mariamiss6 skriver:
Hun er jo IKKE frikendt.... Slet ikke.. Ikke engang ifølge politiets papirer er hun IKKE frikendt.. "dommen" er og bliver, at SIGTELSEN ER FRAFALDET PÅ GRUND AF MANGLENDE BEVISER.....
Så før du siger føj til mig, som i øvrigt IKKE PÅ NOGET TIDSPUNKT har givet udtryk for min personlige holdning til sagen, bør du måske læse sagnes ord rigtigt....
Jeg skriver hvad politiet og retten har dømt i sagen, de har IKKE dømt hende uskyldig, og hun er IKKE frikendt... Sigtelsen er frafaldet på grund af manglende beviser... Der er fandmer forskel.....¨
Hvis en mand voldtager dig, men husker at bruge kondom, og ikke sætter mærker på dig, og du melder ham til politiet, de finder ham, men han nægter, og ingen har set det ske. Altså, der er ingen beviser, så bliver sigtelsen også frafaldet.... Har han så ikke voldtaget dig alligevel?
Hmm mig bekendt har jeg på intet tidspunkt sagt føj til dig..! Medmindre du er "folk"
Iøvrigt, kunne man antage at hun ER uskyldig, da politiet ikke har kunne finde beviser på at hun ER skyldig.. Begge muligheder er til stede, men burde vi ikke i et retssamfund som Danmark, lade os komme tvivlen til gode?!
Er det fair, at dømme folk, når man ikke har et reelt kendskab til sagen?
Og er det fair at oprette sin egen domstol (folkedomstol), på et ALT for ringe grundlag?
I min verden er det derfor man har et retssystem og er uskyldig, indtil man er dømt..
I det tilfælde du kommer med, kan jeg da godt se det er grænseoverskridende, men vi kan bare ik ha en verden, hvor vi bliver dømt uskyldigt.. Tænk hvis din mand, blev anklaget for voldtægt. Skulle man ik lade tvivlen komme ham til gode, eller var det et udtryk for han havde gjort det, hvis ik politiet kunne finde beviser?