At vænne af med eftermiddagsflaske - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.720 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

lycly

Min datter er snart 10 mdr og skal starte i dagpleje i næste uge. Så skal snart have vænnet hende af med flasken inden middagsluren, sådan at hun kun får om aftenen og evt om natten/tidlig morgen.

Men hvordan gør jeg lige det? For det er ikke altid hun spiser særlig meget frokost (hun får rugbrød og grøntsager) og så er hun sulten når hun skal sove ved 13-tiden. Og så er det nemmeste bare at give hende en flaske.

Hvordan gjorde I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

lycly

Det var ikke megen respons man fik her

Anmeld

25. maj 2012

twinny

opper lige... og lurer med...

Anmeld

25. maj 2012

modesty

Kan du erstatte flasken med noget mad i stedet? Evt. bare et lille mellemmåltid, hvis hun stadig er lidt småsulten.

Den hårde model vil være at droppe flasken og lære hende på den måde at hun må spise lidt mere til frokost...

Man kunne måske give et lille mellemmåltid, som man langsomt udfaser?

Anmeld

25. maj 2012

MorTil4<3

alså min dagplejemor havde ingen problemer med at give min søn sin middagsflaske når han sku sove

kan din ikk bare det hvis det er?
så finder de sikkert ud af det sammen at vænne hende af med den

min fik min dreng vænnet fra den efter bare 2 uger, så blev det til vane lige og få et klapsammenmad af noget inden han blev lagt

Anmeld

25. maj 2012

lycly

modesty skriver:

Kan du erstatte flasken med noget mad i stedet? Evt. bare et lille mellemmåltid, hvis hun stadig er lidt småsulten.

Den hårde model vil være at droppe flasken og lære hende på den måde at hun må spise lidt mere til frokost...

Man kunne måske give et lille mellemmåltid, som man langsomt udfaser?

Jeg har prøvet det der med at erstatte og synes ikke rigtig hun godtager det. Pt får hun:

Morgenmad kl. 8 ca
Frokost kl. 11
Sover lur efter frokost
Frugt + frugtmos kl.13.30
- Herefter går der ikke lang tid, så bliver hun sur og gnaven, og bliver først glad igen efter en flaske, og det vil jeg jo så gerne vænne hende af med. Hun kan nemlig ikke vente til det mellemmåltid hun får omkring kl. 16.00

Anmeld

25. maj 2012

Mother-love

Tror da sagtens dp mor kan give flaske. Der er en pige på samme alder som isabella i vs og hun fik da flaske inden hun skulle sove til middag. Så tror da ikke det er noget problem. Men ellers ville jeg da give et lille mellemmåtid.
Ved ikke om det er sådan ved alle børn men isabella sagde selv fra overfor flasken da hun ikke gad den mere. Hun var godt nok 6,5 mdr der tror jeg

Anmeld

25. maj 2012

lycly

MilleMus1988 skriver:

alså min dagplejemor havde ingen problemer med at give min søn sin middagsflaske når han sku sove

kan din ikk bare det hvis det er?
så finder de sikkert ud af det sammen at vænne hende af med den

min fik min dreng vænnet fra den efter bare 2 uger, så blev det til vane lige og få et klapsammenmad af noget inden han blev lagt

Jo, hun vil meget gerne give flaske, det er intet problem. Måske jeg skulle høre om hun kan hjælpe med at vænne hende fra den. Det er jo trods alt dagplejemoren der skal have hende på det tidspunkt hvor hun vil have flaske

Anmeld

25. maj 2012

lycly

michelledam skriver:

Tror da sagtens dp mor kan give flaske. Der er en pige på samme alder som isabella i vs og hun fik da flaske inden hun skulle sove til middag. Så tror da ikke det er noget problem. Men ellers ville jeg da give et lille mellemmåtid.
Ved ikke om det er sådan ved alle børn men isabella sagde selv fra overfor flasken da hun ikke gad den mere. Hun var godt nok 6,5 mdr der tror jeg

Vores dp har heller ikke noget problem med at give flasken, det er mere mig der synes at hun skal vænnes af med den, for har læst at de her ved 10 måneder skal ned på 1-2 flasker (aften og evt nat)

Anmeld

25. maj 2012

lycly

twinny skriver:

opper lige... og lurer med...

I orden Det er altså irriterende at de sådan skal vænnes af med flasken, det er meget nemmere lige at give dem den, så ved man ligesom at der bliver ro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.