dele barn på uge skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.963 visninger
32 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Bella89

hej 

jeg har min datter næsten hele tiden, på nær hvert anden weekendt, hvor hun er hos sin far.

vi bor kun få blocke væk fra hinanden og af den grund kan hun se sin far når hun har lyst.

jeg har tænkt lidt over på et andet tidspungt og have hende hvert anden uge i steder for.

- men vil gerne høre hvordan det fungere for jer der har det sådan?

jeg tænker jo også, hvor vil jeg dog savne hende i den uge hvor hun ikke er hos mig  men på den anden side, kunne man jo godt bruge lidt puste rum, selvom man elsker hende virkelig meget. 

- hvordan tager jeres små det, at være hos mor og far en uge af gangen?

min datter er 3 år gammel og forstår godt, at mor og far bor hvert for sig, og at begge har fået nye kæreste, som hun også er glad for at være sammen med.

tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg har lyst til at skrive at herhjemme går det fint ... meeen er sgu ikke sikker

Anmeld

13. maj 2012

Bella89

Problembarnet skriver:

Jeg har lyst til at skrive at herhjemme går det fint ... meeen er sgu ikke sikker

Det er jeg da ked af og høre  

Syntes også det er en svær beslutning og tag, hvis det nu ikke kommer til at gå godt hos os efter valget. 

Anmeld

13. maj 2012

JJH

Bella89 skriver:

Det er jeg da ked af og høre  

Syntes også det er en svær beslutning og tag, hvis det nu ikke kommer til at gå godt hos os efter valget. 

Jeg kan desværre ikke give ud af erfaringer, men tænker om det var en ide at prøve det af i en periode og se hvordan det går, indvoldere børnehave osv i det, så de også kan iagttage om det er et hit eller ej.

Jeg syntes det er stort af dig at overveje det! børn har lige ret til begge forældre, men de færreste kan få det til at fungere, syntes det er super hvis i kan.

Anmeld

13. maj 2012

LinLin

Kommer aldrig til at bruge den ordning! Så hellere være weekendmor.

Jeg er af den overbevisning at børn har brug for eet hjem, en base.

Anmeld

13. maj 2012

PernilleogLouis

DAs mor skriver:

Kommer aldrig til at bruge den ordning! Så hellere være weekendmor.

Jeg er af den overbevisning at børn har brug for eet hjem, en base.

Anmeld

14. maj 2012

Pikku Myy

Bella89 skriver:

hej 

jeg har min datter næsten hele tiden, på nær hvert anden weekendt, hvor hun er hos sin far.

vi bor kun få blocke væk fra hinanden og af den grund kan hun se sin far når hun har lyst.

jeg har tænkt lidt over på et andet tidspungt og have hende hvert anden uge i steder for.

jeg tænker jo også, hvor vil jeg dog savne hende i den uge hvor hun ikke er hos mig  men på den anden side, kunne man jo godt bruge lidt puste rum, selvom man elsker hende virkelig meget. 

min datter er 3 år gammel og forstår godt, at mor og far bor hvert for sig, og at begge har fået nye kæreste, som hun også er glad for at være sammen med.

tak 

Skal det nødvendigvis være 7-7? Hvad med 10-4 eller 9-5?

Anmeld

14. maj 2012

wamse

Jeg undrer mig lige lidt over det her, for hvis i bor så tæt på hinanden, og du siger at hun kan se sin far så ofte, som hun har lyst, men stadig kun gør det hver anden weekend, så for hvem skulle løsningen 7/7 være god for??

Ønsker far at have hende 7/7? Hvis han gør, hvorfor ser han hende så ikke mere end han gør nu?

Hvis hun udtrykker ønsker om at se sin far oftere, hvorfor er hun ikke der ovre i den uge, hvor han ikke har hende på weekend?

Anmeld

14. maj 2012

FruK

Det behøver jo ikke være 7/7 for at have hende lige meget. Vi kørte en lang periode med 5/2 den ene uge og 2/5 den anden uge.
Så går der ikke så længe imellem at man ses.

Vores søn trives dog godt med 7/7. Han er noget ældre end din; 9 år, og en uge hvert sted giver mere ro for ham. 

I forhold til at savne, så vænner man sig til det. OG lærer endda at sætte pris på det. Da jeg var alene brugte jeg tiden, hvor han var hos far til at træne, tage på cafe med veninder, ligge på sofaen med en god bog, gå i byen osv - alle de ting, som man ikke bare lige kan gøre, når man barnet er hjemme.

Ofte går der ikke en hel uge imellem at vi ses, vi ringer først til hinanden, hvis vi har bruge for "pasning" og bytter derfor ofte rundt. Til arrangementer på skolen osv er vi også så vidt muligt begge, uanset hvem der har ham den dag.

Men når I (du?) overvejer udvidelse af samværet eller ej, så skal det være af hensyn til barnet - ikke til de voksne. Om du kommer til at savne hende, eller om det er fedt med alene-tid er en bi-ting. Det vigtige er, hvad hun vil trives med.

Anmeld

14. maj 2012

kiwilouise

Bella89 skriver:

hej 

tak 

det er en ordning som jeg aldrig kommer til at bruge igen  vi startede med en 7/7 og det gik fuldstændig galt. mine børn gik ned med flaget og kunne ikke håndtere at de ikke havde en fast base. der var for mange problemer mellem mig og deres far så i sidste ende var det børnene der var taberne i det her.

de bor fast hos mig nu og ordningen hedder 10/4.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.