evt om natten/tidlig morgen.

Men hvordan gør jeg lige det? For det er ikke altid hun spiser særlig meget frokost (hun får rugbrød og grøntsager) og så er hun sulten når hun skal sove ved 13-tiden. Og så er det nemmeste bare at give hende en flaske.

Hvordan gjorde I?

Jeg ville prøve med noget yougurt med lidt havregryn i! Det elsker William, han får kun aftenflaske og nogle gange natflaske. Men det er også lidt forskelligt hvornår han sover.. men han plejer at nuppe ½-1 skive brød med pålæg til frokost 11.30 + et stykke frugt.. og så sover han ca. 13-14 og så får han lidt yougurt med havregryn i mellem 15-16 Fungerer super her. Og så har han sin drikkedunk med vand med overalt så han altid kan få slukket tørsten

Anmeld

25. maj 2012

lycly

michelledam skriver:

Okay, hvad med at du måske strak hendes middagsmad lidt så den kommer tættere på når hun skal sove?
I isabellas vs ser isabellas dag sådan her ud.
8.45 bliver hun afleveret.
9.00 frugt og rugbrød
10.30 frokost
11.00 sover hun til ca. 12-12.30
13.30 eftermiddagsmad
14.45 bliver hun hentet

Ved ikke hvordan din dp mor har tænkt sig at køre dagen for din datter.
Men tror bestemt det ville hjælpe hvis hende frokost lå tættere på hendes lur

Den dag jeg beskrev det er sådan som den ser ud nu i dagplejen - der spiser de kl. 11, og så bliver hun puttet umiddelbart efter. Og der er intet problem, hun kan sagtens sove uden sin flaske (oprettede tråden her før dp start), men sådan en times tid efter at hun er vågnet fra sin lur, så er det at hun vil have flaske - også selvom hun har fået frugt eller en bolle.

Anmeld

25. maj 2012

lycly

HeidiØ skriver:

Jeg ville prøve med noget yougurt med lidt havregryn i! Det elsker William, han får kun aftenflaske og nogle gange natflaske. Men det er også lidt forskelligt hvornår han sover.. men han plejer at nuppe ½-1 skive brød med pålæg til frokost 11.30 + et stykke frugt.. og så sover han ca. 13-14 og så får han lidt yougurt med havregryn i mellem 15-16 Fungerer super her. Og så har han sin drikkedunk med vand med overalt så han altid kan få slukket tørsten

Ja, det har jeg ikke prøvet. Måske jeg skulle prøve det - tak

Anmeld

25. maj 2012

HeidiØ

LuLy skriver:

Ja, det har jeg ikke prøvet. Måske jeg skulle prøve det - tak

Selvtak .. Havde slet ik set det var en "gammel" tråd.. går det ellers godt i dp'eren? William starter om et par uger, så er det spændende om hun ændre lidt på hans rytmer

Anmeld

25. maj 2012

Mother-love

LuLy skriver:

Den dag jeg beskrev det er sådan som den ser ud nu i dagplejen - der spiser de kl. 11, og så bliver hun puttet umiddelbart efter. Og der er intet problem, hun kan sagtens sove uden sin flaske (oprettede tråden her før dp start), men sådan en times tid efter at hun er vågnet fra sin lur, så er det at hun vil have flaske - også selvom hun har fået frugt eller en bolle.

Hmmm måske det er flasken hun har en tryghed ved. Hvad med at prøve og snyde hende og give hende en tudekop med vand? Og måske lidt frugt? , hvis det er fordi hun er sulten.

Anmeld

25. maj 2012

lycly

HeidiØ skriver:

Selvtak .. Havde slet ik set det var en "gammel" tråd.. går det ellers godt i dp'eren? William starter om et par uger, så er det spændende om hun ændre lidt på hans rytmer

Hun har været der i en uge nu og det kunne ikke gå bedre Her er Julias rytme allerede ændret en smule fordi hun står tidligere op (vi plejede at sove længe, til kl. 8, nu står vi op 6.30) så hendes middagslure ligger tidligere. Hvilket gør at jeg kan putte hende tidligere om aftenen

Anmeld

25. maj 2012

lycly

michelledam skriver:

Hmmm måske det er flasken hun har en tryghed ved. Hvad med at prøve og snyde hende og give hende en tudekop med vand? Og måske lidt frugt? , hvis det er fordi hun er sulten.

Jeg tror også det er trygheden - det er blevet en vane og det er nok også derfor den er så svær at komme af med. Men ja, må prøve at lokke med andre ting og håbe på at hun glemmer den

Anmeld

25. maj 2012

HeidiØ

LuLy skriver:

Hun har været der i en uge nu og det kunne ikke gå bedre Her er Julias rytme allerede ændret en smule fordi hun står tidligere op (vi plejede at sove længe, til kl. 8, nu står vi op 6.30) så hendes middagslure ligger tidligere. Hvilket gør at jeg kan putte hende tidligere om aftenen

Nå, ej, alletiders .. Håber det blir ligeså godt her! Puh, er godt nok lidt nervøs, men det er jo klart!

Anmeld

25. maj 2012

lycly

HeidiØ skriver:

Nå, ej, alletiders .. Håber det blir ligeså godt her! Puh, er godt nok lidt nervøs, men det er jo klart!

Det skal nok gå godt, man skal bare tage det stille og roligt, en dag ad gangen - man ser tydeligt hvis det går for hurtigt
Jeg var også nervøs, og det var med et stift smil og ondt i maven at jeg forlod hende der første gang - men hun hyggede sig, så der var intet at være urolig for Har I besøgt jeres dp?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.