MissTas skriver:
ved ikke så meget om det udover at jeg har hørt at de ikke er særlig gode at ta under graviditet da undersøgelser har vist store skader på fostre ved mødre der har taget anti dep medicin under graviditeten.. så ville helt sikkert snakke med lægen om det 
Stik lige fingeren i jorden
Det kommer meget an på hvilket præparat og i hvilken dosis! Ifølge min fødselslæge er de ting man hører i medierne om graviditet og antidepressiv medicin stærkt overdrevet. Der ses faktisk sjældent deciderede fosterskader hvis behandlingen er under kontrol og fostret følges nøje under graviditeten.
Faktisk er det bevist at en mor med depression er langt mere skadeligt for fostret end selve medicinen. En mor med depression stresser fostret.
Jeg har under begge mine graviditeter fået antideprresiva og er blevet fulgt tæt af både obstetriker og psykiater. Mine drenge har ikke lidt nogen overlast, og ham jeg venter nu stortrives og ligger over sin kurve vækstmæssigt. Jeg følges med skanning hver 4. uge og min dosis medicin er skåret ned til et minimum. Så jeg har intet at frygte.
Er enig med dig i at det selvfølgelig er bedst at undgå medicinindtag under en graviditet, men det ene udelukker bestemt ikke det andet hvis der er kontrol med begge dele.
Til TS: Hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med medicinen indtil du har snakket med din læge. Det kan være direkte farligt at seponere (stoppe med) medicinen fra den ene dag til den anden. Det må du altså ikke!
Pøj pøj med det hele
Anmeld