dele barn på uge skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Brams

DAs mor skriver:

Kommer aldrig til at bruge den ordning! Så hellere være weekendmor.

Jeg er af den overbevisning at børn har brug for eet hjem, en base.

Er så enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

FruK

DAs mor skriver:

Kommer aldrig til at bruge den ordning! Så hellere være weekendmor.

Jeg er af den overbevisning at børn har brug for eet hjem, en base.

Jeg tror det er meget individuelt. Det vigtige er vel at man ser på sit eget barn, og laver om, hvis der er noget der ikke fungerer.

Jeg har selv en dreng som stortrives i 7/7-ordning.

Anmeld

14. maj 2012

DitteFisk

Bella89 skriver:

hej 

jeg har min datter næsten hele tiden, på nær hvert anden weekendt, hvor hun er hos sin far.

vi bor kun få blocke væk fra hinanden og af den grund kan hun se sin far når hun har lyst.

jeg har tænkt lidt over på et andet tidspungt og have hende hvert anden uge i steder for.

- men vil gerne høre hvordan det fungere for jer der har det sådan?

jeg tænker jo også, hvor vil jeg dog savne hende i den uge hvor hun ikke er hos mig  men på den anden side, kunne man jo godt bruge lidt puste rum, selvom man elsker hende virkelig meget. 

- hvordan tager jeres små det, at være hos mor og far en uge af gangen?

min datter er 3 år gammel og forstår godt, at mor og far bor hvert for sig, og at begge har fået nye kæreste, som hun også er glad for at være sammen med.

tak 

Jeg vil gerne kunne fortælle dig, at en 7/7'er en super ordning. Vi prøvede selv med den da jeg gik fra min søns far for 3 år siden. Fordi min søn er så knyttet til ham og jeg er af den overbevisning at det er SÅ vigtigt at få et godt far/søn-forhold (far/søn i vores tilfælde jo).

Men jeg blev klogere - det viste sig at vores dreng ikke havde godt af det han syntes ikke at trives med det og jeg blev mere og mere bekymret for hans far kunne tydeligt heller ikke magte det. Jeg vil også sige at jeg kom til at savne ham mere og mere jo længere tid ordningen stod på. Det blev værre og værre for mig.

Så lidt efter lidt er vi trappet ud af en 7/7. Så hed det en 8/6, derefter en 9/5 og nu hedder det en  - dvs far har ham nu "kun" hver anden weekend. Og det er jeg virkelig glad for. Jeg har mærket en tydelig forskel for vores søn. Han har en fast base hos mig

Anmeld

14. maj 2012

Bella89

JJH skriver:

Jeg kan desværre ikke give ud af erfaringer, men tænker om det var en ide at prøve det af i en periode og se hvordan det går, indvoldere børnehave osv i det, så de også kan iagttage om det er et hit eller ej.

Jeg syntes det er stort af dig at overveje det! børn har lige ret til begge forældre, men de færreste kan få det til at fungere, syntes det er super hvis i kan.

Jeg ville også rigtig gerne prøve, og se om det var noget for hende. Hun savner sin far meget, de dage hun ikke er hos ham. Derfor tror jeg det ville være godt at prøve. 

- jeg står desværre sådan at, hendes far ikke ønsker at prøve, da han mener at hans tider på jobbet ikke kan laves om, til hendes behov i børnehaven. 

- og ved virkelig ikke om jeg vil tilbyde hende, at vi skal til staten for sådan en ting, når det kun er en prøve. 

Anmeld

14. maj 2012

Bella89

Pikku Myy skriver:

Skal det nødvendigvis være 7-7? Hvad med 10-4 eller 9-5?

Nej, ikke nødvendigvis. 

De andre kunne også være en mulighed. 

Anmeld

14. maj 2012

onlyme

Bella89 skriver:

hej 

jeg har min datter næsten hele tiden, på nær hvert anden weekendt, hvor hun er hos sin far.

vi bor kun få blocke væk fra hinanden og af den grund kan hun se sin far når hun har lyst.

jeg har tænkt lidt over på et andet tidspungt og have hende hvert anden uge i steder for.

