dele barn på uge skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

FruK

DAs mor skriver:

Jeg ville godt nok ikke synes det var fedt at skulle flytte hver søndag

Har hørt flere voksne skilsmisse børn der har haft den ordning sige at der følte de ikke havde et rigtigt hjem.

Jeg ville aldrig bare prøve det, 'for at se'.

Der må jo også være en grund til art statsforvaltningen aldrig laver den deling ;-)

Nej, det har jeg hørt mange gange, men jeg kan jo se, at mit barn trives.

Nu er det jo ikke sådan at han skal have besvær med at "flytte" hver uge.

Alt besværet med at pakke tøj og få det frem og tilbage ligger hos de voksne.
Han har et fuldt værelse og sine egne ting og sine kæledyr begge steder. Og er der noget han vil have med, så får han det. Er der noget han/vi kommer til at mangle, så kører vi gerne med det.
Kommer han til at savne en af os meget, så laver vi også gerne om på dagene - men det kan tælles på een hånd, hvor mange gange det er sket i de år det har fungeret.

Han er stor nok til, at vi har snakket om, at det er helt ok, hvis han får lyst til at være mere det ene sted, det må han altid komme og sige - ingen bliver kede af det eller sure.
Vi vil altid gerne snakke med ham om det, hvis han synes det skal laves om, men i sidste ende bestemmer de voksne. 

Han er lige tæt knyttet til os begge, og føler sig lige meget hjemme begge steder, og hvis du bad ham om at undvære en af os noget mere for at bo mest hos den anden, så tror jeg, at han ville blive ked af det!

Selvfølgelig er det ikke optimalt i forhold til at have begge sine forældre hele tiden, men det er jo altså vilkårene for skilsmissebørn.
Og det her er den bedste måde vi kan gøre det på for vores barn. Dermed ikke sagt, at det vil fungere for alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

FruK

Bella89 skriver:

Jeg ville også rigtig gerne prøve, og se om det var noget for hende. Hun savner sin far meget, de dage hun ikke er hos ham. Derfor tror jeg det ville være godt at prøve. 

- jeg står desværre sådan at, hendes far ikke ønsker at prøve, da han mener at hans tider på jobbet ikke kan laves om, til hendes behov i børnehaven. 

- og ved virkelig ikke om jeg vil tilbyde hende, at vi skal til staten for sådan en ting, når det kun er en prøve. 

Nu har vi aldrig været i Statsamtet, men I får helt sikkert ikke 7/7 med mindre I er enige om det.

Og det er vel heller ikke nogen særlig god idé hvis far ikke er interesseret?

Anmeld

15. maj 2012

Bella89

wamse skriver:

Altså som jeg ser det, så vil det selvfølgelig ikke være en god løsning hos jer, og barnet vil da selvfølgelig ikke trives, når far ikke ønsker ordningen. Så er det meget bedre at fastholde den ordning i har nu, hvor de trods alt har en god weekend sammen :-)

et har du nok helt ret i at det aldrig ville blive godt, når han ikke ønsker og gøre et forsøg på at få det til at fungere, på denne måde.

Anmeld

15. maj 2012

Bella89

FruK skriver:

Nej, det har jeg hørt mange gange, men jeg kan jo se, at mit barn trives.

Nu er det jo ikke sådan at han skal have besvær med at "flytte" hver uge.

Alt besværet med at pakke tøj og få det frem og tilbage ligger hos de voksne.
Han har et fuldt værelse og sine egne ting og sine kæledyr begge steder. Og er der noget han vil have med, så får han det. Er der noget han/vi kommer til at mangle, så kører vi gerne med det.
Kommer han til at savne en af os meget, så laver vi også gerne om på dagene - men det kan tælles på een hånd, hvor mange gange det er sket i de år det har fungeret.

Han er stor nok til, at vi har snakket om, at det er helt ok, hvis han får lyst til at være mere det ene sted, det må han altid komme og sige - ingen bliver kede af det eller sure.
Vi vil altid gerne snakke med ham om det, hvis han synes det skal laves om, men i sidste ende bestemmer de voksne. 

Han er lige tæt knyttet til os begge, og føler sig lige meget hjemme begge steder, og hvis du bad ham om at undvære en af os noget mere for at bo mest hos den anden, så tror jeg, at han ville blive ked af det!

Selvfølgelig er det ikke optimalt i forhold til at have begge sine forældre hele tiden, men det er jo altså vilkårene for skilsmissebørn.
Og det her er den bedste måde vi kan gøre det på for vores barn. Dermed ikke sagt, at det vil fungere for alle.

det lyder bare som en virkelig god delning i har der. 

ville være fedt hvis et kunne fungerer sådan hjemme hos os også. 

Anmeld

15. maj 2012

Bella89

onlyme skriver:

Jeg syntes det er en fin ordning intil hun bliver gammel nok til selv at vælge,.!
Jeg syntes det er godt at være lige gode om det,,
Du skriver også at du ville savne hende hvis han skulle have hende en hel ude, men alligevel ikke,. Tænk på hvordan han måske har det,.!

Fint i mine øjne, det bedste,.!

jeg vil gerne have det kunne fungerer sådan, da han så fik hende lige så meget som jeg. at vi begge fik hende lige meget, ville jo være lækkert. både for ham og jeg..

selvom man savner hene de tider hun ikke er hjemme.

Anmeld

15. maj 2012

klmf

Hvis pigens far ikke er interesseret i det, virker det ikke som en god ide at tvinge igennem Kan I ikke starte med nogle enkelte flere overnatninger i ugens løb? Synes da helt sikkert det er prisværdigt at du gerne vil sikre dem mere tid sammen, men farmanden skal jo også være med på den og kunne få det til at fungere. 

Anmeld

15. maj 2012

onlyme

Bella89 skriver:

jeg vil gerne have det kunne fungerer sådan, da han så fik hende lige så meget som jeg. at vi begge fik hende lige meget, ville jo være lækkert. både for ham og jeg..

selvom man savner hene de tider hun ikke er hjemme.

Jeg syntes det er en super ide

Anmeld

15. maj 2012

Bella89

onlyme skriver:

Jeg syntes det er en super ide

det syntes jeg også 

men desværre er der lukket fra hans side af, da han siger at han ikke kan få det til at passe sammen ang. job-tider. og derfor gider han ikke! 

Anmeld

15. maj 2012

onlyme

Bella89 skriver:

det syntes jeg også 

men desværre er der lukket fra hans side af, da han siger at han ikke kan få det til at passe sammen ang. job-tider. og derfor gider han ikke! 

Øv hvor træls,.!
Jamen har han ikke mulighed for at tilpasse tingene efter hvornår han har jeres ''barn'' ?
Det ville jeg da mene skulle være forstepointet

Anmeld

15. maj 2012

Bella89

onlyme skriver:

Øv hvor træls,.!
Jamen har han ikke mulighed for at tilpasse tingene efter hvornår han har jeres ''barn'' ?
Det ville jeg da mene skulle være forstepointet

ja! det er mega trist 

han har den indstilling, at han skal møde i kbh kl. 06. og kan ikke snakke med sin chef om sådan nogle ting. da han mener det er umuligt. 

"han vil heller sit job, en sin datter" siger han. men viser det bare ikke.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.