muligvis gravid - men på anti depressive. Nogen erfaring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.326 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger
jeg er endnu ikke gået over tid endnu, men har en ide om at jeg er blevet gravid til trods for ppiller. har mange af de særlige tegn til en graviditet (kan selvfølgelig os godt være ppillerne der giver mig disse tegn). MEN anyway, i tilfælde af at jeg er gravid, er der så nogen der ved hvordan man skal forholde sig når man er på anti depressive piller ?? har haft en moderat depression og får derfor hjælp af piller og psykolog. Men er meget i tvivl omkring det med at fortsætte med pillerne eller om jeg skal mindske dosis.
Lægen har selvfølgelig lukket nu, så ham kan jeg ikke kontakte.. Så er der nogen af jer dejlige kvinde folk som har nogen erfaring med det og evt kan fortælle lidt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

MissTas

Anonym skriver:

Hej Piger
jeg er endnu ikke gået over tid endnu, men har en ide om at jeg er blevet gravid til trods for ppiller. har mange af de særlige tegn til en graviditet (kan selvfølgelig os godt være ppillerne der giver mig disse tegn). MEN anyway, i tilfælde af at jeg er gravid, er der så nogen der ved hvordan man skal forholde sig når man er på anti depressive piller ?? har haft en moderat depression og får derfor hjælp af piller og psykolog. Men er meget i tvivl omkring det med at fortsætte med pillerne eller om jeg skal mindske dosis.
Lægen har selvfølgelig lukket nu, så ham kan jeg ikke kontakte.. Så er der nogen af jer dejlige kvinde folk som har nogen erfaring med det og evt kan fortælle lidt ?

ved ikke så meget om det udover at jeg har hørt at de ikke er særlig gode at ta under graviditet da undersøgelser har vist store skader på fostre ved mødre der har taget anti dep medicin under graviditeten.. så ville helt sikkert snakke med lægen om det

Anmeld

11. maj 2012

Sofia24

Kommer helt an på hvilken type anti-depressiva du får... Der er jo mange slags...

Er det et SSRI-præparat eller måske et tricyklisk præparat?

Under alle omstændigheder skal du søge råd hos din læge (går ud fra I ikke har snakket om evt graviditet da du startede op på antidepressiva)...

Men faktum er: Der er meget sjældent at antidepressiva (og lægemidler i det hele taget - selvfølgelig med NOGLE undtagelser - giver anledning til misdannelser hos fosteret.
Og de kvinder som er i behandling med et lægemiddel som er kendt for at kan skade et evt foster er som oftest klar over det (eller burde være det) eftersom man i samråd med lægen har fået medicinen ordineret, og så er det en læges pligt at informerer om at der vil komme ændringer/kvinden må holde op med at tage medicinen når en graviditet ønskes...

Puh det blev langt!

Anmeld

11. maj 2012

Sofia24

MissTas skriver:

ved ikke så meget om det udover at jeg har hørt at de ikke er særlig gode at ta under graviditet da undersøgelser har vist store skader på fostre ved mødre der har taget anti dep medicin under graviditeten.. så ville helt sikkert snakke med lægen om det

Kommer helt an på hvilken slags!

Men ja, ts skal helt klart snakke med sin læge om det

Anmeld

11. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej Piger

Det kommer an på hvilke piller du tager nogle KAN ha en negativ effekt på fosteret hvor andre er helt uskadelige.. Men prøv og ring til din læge mandag du må endelig ikke begynde selv og justere dosis eller stoppe det er mere farligt end at tage dem..

Tog selv anti dep da jeg blev gravid du er velkommen til at pb mig hvis der er noget du vil vide

Anmeld

11. maj 2012

Flødebollen

MissTas skriver:

Hej du...

Som bekendt skal man ikke tro på alt, hvad man hører..

Nogle præparater er bevist skadelige for fostret, og det er medicin, der langt fra er gennemtestet.

Dog er en del antidepressive ikke skadelige, som f.eks. Citalopram, som jeg fårved min læge.

Vi er i gang med pb og efter samråd med lægen anbefalede hun, at jeg fortsatte med dette præp. Det er gennemtestet og viser ingen tegn på at påvirke fostret ud over at man efter fødsel skal være indlagt i to dage ekstra end normalt.

Man ser heller en glad gravid/mor som tager disse piller end en depressiv mor uden overskud.

Bare lige til sin orientering, så du ikke læner dig fast på det, du har skrevet her til ts

Anmeld

11. maj 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Hej Piger

Hej du...

Som bekendt skal man ikke tro på alt, hvad man hører..

Nogle præparater er bevist skadelige for fostret, og det er medicin, der langt fra er gennemtestet.

Dog er en del antidepressive ikke skadelige, som f.eks. Citalopram, som jeg fårved min læge.

Vi er i gang med pb og efter samråd med lægen anbefalede hun, at jeg fortsatte med dette præp. Det er gennemtestet og viser ingen tegn på at påvirke fostret ud over at man efter fødsel skal være indlagt i to dage ekstra end normalt.

Man ser heller en glad gravid/mor som tager disse piller end en depressiv mor uden overskud.

Men snak med din læge, som både kan guide og råde dig

God vind

Fra en kvinde på antidepressive, der er i fuld gang med projekt baby

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

dem jeg får er "sertralin activis" 50mg. 1 gang dagligt. og har ikke tænkt mig at lave om på mine pille tagninger før jeg har snakket med lægen da det jo kan ødelægge "fremskridt" ..

Anmeld

11. maj 2012

Laulund87

Det er ærgeligt man ikke kan svare anonymt

Du må gerne skrive til mig privat. Jeg kan nok svare på en del

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

Sofia24 skriver:

Kommer helt an på hvilken type anti-depressiva du får... Der er jo mange slags...

Er det et SSRI-præparat eller måske et tricyklisk præparat?

Under alle omstændigheder skal du søge råd hos din læge (går ud fra I ikke har snakket om evt graviditet da du startede op på antidepressiva)...

Men faktum er: Der er meget sjældent at antidepressiva (og lægemidler i det hele taget - selvfølgelig med NOGLE undtagelser - giver anledning til misdannelser hos fosteret.
Og de kvinder som er i behandling med et lægemiddel som er kendt for at kan skade et evt foster er som oftest klar over det (eller burde være det) eftersom man i samråd med lægen har fået medicinen ordineret, og så er det en læges pligt at informerer om at der vil komme ændringer/kvinden må holde op med at tage medicinen når en graviditet ønskes...

Puh det blev langt!

Jeg tager Sertralin 50mg 1 gang dagligt. ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.