muligvis gravid - men på anti depressive. Nogen erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Faith

Anonym skriver:

jeg tager sertralin 50mg 1 gang dagligt, og aner bare ingenting da min læge ikke har nævnt noget for mig, og kan ikke rigtig få noget ud af at søge på medicin.dk da der står på de fleste at "det kan omnødig anvendes" eller hvad det nu hedder

Jeg får også Sertralin 50 mg dagligt, og det er ikke en høj dosis! Det kan du sagtens tage under en graviditet.

Dit barn vil blive overvåget efter fødslen og de bivirkninger man i sjældne tilfælde har observeret hos spædbørn, er sitren og uro i dagene efter fødslen. Altså ikke store fosterskader og alt muligt andet skidt.

Så tag den med ro og fortsæt med medicinen indtil du har snakket med din læge. Du må ikke selv begynde at røre ved din medicin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Jeg får også Sertralin 50 mg dagligt, og det er ikke en høj dosis! Det kan du sagtens tage under en graviditet.

Dit barn vil blive overvåget efter fødslen og de bivirkninger man i sjældne tilfælde har observeret hos spædbørn, er sitren og uro i dagene efter fødslen. Altså ikke store fosterskader og alt muligt andet skidt.

Så tag den med ro og fortsæt med medicinen indtil du har snakket med din læge. Du må ikke selv begynde at røre ved din medicin.

det gør jeg skam heller ikke, men tak for svaret

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

har lige haft taget en test med eftermiddags urin... og smed testen ud efter 2min og tjekkede den fra skraldespanden 1 time efter.. og der var den positiv.. ved godt jeg ikke kan regne med den, men vil ihvertfald lige teste igen imorgen - selvom jeg igen ikke er gået over tid .. og ellers skal jeg måske bare vente, men har det så super underligt i kroppen, kvalme og en følelse af influenza men overhovedet ikke noget feber eller lign så tror ikke jeg skal være syg ??

Anmeld

11. maj 2012

Faith

Anonym skriver:

det gør jeg skam heller ikke, men tak for svaret

Anmeld

11. maj 2012

JustMe

Kathepige skriver:

Hej du...

Som bekendt skal man ikke tro på alt, hvad man hører..

Nogle præparater er bevist skadelige for fostret, og det er medicin, der langt fra er gennemtestet.

Dog er en del antidepressive ikke skadelige, som f.eks. Citalopram, som jeg fårved min læge.

Vi er i gang med pb og efter samråd med lægen anbefalede hun, at jeg fortsatte med dette præp. Det er gennemtestet og viser ingen tegn på at påvirke fostret ud over at man efter fødsel skal være indlagt i to dage ekstra end normalt.

Man ser heller en glad gravid/mor som tager disse piller end en depressiv mor uden overskud.

Bare lige til sin orientering, så du ikke læner dig fast på det, du har skrevet her til ts

Der er desværre dokumenteret flere tilfælde af fosterskader, fosterdød, spædbarnsdød mv. som følgevirkning af Citalopram. Men risikoprocenten er ikke særligt høj set i forhold til, hvor mange der får det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.