- men vil gerne høre hvordan det fungere for jer der har det sådan?

jeg tænker jo også, hvor vil jeg dog savne hende i den uge hvor hun ikke er hos mig  men på den anden side, kunne man jo godt bruge lidt puste rum, selvom man elsker hende virkelig meget. 

- hvordan tager jeres små det, at være hos mor og far en uge af gangen?

min datter er 3 år gammel og forstår godt, at mor og far bor hvert for sig, og at begge har fået nye kæreste, som hun også er glad for at være sammen med.

tak 

Jeg syntes det er en fin ordning intil hun bliver gammel nok til selv at vælge,.!
Jeg syntes det er godt at være lige gode om det,,
Du skriver også at du ville savne hende hvis han skulle have hende en hel ude, men alligevel ikke,. Tænk på hvordan han måske har det,.!

Fint i mine øjne, det bedste,.!

Anmeld

14. maj 2012

Klumpe-dumpe

Bella89 skriver:

Jeg ville også rigtig gerne prøve, og se om det var noget for hende. Hun savner sin far meget, de dage hun ikke er hos ham. Derfor tror jeg det ville være godt at prøve. 

- jeg står desværre sådan at, hendes far ikke ønsker at prøve, da han mener at hans tider på jobbet ikke kan laves om, til hendes behov i børnehaven. 

- og ved virkelig ikke om jeg vil tilbyde hende, at vi skal til staten for sådan en ting, når det kun er en prøve. 

Mig bekendt går statsamtet aldrig ind og laver 7/7 ordning hvis ikke begge partner er enig om det....

Men hvad med en enkel overnatning i den uge han ikke har hende på weekend?

Anmeld

14. maj 2012

LotusCPH

Altså vi har også kærestens to børn en uge á gangen og bor i samme by og samme sted som børnene også går i institution. Det dungerer bare rigtig rigtig godt. Nu er vi også ret gode til at enes alle voksne - så til arrangementer osv. er mor også med og omvendt og holder festerne sammen. Så den vis er det også rart vi er sammen om det allesammen. SÅ vi ikke skal holde 2 fødselsdage hver gang. men jul og nytår deles vi om hvert år. I år holder vi jul med børnene - og moren holder nytår med børnene. 

Så vi holder det bare så enkelt som muligt Og børnene klarer det bare SÅ godt så vi er ikke i tvivl om at det er det eneste rigtige

Men nu er vores også så små så det er perfekt for dem at vokse op med.

Er selv barn hvor mine forældre gik fra hinanden da jeg var 1 år - så var også vant til at være hos mor hele tiden. Men savnede også min far enormt. Men måtte kun se ham hver anden weekend- Men dengang var det mest moderen der bestemte. Sådan er det heldigvis ik mere.

Men hvis i kan godt sammen og ja I bor jo tæt - så ville jeg prøve det an - Din datter vil self. savne- men det er også sundt. Så når nu I ik bor lænegre væk så ved hun at hun bare kan komme forbi eller ringe I skal bare lige ind i rytmen, så er jeg sikker på det nok skal køre

Anmeld

14. maj 2012

wamse

Bella89 skriver:

Altså som jeg ser det, så vil det selvfølgelig ikke være en god løsning hos jer, og barnet vil da selvfølgelig ikke trives, når far ikke ønsker ordningen. Så er det meget bedre at fastholde den ordning i har nu, hvor de trods alt har en god weekend sammen :-)

Anmeld

14. maj 2012

LinLin

FruK skriver:

Jeg tror det er meget individuelt. Det vigtige er vel at man ser på sit eget barn, og laver om, hvis der er noget der ikke fungerer.

Jeg har selv en dreng som stortrives i 7/7-ordning.

Jeg ville godt nok ikke synes det var fedt at skulle flytte hver søndag

Har hørt flere voksne skilsmisse børn der har haft den ordning sige at der følte de ikke havde et rigtigt hjem.

Jeg ville aldrig bare prøve det, 'for at se'.

Der må jo også være en grund til art statsforvaltningen aldrig laver den deling ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.