muligvis gravid - men på anti depressive. Nogen erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det er ærgeligt man ikke kan svare anonymt

Du må gerne skrive til mig privat. Jeg kan nok svare på en del

jaaa desværre, er nemlig ikke plus medlem, ellers havde jeg gjort den så anonyme os kunne svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Laulund87

Anonym skriver:

dem jeg får er "sertralin activis" 50mg. 1 gang dagligt. og har ikke tænkt mig at lave om på mine pille tagninger før jeg har snakket med lægen da det jo kan ødelægge "fremskridt" ..

Det er det samme jeg får og jeg har haft en lang snak med min læge om det..

Anmeld

11. maj 2012

Laulund87

Anonym skriver:

jaaa desværre, er nemlig ikke plus medlem, ellers havde jeg gjort den så anonyme os kunne svare

det gør ikke noget, jeg vil bare helst ikke uddybe her.

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

det gør ikke noget, jeg vil bare helst ikke uddybe her.

har skrevet en pb til dig

Anmeld

11. maj 2012

Mother-love

Nu ved jeg ikke hvilke du tager og hvor mange mg. Men jeg fik cipramil( staves?) 10 mg imens jeg fik gravid med isabella. Jeg fik laveste dosis men lægen mente jeg skulle blive på de 10 mg fordi at en graviditet kan være hård for psyken.
Det eneste der var anerledes end normalt var at jeg var ved flere scaninger igennem graviditeten for at tjekke at hun voksede som hun skulle. Og det gjorde hun self.

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Nu ved jeg ikke hvilke du tager og hvor mange mg. Men jeg fik cipramil( staves?) 10 mg imens jeg fik gravid med isabella. Jeg fik laveste dosis men lægen mente jeg skulle blive på de 10 mg fordi at en graviditet kan være hård for psyken.
Det eneste der var anerledes end normalt var at jeg var ved flere scaninger igennem graviditeten for at tjekke at hun voksede som hun skulle. Og det gjorde hun self.

jeg tager sertralin 50mg 1 gang dagligt, og aner bare ingenting da min læge ikke har nævnt noget for mig, og kan ikke rigtig få noget ud af at søge på medicin.dk da der står på de fleste at "det kan omnødig anvendes" eller hvad det nu hedder

Anmeld

11. maj 2012

Mother-love

Anonym skriver:

jeg tager sertralin 50mg 1 gang dagligt, og aner bare ingenting da min læge ikke har nævnt noget for mig, og kan ikke rigtig få noget ud af at søge på medicin.dk da der står på de fleste at "det kan omnødig anvendes" eller hvad det nu hedder

Sådan er det som regel også. Sagen er den at mange gange er det mest sundt for mor og barn at mor fortsætter med medicinen. Men det er noget man tager med lægen når man er blevet gravid, hvis man self ønsker at beholde barnet.

Anmeld

11. maj 2012

Faith

MissTas skriver:

ved ikke så meget om det udover at jeg har hørt at de ikke er særlig gode at ta under graviditet da undersøgelser har vist store skader på fostre ved mødre der har taget anti dep medicin under graviditeten.. så ville helt sikkert snakke med lægen om det

Stik lige fingeren i jorden

Det kommer meget an på hvilket præparat og i hvilken dosis! Ifølge min fødselslæge er de ting man hører i medierne om graviditet og antidepressiv medicin stærkt overdrevet. Der ses faktisk sjældent deciderede fosterskader hvis behandlingen er under kontrol og fostret følges nøje under graviditeten.

Faktisk er det bevist at en mor med depression er langt mere skadeligt for fostret end selve medicinen. En mor med depression stresser fostret.

Jeg har under begge mine graviditeter fået antideprresiva og er blevet fulgt tæt af både obstetriker og psykiater. Mine drenge har ikke lidt nogen overlast, og ham jeg venter nu stortrives og ligger over sin kurve vækstmæssigt. Jeg følges med skanning hver 4. uge og min dosis medicin er skåret ned til et minimum. Så jeg har intet at frygte.

Er enig med dig i at det selvfølgelig er bedst at undgå medicinindtag under en graviditet, men det ene udelukker bestemt ikke det andet hvis der er kontrol med begge dele.

Til TS: Hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med medicinen indtil du har snakket med din læge. Det kan være direkte farligt at seponere (stoppe med) medicinen fra den ene dag til den anden. Det må du altså ikke!

Pøj pøj med det hele

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Sådan er det som regel også. Sagen er den at mange gange er det mest sundt for mor og barn at mor fortsætter med medicinen. Men det er noget man tager med lægen når man er blevet gravid, hvis man self ønsker at beholde barnet.

ja selvfølgelig. men må bare lige tage den med doktoren på mandag

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Til TS: Hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med medicinen indtil du har snakket med din læge. Det kan være direkte farligt at seponere (stoppe med) medicinen fra den ene dag til den anden. Det må du altså ikke!

Pøj pøj med det hele

Mange tak for dit svar

havde skam heller ikke tænkt mig at stoppe med pillerne før jeg havde snakket med lægen om hvordan jeg skal forholde mig - ved selvfølgelig at jeg skal trappe ned stille og roligt medmindre min læge mener at jeg godt kan blive på de 50mg eller fx 25mg om dagen, eller os vælger han at sige noget helt tredje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.